چطور بفهمیم باتری آیفون اصل است؟!

به گزارش وبلاگ مستند، برترین راه برای تشخیص باتری تعویض شده آیفون چیست؟ چگونه بفهمیم گوشی ما باتری اصل دارد یا باتری غیراصل؟

چطور بفهمیم باتری آیفون اصل است؟!

تمام باتری های قابل شارژ جزو مواد مصرفی هستند و چرخه عمر محدود دارند. پس از گذر مدت زمانی نه چندان طولانی، ظرفیت و عملکرد باتری ها افت می نماید و چاره ای جز تعویض آن ها ندارید. آیفون های اپل از باتری لیتیم-یون بهره می گیرند که در حالت عادی امکان تعویض آن به وسیله کاربر وجود ندارد.

اپل باتری هایش را در مراحل مختلف آزمایش می نماید تا از ایمنی و عملکرد بهینه آن ها مطمئن گردد. در ایران باتری های اصلی اپل به ندرت یافت می شوند و به همین علت توصیه می کنیم تا حد امکان آیفونی خریداری کنید که باتری آن تعویض نشده است.

در کشور هایی که اپل به صورت رسمی فعالیت می نماید، کاربران با مراجعه به فروشگاه های این شرکت می توانند برای تعویض باتری اقدام نمایند، اما در ایران شرایط فرق دارد. اگر در پی تعویض باتری آیفون هستید، حتماً سراغ تعمیرکاران کاربلد بروید.

باتری آیفون را کی تعویض کنیم؟

اپل از زمان انتشار iOS 11.3 قابلیت جالبی به آیفون اضافه نموده است که با استفاده از آن می توان درصد سلامت باتری را مشاهده کرد. باتری های قابل شارژ با گذر زمان از لحاظ شیمیایی پیر می شوند و توانایی آن ها در ذخیره انرژی کاهش می یابد.

با مراجعه به منوی تنظیمات، بخش Battery و سپس Battery Health & Charging می توانید درصد سلامت باتری را ببینید. به طور کلی توصیه می کنیم پس از افت سلامت به زیر 80 درصد، اقدام به تعویض باتری آیفون کنید.

تشخیص باتری اصل و غیراصل آیفون

باتری های لیتیم-یون قطعاتی حساس هستند و باید با دقت بسیار بالا تعویض شوند. هرگونه آسیب به این باتری ها باعث داغی بیش از حد، آتش سوزی و جراحت می گردد. به همین علت صرفاً باید تکنیسین های آموزش دیده اقدام به تعویض باتری آیفون نمایند. تعویض باتری به وسیله افراد غیرمتخصص و استفاده از باتری های غیراصل روی ایمنی دستگاه تأثیر منفی می گذارد و ممکن است باعث عملکرد نامناسب آیفون گردد.

به روایت سایت رسمی اپل، باتری های اصل به گونه ای طراحی شده اند که نرم افزار دستگاه نیز توانایی شناسایی آن ها را دارد. آیفون ازطریق سیستم عامل iOS جزئیات درصد شارژ و سلامت باتری را اعلام می نماید. باتری های غیراصل یا باتری هایی که به شیوه درست تعویض نشده اند نمی توانند اطلاعات دقیق سلامت را در دسترس iOS قرار دهند.

از کجا بفهمیم باتری آیفون تعویض شده است؟

اپل از سیستم عامل iOS 15.2 به بعد در گوشی های آیفون XR و آیفون XS و مدل های جدیدتر شامل نسل دوم و سوم آیفون SE تا آیفون 14 و بعدا آیفون 15 قابلیت نرم افزاری جدیدی گنجانده است که جزئیات تعویض قطعات را اعلام می نماید. در بین راه های تشخیص باتری عوض شده آیفون، برترین راه آنالیز منوی تنظیمات است.

بدین منظور می توانید وارد منوی تنظیمات، بخش General و سپس About شوید تا به تاریخچه خدمات و قطعات آیفون دسترسی پیدا کنید. در این بخش می توانید تشخیص دهید که باتری آیفون تعویض شده است یا نه. اگر فرایند تعویض باتری آیفون به روش های رسمی و با استفاده از قطعات رسمی صورت گرفته باشد، عبارت Genuine Apple Part را در جلوی باتری مشاهده خواهید کرد. اگر گوشی شما هرگز تعمیر نشده باشد، بخش Parts and Service History را در منوی About مشاهده نخواهید کرد.

از طرفی اگر باتری گوشی شما با باتری غیراصل جایگزین شده باشد یا مطابق انتظار عمل نکند، عبارت Unknown Part را مشاهده خواهید کرد. بعلاوه ممکن است عبارت Apple has updated the device information for this iPhone را ببینید.

در نسخه های قبل از iOS 15.2 به جای عبارت Unknown Part پیغام Important Battery Message را مشاهده خواهید کرد. برای تماشا این پیغام باید وارد مسیر Settings > Battery > Battery Health & Charging شوید.

منبع: فرادید

به "چطور بفهمیم باتری آیفون اصل است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بفهمیم باتری آیفون اصل است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید