تصاویر ، این خواننده صحنه را به آتش کشید ، 65 دقیقه جیغ مردم در سالن...

به گزارش وبلاگ مستند، دومین کنسرت پاپ روز سوم جشنواره، تمام مولفه های یک کنسرت پرشور و استاندارد را داشت و می توان آن را یکی از برترین اجراها تا خاتمه روز سوم به حساب آورد.

تصاویر ، این خواننده صحنه را به آتش کشید ، 65 دقیقه جیغ مردم در سالن...

به گزارش وبلاگ مستند، میثم ابراهیمی برای دوستداران موسیقی، نام شناخته شده ای است. خواننده ای که همیشه سناریوهای متفاوتی را برای اجراهای زنده خود پیاده می نماید.

در کنسرت شب گذشته نیز این خواننده با دستی پر به صحنه آمد. در قدم نخست، برای نخستین بار در طول این 3 شب، کولاژی حدودا 5 دقیقه ای از موزیک ویدئوهای خواننده برای حضار پخش شد که با تشویق بی امان آنها مورد استقبال نهاده شد. سپس اعضای ارکستر به روی سن آمدند و آغاز به تک نوازی کردند. این فرآیند به همراه پخش موزیک ویدئو، شاید نزدیک به 10 دقیقه زمان برد تا اینکه میثم ابراهیمی به روی سن آمد.

نکته ای که تا قبل از نخستین اجرای ابراهیمی مشهود بود، انرژی فوق العاده زیادی بود که ارکستر به مخاطبان منتقل می کرد. آنها یک لحظه آرام و قرار نداشتند و از همان دقایق ابتدایی به مخاطبان دیکته کردند که باید شلوغ کاری نمایند. همین طور هم شد و این اجرا، نه تنها به شلوغ ترین کنسرت جشنواره سی وهشتم، بلکه به شلوغ ترین کنسرت سال تبدیل شد.

یک صندلی خالی هم نبود

این شلوغ کاری در شرایطی محقق شد که حتی یک صندلی خالی نیز در سالن یافت نمی شد و به همین علت، رکورد ضریب اشغال صندلی طی 3 روز ابتدایی جشنواره، با این اجرا، به نام ابراهیمی ثبت شد.

این شور و اشتیاق برای لحظاتی که ابراهیمی آهنگ شاد را اجرا می کرد، دوچندان می شد و واقعا اگر کسی از آن جمع، به بیماری خاص یا ناملایمات روحی مبتلا بود، قطعا نمی توانست آن فضا را تحمل کند. تمام سالن، تقریبا در تمام دقایق، روی هوا بود و مخاطبان، برای یک لحظه هم از سوت و جیغ و یا در خفیف ترین حالت، کف زدن، دست نکشیدند.

در طراحی این اتفاق، تمام تیم موثر بودند. شخص خواننده، مدام در حال دویدن در عرض سن بود و گروهش نیز بیش فعالی عجیبی از خود نشان می دادند به طوری که تمام اعضای ارکستر در تمام طول مدت اجرا، با حرکات دست و اندام خود، مخاطب را وادار به تشویق می کردند و این، موردی بود که تا به امروز در اجراهای سه شب نخست جشنواره دیده نشده بود. بنابراین هجمه سنگینی از سوی ابراهیمی و اعضای ارکستر او به سمت مخاطب روانه می شد که باید در تمام طول کار، تشویق اتجام گردد.

دیگر تدبیری که سبب مشارکت بیشتر مخاطب شده بود، دعوت ابراهیمی از مخاطبان برای خواندن بخشی از آهنگ بود. اگرچه این شیوه، یک روال مرسوم در هر اجرایی است اما در این کنسرت، ابراهیمی دقایق بیشتری از آهنگ را به مخاطب می سپرد که این دقایق، گاهی تا بیش از نیمی از یک ترانه را شامل می شد. ابراهیمی از همان دقایق نخست اجرا به مخاطبان گفت که امشب نمی خواهم حرف بزنم و فقط می خواهم بخوانم.

جیغ یک نفس برای 65 دقیقه

نکته جالب این اجرا، عدم خستگی مخاطبان بود که برای 65 دقیقه به صورت یک نفس، جیغ کشیدند، دست زدند و با صدای بلند خواندند. این اجرا، شباهت بسیاری به کنسرت سینا شعبانخانی در شب نخست جشنواره داشت با این تفاوت که در آن کنسرت، شخص خواننده، صحنه را به دست گرفته بود و مخاطب را به تحرک وامی داشت اما در کنسرت ابراهیمی، اعضای ارکستر نیز به طرز فوق العاده ای در تمام طول اجرا، مخاطبان را وادار به تشویق می کردند. آنها مدام لبخند به لب داشتند و اگر از فاصله دور به سن اجرای برنامه خیره می شدی، جمعیتی را می دیدی که یکسرده در حال تکاپو بودند و به مفهوم واقعی کلمه، هم سن اجرا را به آتش کشیده بودند و هم ظرفیت مخاطبان را.

ضمن اینکه تعداد هواداران دوآتشه ابراهیمی، بیشتر از دیگر اجراهای این دوره بود. این هواداران، به شیوه های مختلف، دیگر حاضران را تحریک می کردند تا با مدل تشویق آنها، برای ابراهیمی سیگنال مثبت بفرستند. کاری که معمولا لیدرهای ورزشی در ورزشگاه انجام می دهند اما از پردازش این هواداران تعیین بود که آنها راهنمایی شده نبودند و به صورت خودجوش، به حمایت از خواننده محبوب خود می پرداختند.

در این اجرا، برای چندمین بار در طول این دوره از جشنواره، میکروفن دچار قطعی شد که این مشکل، بلافاصله برطرف شد که البته این اتفاق، در هر اجرای زنده ای، کاملا مرسوم و طبیعی است. ابراهیمی در این کنسرت، آهنگ های جان جان، گردن بند، لجبازی، یه دندم، دوتایی، سنگدل، می زنه باد، جون و دلم، باب دلمی، توهم، گل رز، عروسک و آخر عاشق شدم را اجرا کرد.

این خواننده جوان در اجرای شب گذشته خود، دو آهنگ باب دلمی و لجبازی را بنا به خواست مخاطبان، برای بار دوم اجرا کرد.

کنسرت میثم ابراهیمی در شرایطی به انتها رسید که هم اعضای ارکستر و هم مخاطبان، مفهوم به آتش کشیدن صحنه را پیاده نموده بودند. یک کنسرت درست و هوشمندانه که تعیین بود برای تمام ابعاد آن، برنامه ریزی شده و فکری پشت آن نهفته است. می توان گفت این اجرا، برترین اجرای جشنواره سی وهشتم فجر تا انتها روز سوم است.

  • این خواننده رکورد آهنگ های غمگین را زد | قطع شدن میکروفون در اجرای زنده و...
  • تصاویر | سورپرایز رضا صادقی برای روز جهانی عشق | به حرمت ریش سفید من ...
  • همه چیز درباره سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر | رائفی پور باید عدرخواهی می کرد..
منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، این خواننده صحنه را به آتش کشید ، 65 دقیقه جیغ مردم در سالن..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، این خواننده صحنه را به آتش کشید ، 65 دقیقه جیغ مردم در سالن..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید