سلامتی و پزشکی

تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده

سیستم ایمنی بدن چیست؟ تقویت سیستم ایمنی بدن چگونه امکان پذیر است؟ غذاها چه نقشی در سیستم ایمنی بدن دارند؟ اگر شما هم دنبال جواب این سوال ها هستید، این مقاله را از دست ندهید.

22 مرداد 1402

آخرین شرایط بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ، فعلا می توانم راه بروم

رضا بنفشه خواه بازیگر سینما و تلویزیون ضمن اشاره به ادامه روند درمانی خود در منزل، از بهبودی حال عمومی خود اطلاع داد.

7 مرداد 1402

واکنش شیر و فناوری های پیشرفته رباتیک و هوش مصنوعی، عکس

ایسنا نوشت: از نوار چسب تا فناوری سونار و سلول های خورشیدی گرفته، بسیاری از اختراعات پیشگامانه با الهام از طبیعت رقم خورده اند. اکنون گروهی از پژوهشگران به سرپرستی مهندسان دانشگاه تگزاس در آستین، از واکنش شیر برای ایجاد یک نوار ژل انعطاف پذیر که می تواند...

3 خرداد 1402

چطور بفهمیم باتری آیفون اصل است؟!

برترین راه برای تشخیص باتری تعویض شده آیفون چیست؟ چگونه بفهمیم گوشی ما باتری اصل دارد یا باتری غیراصل؟

2 اردیبهشت 1402

ساپینتو: اگر بخواهم می توانم الان قرارداد خود را لغو کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال می گوید تنها یک امید و آرزو داریم که در ملاقات فردا مقابل ذوب آهن پیروز شویم.

11 فروردین 1402

توصیه های پزشکی کارشناسان اداره سلامت به روزه داران

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اداره سلامت معاونت اموراجتماعی شهرداری منطقه18 با تهیه و توزیع انواع بروشورهای اطلاع رسانی و طی اطلاعیه های بهداشتی و پزشکی، رعایت بعضی نکات را به روزه داران توصیه کرد.

8 فروردین 1402

فال ابجد امروز شنبه 20 اسفند ماه 1401؛ گذشته را فراموش کنید!

فال ابجد امروز شنبه 20 اسفند ماه 1401؛ فال ابجد یکی از فال های بسیار جالب است. فال ابجد بر اساس 4 حرف الفبای فارسی انجام می گردد. در فال ابجد مشاهده می کنید که 4 حرف الف، ب، ج، د بر اساس ماه تولدتان چگونه چیده می گردد.

21 اسفند 1401

تصاویر ، این خواننده صحنه را به آتش کشید ، 65 دقیقه جیغ مردم در سالن...

دومین کنسرت پاپ روز سوم جشنواره، تمام مولفه های یک کنسرت پرشور و استاندارد را داشت و می توان آن را یکی از برترین اجراها تا خاتمه روز سوم به حساب آورد.

1 اسفند 1401

ضرورت افزایش همکاری علمی میان دانشمندان دنیا اسلام

انورالحسن گیلانی، معاون دانشگاه هری پور پاکستان به خبرنگاران گفت: متاسفانه ما مسلمانان کمی در دانش و فناوری جا مانده ایم، باید عصر طلایی، یعنی دوره ای که ما در علم پیشرو بودیم را به خاطر بیاوریم و باید با یکدیگر همکاری کنیم تا در علم و فناوری پیشرفت کنیم.

24 بهمن 1401

با معجزه سرکه سیب برای بدن آشنا شوید!

آیا تا به حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده اید؟ اگر این گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می گردد.

16 بهمن 1401

چاقی می تواند تغییر مغزی مشابه بیماری آلزایمر ایجاد کند

داشتن اضافه وزن در میانسالی با خطر بیشتر دچار شدن به بیماری آلزایمر یا زوال عقل ارتباط دارد و یک آنالیز نو نشان می دهد که تغییرات مغزی در افراد چاق شبیه تغییرات مغزی در مبتلایان به آلزایمر است.

15 بهمن 1401

مراقبت از چشم ها با چند اقدام ساده

بعضی تحقیقات حتی نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها با کاهش احتمال ابتلا به بیماری های خاص چشم مانند تخریب لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) ناشی از افزایش سن (AMD) می توانند از چشم ها و بینایی شما محافظت نمایند.

6 بهمن 1401

نشانه های کبد چرب

فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش گفت: کبد چرب در صورتی که علامت دار گردد با نشانه هایی چون احساس کسالت و خستگی، تهوع و درد یا ناراحتی مبهم در سمت راست بالای شکم خود را نشان می دهد

4 بهمن 1401

برای همواره با استرس خداحافظی کنید

اگرچه استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است، چگونه می توان آن را کاهش داد؟

29 دی 1401

کشف بقایای سگ هایی که در دوران قحطی خورده شدند

تیمی از باستان شناسانِ دانشگاه آیوُوا توانستند دی ان ایِ بقایای یافت شده در جیِمزتاون را استخراج نمایند و پس از انجامِ آزمایشات، تایید کردند این بقایا متعلق به سگ های باستانی است که احتمالاً به میزان گرگ یا کایوت (گرگ صحرایی آمریکای شمالی) بودند. این...

23 دی 1401

همه چیز درباره تغذیه سالم در دوران سالمندی

تغذیه مناسب یکی از نکات ضروری برای داشتن زندگی سالم و بانشاط در دوران سالمندی است و باید در این دوران به توصیه های مناسب جهت برخورداری از تغذیه سالم توجه کرد.

13 دی 1401

با نادرترین گونه تمساح آشنا شوید

تمساح ها برای اولین بار در دوره ائوسن، حدود 56 میلیون سال پیش، ظاهر شدند؛ آن ها خزندگانی هستند که از نظر علمی به عنوان کروکودیل طبقه بندی می شوند.

10 دی 1401

سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری زاکربرگ در حوزه سلامت ، کوشش برای نابودی بیماری ها ، همکاری با 3 موسسه پژوهشی

مارک زاکربرگ با فروش 13 میلیارد دلاری سهام فیس بوک قصد تامین هزینه های پروژه سلامتی بلند پروازانه ای را دارد. پروژه ای که در کوشش است بیماری های بشر را خاتمه دهد.

4 دی 1401

10 حقیقت درباره ایرلاین امارات

10 حقیقت درباره ایرلاین اماراتایرلاین امارات یکی از محبوب ترین ایرلاین های امارات متحده عربی است. این ایرلاین در سال 1985 تاسیس شد و اولین پرواز خود را در تاریخ 25 اکتبر 1985 انجام داد. هواپیمایی امارات با تعداد زیادی پرسنل که در این شرکت هوایی مشغول به کار...

18 آذر 1401

تصاویر ، نقشه بافت شال به روش دوره قاجار ، افرادی که فکرش را هم نمی کنید بافتنی ببافند ، روزگاری که بافتنی نشانه آزادی بود

بافتنی قدمتی تاریخی و قدرتی روانی، اجتماعی و سیاسی دارد؛ به همین علت است که افراد مشهوری که فکرش را نمی کنید، از سیاستمداران مشهور تا هنرمندان هالیوودی، هم مشغول بافتن هستند؛ البته بافتن کلاه و دستکش و...

16 آذر 1401
تعداد: (218)