مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس و رنو تندر 90

به گزارش وبلاگ مستند، خودروهای چینی مانند برلیانس به علت تحریم های جهانی، عدم تنوع در تولیدات داخلی و قیمت مناسب اغلب این خودروها مورداستقبال گسترده ایرانیان قرار گرفتند و تعدادشان هر روز بیشتر می گردد. بعلاوه این خودروی چینی رقبایی در بین هم وطنان خود مانند جک J4 داشت. اکنون باید آنالیز کرد که بعضی از رقبای برلیانس H230 باتکیه بر چه ویژگی هایی با این خودروی چینی در رقابت بودند و هستند. در این مقاله، به مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس و رنو تندر 90 می پردازیم.

مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس و رنو تندر 90

مقدمه ای بر مقایسه برلیانس H230

برلیانس H230 به محض ورود به ایران، با بازار رقابت تنگاتنگی روبرو شد. سدان های مالی و خانوادگی زیادی در رده قیمت این خودرو وجود داشتند که سالیان طولانی حضورشان را در بازار ایران تثبیت نموده بودند. مشتری ایرانی هم به خوبی آنها را می شناخت و این خودرو باید با این اعتمادی که طی سالیان دراز کسب شده بود، رقابت می کرد. بعلاوه بدنامی محصولات چینی در ایران، کار را در این مسابقه شلوغ، سخت تر می کرد. سمند، پژو پارس، تندر 90، پژو 206 و پژو 207 صندوق دار ازجمله این رقبا بودند که در ادامه آن ها را با برلیانس مقایسه می کنیم.

مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس

درکل پژو پارس یک فراوری ایرانی شده و ترکیبی از پژو 405 و پژو 406 است که طی تمام 18 سال فراوری، تا به امروز هیچ تغییر محسوسی در ظاهر نداشته است و همچنان در همان شکل و شمایل قبلی فراوری می گردد. این مهم حکایت از طراحی قدیمی آن دارد؛ درحالی که رقیب تازه نفسش از شرق آسیا هرچند طراحی بی عیب و نقصی ندارد، اما از خصلت تازگی و امروزی بودن بهره می برد.

برلیانس H230 از نمای روبه رو

بنابراین بدون مقایسه جز به جز اجزا در طراحی بدنه و با همین مقایسهٔ سال طراحی، می توان نتیجه گرفت که پژو پارس بازنده رقابت در این بخش است. با این حال، در داخل کابین اوضاع کمی فرق دارد و ایران خودرو برای نباختن در این زمینه، دست به تغییرات عمده ای در سری آخر پژو پارس زده است؛ طراحی داشبورد، صفحه کیلومتر شمار، غربیلک فرمان، انتقال دکمه های کنترل سیستم صوتی و گوشی همراه به روی غربیلک ازجمله این تغییرات بود؛ اما در بقیه قسمت ها همه چیز به همان سبک و سیاق قدیمی به جای مانده است.

در مقابل، برلیانس H230 هم در داخل کابین حرف هایی برای گفتن دارد و هم از این امکانات رفاهی یادشده برخوردار است. با وجود این، کیفیت متریال به کاررفته درون کابین بسیار بد است و در این قسمت، یک امتیاز منفی در مقایسه برلیانس H230 به نامش ثبت می گردد. برلیانس H230 به لحاظ ابعاد کوچک تر از پژو پارس است، البته این مسئله باعث نمی گردد تا جای سرنشینان کمتر گردد.

در بخش موتور، پژو پارس موتورهای متعددی را در قلب خود جای داده است، اما آخرین فراوریات ایران خودرو از این اتومبیل دارای یک موتور 1.6لیتری است که 105 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. این موتور پژو پارس با دو جعبه دنده اتوماتیک و دستی همراه می گردد. برلیانس H230 با یک موتور 1.5لیتری به بیشینه قدرت 103 اسب بخار می رسد و مانند پژو پارس با دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک ارائه شده است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پژو پارس با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای داخلی برلیانس H230

در مقایسه عملکرد جعبه دنده ها باید گفت که جعبه دنده اتوماتیک پژو پارس در مقایسه برلیانس H230 قوی تر است، ولی اوضاع جعبه دنده های دستی 5 سرعتهٔ دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار گرفته است. مصرف سوخت این خودروی چینی 6.3 لیتر در 100 کیلومتر است که نشان می دهد این خودرو بسیار مالی تر از رقیب ایرانی خود با مصرف 8.5 لیتر در 100کیلومتر است. مصرف کم بنزین در ایران یک امر مهم محسوب می گردد.

در بحث ایمنی هم در مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس باید گفت که برلیانس H230 دارای شرایط بهتری است.

مقایسه برلیانس H230 با رنو تندر 90

رنو تندر 90 یک محصول مالی در میان فراوریات کمپانی رنو است، به طوری که در تمام اجزای آن می توان مالی بودنش را دید. طراحی ظاهری آن بسیار ساده و به دور از هرگونه هیجان است. امروزه ظاهر خودرو کمی قدیمی و کسل نماینده شده است. درواقع تندر 90 مانند دیگر محصولات داخلی معضل به روزنشدن و تکراری بودن را دارد. بنابراین، از این منظر برلیانس H230 تازه بیرون آمده از تنور 2012، گوی سبقت را از محصول قدیمی و تغییرنیافته ایران خودرو می رباید.

در بخش طراحی داخل کابین، تندر 90 همان طراحی ساده و مالی خود را دنبال می نماید. هرچند همه چیز در عین سادگی به خوبی و باتناسب طراحی شده است، اما شما در داخل این خودرو خبری از هیجان نمی بینید؛ درحالی که برلیانس H230 در طراحی داخلی، اسپرت و جوان پسند ظاهر شده است.

در بخش موتور، این دو رقیب تفاوت چندانی با هم ندارند. موتور 1.6لیتری 16 سوپاپ 4 سیلندر رنو تندر 90 نیز 105 اسب بخار فراوری و حداکثر سرعت 170 کیلومتر را فراوری می نماید. حتی در بخش مصرف سوخت نیز هر دو مالی بودن را به رخ خریدار می کشند و بین 6.5 تا 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، سوخت مصرف می نمایند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه تندر 90 با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای پشتی برلیانس H230

شاید در بخش جعبه دنده اختلاف سطح دو خودرو بیشتر نمایان گردد؛ زیرا عملکرد جعبه دنده رنو تندر 90 چه در مدل های اتوماتیک و چه در مدل های دستی به نرمی و هماهنگی با موتور معروف است، اما در برلیانس H230 بخش ضعیف خودرو به شمار می رود؛ به خصوص در مدل های اتوماتیک که جعبه دنده کُندی خاص جعبه دنده های اتوماتیک چینی را به خوبی نمایش می دهد و از سویی AMT بودن جعبه دنده برلیانس سری H200 ضعف فنی را نسبت به جعبه دنده AT رنو تندر 90 نشان می دهد.

درباره فرمان هم باید گفت هر چند فرمان هیدرولیکی تندر 90 به نرمی معروف است، اما نمی تواند به پای فرمان برقی برلیانس H230 برسد. بعلاوه، سیستم تعلیق دو خودرو در سطح خوبی است، اما برلیانس در این زمینه بهتر ظاهر شده است. شاید بتوان گفت تندر 90 در بخش شتاب شرایط بهتری در مقایسه برلیانس H230 دارد.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه برلیانس H230 است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ مستند آگهی های خرید و فروش برلیانس H230 را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ مستند در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس و رنو تندر 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه برلیانس H230 با پژو پارس و رنو تندر 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید