می خواهید مهاجرت کنید؟ وکیل را از قلم نیاندازید

به گزارش وبلاگ مستند، در بیشتر مواقع برای انجام هر نوع مهاجرتی احتیاج به وکیل هست، مگر آنکه خودتان به خوبی اطلاعات جمع آوری نموده باشید و از آخرین تغییرات و قوانین مطلع باشید.

می خواهید مهاجرت کنید؟ وکیل را از قلم نیاندازید

اما وقتی صحبت از وکیل می گردد خیلی از ما شکاک و بدبین می شویم. چه طور باید یک وکیل خوب و قابل اعتماد پیدا کنیم؟ شما به هر وکیلی احتیاج ندارید، به وکیلی احتیاج دارید که بتوانید کاملا به او اعتماد کنید و بتواند راه را به درستی به شما نشان دهد. پیدا کردن وکیل خوب سخت است، اما جز اولین گام هایی است که باید برای مهاجرت بردارید. با ما همراه باشید تا در یافتن یک وکیل مناسب به شما کمک کنیم.

بگردید

1- از دیگران توصیه بخواهید

بیشتر وکیل ها مشتری های جدیدشان را به وسیله معرفی مشتری های قبلی شان یا توصیه دیگر وکیل ها به دست می آورند. یک وکیل خوب، معروفیت خوبی هم دارد پس توصیه دیگران را در نظر بگیرید. در حالی که توصیه مثبت یک مشتری نشان می دهد وکیل توانسته خواست او را به خوبی برآورده کند، باید به انتقادهای منفی هم که از آن وکیل می گردد به دقت توجه کنید. آیا مشتری قبلی به این خاطر که وکیل نامنظم و تنبل بوده از او شاکی است یا به این خاطر که کیس این مشتری مسئله ای پیچیده و غیر قابل حل بوده و طبیعتا این وکیل هم نتوانسته برایش کاری انجام دهد؟ در خصوص توصیه یا انتقادهایی که دوست دارید باورشان کنید مراقب باشید.

  • با شخصی از میان دوستان یا خانواده که قبلا مهاجرت نموده صحبت کنید و از او راجع به وکیل هدایت بخوایهد. از آنها بپرسید نقاط ضعف و قوت وکیل شان چه بوده است.
  • بفهمید در طی فرایند چه چیزی برای آنها از همه مهم تر بوده. برای مثال ممکن است یک وکیل باهوش و سخت کوش برای شما مناسب نباشد چون نمی تواند یک خواسته خاصی که دارید را برآورده کند.
  • سرچ آنلاین هم بد نیست. می توانید نظرات مثبت و منفی راجع به یک وکیل را بخوایند و سپس تصمیم گیری کنید.

2- فهرستی از وکلای مهاجرتی که در محل زندگی تان هستند تهیه کنید

با یک سرچ ساده می توانید وکلای مخصوص مهاجرتی که در منطقه تان هستند را پیدا کنید. در فهرست تان اطلاعات اساسی وکیل را بنویسید مانند نام، شماره تلفن، آدرس و آدرس وبسایت.

  • اگر به اینترنت دسترسی ندارید، به وسیله مجلات و صفحات آگهی وکلای مهاجرت منطقه تان را پیدا کنید.

3- وبسایت هر وکیل را پیدا کنید

اگر آدرس وبسایت یکی از این وکلا را ندارید، نام، آدرس یا شماره تلفن او را در اینترنت سرچ کنید تا آدرس وبسایتش را پیدا کنید. هر وکیل قابل اعتماد و کار درستی باید وبسایت داشته باشد. اگر وکیلی که در پی او هستید وبسایت ندارد بد نیست یک بار دیگر راجع سپردن کارتان به او فکر کنید. البته گاهی وکیلی آنقدر آوازه خوب و مشتری های راضی دارد که نداشتن وبسایت مسئله ای نخواهد بود.

4- وبسایت وکیل را بالا و پایین کنید

وبسایت صفحه ای است که همه به آن دسترسی دارند و اطلاعات زیادی راجع به وکیلی که می خواهید به شما می دهد. محتوای وبسایت هر وکیل به شما در پیدا کردن وکیل مناسب برای کارتان کمک خواهد نمود. اگر وبسایت قسمت نظرات هم دارد حتما آن را بخوانید تا مطمئن شوید وکیل مناسب و توانایی انتخاب می کنید.

5- درمورد قوانین مهاجرت سرچ کنید

خیلی از شرکت ها اطلاعاتی راجع به قوانین مهاجرت بر روی صفحه وبسایت شان قرار داده اند. در این قسمت در پی قوانین کلی برای مهاجرت باشید و قسمت سوالات متداول را هم بخوانید. وجود قسمت متداول در وبسایت یک وکیل نشان می دهد آن وکیل به صحبت و نگرانی های موکلانش اهمیت می دهد و برای موکلان آینده اش هم ارزش قائل است.

  • یک وکیل با دادن اطلاعات کافی به موکل و آگاه کردن او، به موکل این اجازه را می دهد که تصمیم درستی بگیرد. این اطلاعات را به درستی مطالعه کنید تا بتوانید بهتر تصیمی بگیرید.

6- سایت وکیل را به درستی بخوانید و ببینید آیا اشکالی از لحاظ دیکته یا دستور زبان دارد

دستور زبان ضعیف یا دیکته غلط مطالب وشته شده در سایت وکیل نشان دهنده توجه کم او به جزئیات است. این همان چیزی است که می تواند کار شما را با مشکل روبرو کند. آیا می خواهید وکیلی با این خصوصیات کارهای مهاجرت شما را انجام دهد؟ مطمئنا خیر.

  • اگر وبسایت این ویکل به انگلیسی نوشته شده است و انگلیسی شما خوب نیست، شما نباید گرامر یا جمله بندی آن را قضاوت کنید. بهتر است از کسی که انگلیسی اش خوب است بخواهید برای تان این کار را انجام دهد.

7- به طراحی و دیزاین هر وبسایت توجه کنید

طراحی ضعیف و دیزاین نامناسب وبسایت یک وکیل نشان می دهد که او اهمیتی برای کسانی که وبسایتش را چک می نمایند قائل نیست و برایش مهم نیست چگونه به نظر برسد. از استخدام وکلایی که وبسایت شان طراحی ضعیف یا از مد افتاده ای دارد اجتناب کنید. اگر این وکلا به چهره حرفه ای و جوری که به نظر خواهند رسید اهمیت نمی دهند، نباید برای ساختن آینده تان به آنها اعتماد کنید.

8- اطلاعات و سابقه هر وکیل را به دقت بخوانید

یک وبسایت خوب حاوی اطلاعاتی از تمامی وکلایی که در آن شرکت کار می نمایند خواهد بود. تحصیلات و سابقه کاری هر وکیل را به دقت بخوانید. وکیلی که سابقه زیادی در انجام کارهای مهاجرت دارد بهتر از وکیلی که تازه این کار را آغاز نموده به شما کمک خواهد نمود.

  • در پی وکیلی باشید که حداقل 3 تا 5 سال در زمینه مهاجرت کار نموده باشد. مطمئن شوید وکیلی که انتخاب می کنید همیشه در این زمینه تحقیق می نماید و اطلاعاتش به روز است چرا که قوانین مهاجرت ممکن است ماهانه عوض شوند.
  • وکلایی که با مشتریانی از کشور شما کار نموده اند ارجع تر هستند. هر چه وکیلی با قوانین و مقررات مربوط به کشور شما آشناتر باشد، بهتر می تواند شما را در هدفی که دارید کمک کند.
  • اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید در پی وکیلی باشید که به زبان خودتان صحبت کند. اینکه بتوانید حرف های وکیل را بفهمید و او هم متقابلا متوجه منظور شما بگردد خیلی مهم است. اگر به شرکت وکالتی مراجعه نموده اید که دارای وکیلی که به زبان شما حرف بزند نیستند، سریعا آنها را از فهرست تان خارج نکنید، شاید آنها برای موکلان شان مترجم فراهم نمایند.

9- آگاه شوید آیا تا به حال شکایتی از این وکیل اجرا شده یا خیر

با تماس با دادگستری می توانید سابقه وکیلی که انتخاب نموده اید را درآورید. اگر وکیل انتخابی تان سابقه انجام کاری غیر قانونی داشته و یا شکایتی در زمینه کلاهبرداری از او شده، به هیچ وجه سراغ او نروید.

  • به سایت دادگستری سری بزنید و به صورت آنلاین سابقه وکیل را چک کنید.
  • اگر در سایت اطلاعاتی پیدا نکردید به دادگستری تلفن کنید و یا حضوری به آنجا بروید.

10- وکلا را از فهرست تان خط بزنید

همزمان با انجام دادن مراحل بالا، ببینید چه وکلا یا شرکت هایی برای هدفی که شما دارید مناسب تر هستند. آنهایی که نا مناسب اند را از فهرست تان خط بزنید. مثلا وکلایی که:

  • به زبان شما صحبت نمی نمایند و مترجم هم برای تان فراهم نمی نمایند.
  • تجربه زیادی در امر مهاجرت ندارند.
  • وبسایتی ضعیف دارند که پر از غلط نگارشی است.
  • وکلایی که از آنها به دلایل منطقی شکایت شده و جرم شان ثابت شده یا به دلیل رفتارهای خشونت آمیز برای مدتی از کار تعلیق شده اند.

انتخاب یک وکیل

1- به هر وکیلی که نامش در فهرست تان مانده است زنگ بزنید و با او قرار دیدار بگذارید

برخی از وکلا برای مشاوره اولیه مبلغ کمی پول از شما می گیرند، اگر فکر می کنید این وکیل، وکیل خوب و قدرتمندی است ارزشش را دارد که این مبلغ را بپردازید. با این حال وکلایی هم هستند که در جلسه اول مشاوره هیچ مبلغی از شما دریافت نمی نمایند. اگر توان اقتصادی ندارید تنها به این وکلا مراجعه کنید.

