علم و تکنولوژی

شیائومی 14 اولترا با اینترنت 5.5G به سرعت دانلود 5 گیگابیت رسید

گوشی شیائومی 14 اولترا می تواند به شبکه 5.5G وصل شود و سرعت دانلود آن حداکثر به 5 گیگابیت بر ثانیه می رسد. شیائومی می خواهد به زودی با به روزرسانی میان نسلی 5G، گوشی های ارزان قیمتش را هم به اینترنت 5.5G وصل کند.

20 فروردین 1403

نسخه کامپیوتر فاینال فانتزی 16 در مراحل نهایی بهینه سازی است؛ منتظر نسخه دمو باشید

بازی فاینال فانتزی 16 در ژوئن گذشته به طور انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه شد. با این حال، اسکوئر انیکس (Square Enix) از قبل نیز فاش کرده بود که نسخه رایانه های شخصی این بازی اکشن در حال توسعه است. هرچند ناکوئی یوشیدا (Naoki Yoshida) گفته بود که بازیکنان نباید به این زودی...

27 اسفند 1402

فروش پلی استیشن 5 از 54 میلیون واحد گذشت

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، ظاهراً فروش کنسول پلی استیشن 5 از 54 میلیون دستگاه گذشته است.

26 بهمن 1402

اسنپدراگون 8 نسل 4 رقیب ترسناکی برای تراشه های اپل است

بر اساس نتایج بنچمارک منتسب به اسنپدراگون 8 نسل 4 که در پایگاه داده گیک بنچ 6 منتشر شده، این تراشه به طور قابل توجهی سریع تر از نسل قبلی است و حتی می تواند رقیب قدرتمندی برای تراشه M3 اپل باشد.

9 بهمن 1402

این ارزان ترین گوشی تیتانیومی با تراشه پرچمدار است؛ کابوس اپل و سامسونگ

زومیت نوشت: گوشی تازه برند میزو با 16 گیگابایت رم و نمایشگر 120 هرتزی و فریم تیتانیومی عرضه می شود.

5 بهمن 1402

Xreal از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرد؛ رقیب 699 دلاری ویژن پرو اپل

شرکت Xreal به تازگی از یک هدست واقعیت افزوده مجذوب کننده با قیمت 700 دلار رونمایی نموده تا اپل ویژن پرو و متا کوئست 3 با یک رقیب قدرتمند روبرو شوند.

17 دی 1402

واکنش شیر و فناوری های پیشرفته رباتیک و هوش مصنوعی، عکس

ایسنا نوشت: از نوار چسب تا فناوری سونار و سلول های خورشیدی گرفته، بسیاری از اختراعات پیشگامانه با الهام از طبیعت رقم خورده اند. اکنون گروهی از پژوهشگران به سرپرستی مهندسان دانشگاه تگزاس در آستین، از واکنش شیر برای ایجاد یک نوار ژل انعطاف پذیر که می تواند...

3 خرداد 1402

چطور بفهمیم باتری آیفون اصل است؟!

برترین راه برای تشخیص باتری تعویض شده آیفون چیست؟ چگونه بفهمیم گوشی ما باتری اصل دارد یا باتری غیراصل؟

2 اردیبهشت 1402

هزینه ساخت سایت در گوگل

داشتن سایت امروزه یکی از راه هایی است که میتواند کسب و کار ها را به شدت بهبود بخشد. اطلاع از هزینه ساخت سایت در گوگل یکی از فاکتور های مهم برای ساخت سایت میباشد که اگر این کار به وسیله تیم حرفه ای انجام گردد میتواند تا حدود زیادی نگرانی شما را از بین ببرد....

18 اسفند 1401

15 دوربین مداربسته تحت شبکه پرفروش خبرنگاران؛ محافظان امنیت شما

در این مطلب به معرفی 15 دوربین مداربسته تحت شبکه عالی و محبوب در خبرنگاران می پردازیم که هم قیمت مناسبی دارند و هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند حافظ امنیت شما باشند.

17 اسفند 1401

مهمترین جایزه علمی کشور آب رفت؟، چرا خوارزمی از استاد دانشگاه راکفلر به دو استاد بی رزومه چینی رسید؟

دکتر زمانیان دبیر جشنواره علمی خوارزمی می گوید از نظر تعداد مقالات علمی، استقبال از خوارزمی سال جاری 15 درصد افزایش داشته است.او البته می گوید رزومه اساتید چینی برنده جشنواره موجود است و در سایت جشنواره بارگذاری خواهد شد اما می گوید اینکه مثلا سال قبل...

11 اسفند 1401

شیائومی از عینک های واقعیت افزوده بی سیم با صفحه نمایش رتینا رونمایی کرد

عینک واقعیت افزوده شیائومی به نام Wireless AR Glass Discovery Edition جزو اولین ها در این صنعت است که دارای وضوح تصویر در حد رتینا است.

9 اسفند 1401

قیمت گوشی های آیفون پنجشنبه 27 بهمن 1401

خبرنگاران- قیمت آیفون 13 امروز پنجشنبه 27 بهمن دست کم 42 میلیون و 500 هزار تومان است. البته با این پول می توانیم آیفون 13 نسخه 128 گیگابایت را بخریم، وگرنه نسخه 256 گیگ را امروز 50 میلیون می فروشند.

27 بهمن 1401

ضرورت افزایش همکاری علمی میان دانشمندان دنیا اسلام

انورالحسن گیلانی، معاون دانشگاه هری پور پاکستان به خبرنگاران گفت: متاسفانه ما مسلمانان کمی در دانش و فناوری جا مانده ایم، باید عصر طلایی، یعنی دوره ای که ما در علم پیشرو بودیم را به خاطر بیاوریم و باید با یکدیگر همکاری کنیم تا در علم و فناوری پیشرفت کنیم.

24 بهمن 1401

نشانه های کبد چرب

فوق تخصص بیماریهای کبد و گوارش گفت: کبد چرب در صورتی که علامت دار گردد با نشانه هایی چون احساس کسالت و خستگی، تهوع و درد یا ناراحتی مبهم در سمت راست بالای شکم خود را نشان می دهد

4 بهمن 1401

برای همواره با استرس خداحافظی کنید

اگرچه استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است، چگونه می توان آن را کاهش داد؟

29 دی 1401

رستوران و سفره خانه امین

مجتمع پذیرایی امین واقع در95 کیلومتری محور تهران-فیروزکوه (سمت چپ) آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی میباشد.

19 دی 1401

معرفی برترین رستوران های استانبول ، شکم گردی در استانبول

حتما می دانید که شهر استانبول تنها شهری است که هم نیمه اروپایی داشته و هم آسیایی که هر کدام دارای فرهنگی متمایز است. در واقع این شهر قرن ها مهد تمدن و حوادث تاریخی بوده و باید گفت هر قومی که از آنجا عبور نموده، اثری از فرهنگ خود در استانبول جا گذاشته است....

15 دی 1401

با نادرترین گونه تمساح آشنا شوید

تمساح ها برای اولین بار در دوره ائوسن، حدود 56 میلیون سال پیش، ظاهر شدند؛ آن ها خزندگانی هستند که از نظر علمی به عنوان کروکودیل طبقه بندی می شوند.

10 دی 1401

سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری زاکربرگ در حوزه سلامت ، کوشش برای نابودی بیماری ها ، همکاری با 3 موسسه پژوهشی

مارک زاکربرگ با فروش 13 میلیارد دلاری سهام فیس بوک قصد تامین هزینه های پروژه سلامتی بلند پروازانه ای را دارد. پروژه ای که در کوشش است بیماری های بشر را خاتمه دهد.

4 دی 1401
تعداد: (187)