اگر وکیلی در شهری دیگر پیدا نموده اید می توانید به جای اینکه شخصا به ملاقتش بروید قراری تلفنی بگذارید و مشاوره را تلفنی دریافت کنید. با این حال چون قرار است با این وکیل کارهای زیادی داشته باشید بهتر است وکیلی در شهر خودتان پیدا کنید.

2- فهرستی از سوالاتی که دارید آماده کنید تا در دیدار از وکیل بپرسید

وقتی که برای دیدار با هر وکیل دارید محدود است، پس اول سوال های اساسی را بپرسید و اگر وقت شد به سراغ سوال های کم اهمیت تر بورید. این را در نظر داشته باشید که شما دارید برای استخدام هر وکیل از او مصاحبه می کنید پس سوال هاتان باید سوال های یک مصاحبه شغلی باشند. برخی از سوال هایی که باید بپرسید شامل:

  • این وکیل چند سال است که وکیل مهاجرت است؟ کسی را انتخاب کندی که حداقل 3 تا 5 سال این کار را انجام داده باشد.
  • این وکیل هر سال چند پرونده مهاجرت دارد؟ حداقل 50 درصد پرونده های یک وکیل باید مرتبط با کیس مهاجرت باشند.
  • آیا این وکیل قوانین مهاجرت جایی که شما می خواهید به آنجا بروید را می داند؟ رابطه خوب میان یک وکیل و کارکنان اداره مهاجرت یک کشور بسیار با ارزش است.

3- تمام اطلاعات و مدارکی که وکیل از شما خواسته را فراهم کنید

این کار را قبل از روز دیدار انجام دهید و تمامی این مدارک و اطلاعات را در یک مکان قرار دهید تا گم نشوند و آنها را جا نگذارید. آنها را جایی بگذارید که بتوانید روز قرار دیدار تان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

4- به دیدار وکیل بروید

وقتی در روز دیدار با هر وکیل صحبت می کنید، از حرف ها و نکات مهمی که هر وکیل گفته نت بردارید تا بعدا بدانید هر وکیل چه ویژگی هایی داشته. این نت ها به شما کمک می نمایند تصمیم نهایی را ساده تر بگیرید و از فراموش کردن حرف های یک وکیل و اشتباه کردن جلوگیری کنید.

  • در طول قرار دیدار رو دربایستی را کنار بگذارید و هر سوالی و حرفی دارید بگویید، اما باید اجازه دهید بیشتر وکیل تان صحبت کند. مطمئن شوید که به دقت گوش می هید و از حرف های او نت برمی دارید.
  • وکیل باید بتواند به راحتی به سوال های معقولی که از او می پرسید پاسخ دهد. وکیل تان نباید مردد و نامطمئن به نظر برسد یا جواب های نامفهوم و شک دار بدهد.
  • با این حال اگر پرونده شما خاص و نادر است ممکن است وکیل بخواهد ابتدا کمی تحقیق کند.
  • اگر وکیلی به شما گفت قبل از اینکه جواب تان را بدهد احتیاج به تحقیق راجع به کیس شما دارد خیال نکنید که وکیل بدی است. در واقع این نشانه خوبی است که وکیل می خواهد برای اینکه کیس شما پیروز گردد تحقیق کند.
  • خیلی بهتر است که وکیلی زمانی را به تحقیق بگذراند تا جواب درستی بدهد، به جای اینکه جوابی غلط به شما بدهد.

5- وکیلی را که به نظرتان زبده نیامد از فهرست حذف کنید

رابطه بین وکیل و موکل بر پایه اعتماد و اطمینان است. اگر به هر دلیلی در رابطه با یک وکیل احساس خوبی ندارید و فر می کنید از پس کار شما بر نمی آید، نباید سرنوشت تان را در دستان او قرار دهید. حتی اگر نمی توانید به طور منطقی بگویید چرا حس خوبی به او ندارید، باز هم به غریضه تان اعتماد کنید و او را انتخاب نکنید.

6- از بین وکلایی که در فهرست تان مانده اند یکی را انتخاب کنید

ممکن است 2 تا 3 وکیل کاربلد در فهرست تان مانده باشند که نمی دانید از بین شان کدام را انتخاب کنید.

  • گرفتن وکیل برای پروژه مهاجرت می تواند گران باشد. از هر وکیل بخواهید هول و هوش سقف هزینه ای که باید به آنها بپردازید را به شما بگویند. این به شما کمک خواهد نمود راحت تر انتخاب کنید.
  • به خاطر بیاورید در طول هر جلسه دیدار با هر وکیل چه صحبت هایی بین تان رد و بدل شد و به نظر می رسید کدام وکیل بیشتر با احتیاجهای شما همخوانی دارد؟
  • در آخر وکیلی را انتخاب کنید که بیشتر از بقیه با او راحت هستید.
منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "می خواهید مهاجرت کنید؟ وکیل را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید مهاجرت کنید؟ وکیل را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید