10 حقیقت درباره ایرلاین امارات

به گزارش وبلاگ مستند، 10 حقیقت درباره ایرلاین امارات

ایرلاین امارات یکی از محبوب ترین ایرلاین های امارات متحده عربی است. این ایرلاین در سال 1985 تاسیس شد و اولین پرواز خود را در تاریخ 25 اکتبر 1985 انجام داد. هواپیمایی امارات با تعداد زیادی پرسنل که در این شرکت هوایی مشغول به کار هستند، و با ناوگانی بزرگ به مقاصد مختلفی پرواز دارد. در این مقاله تعدادی از مهمترین و جالب ترین حقایق درباره ایرلاین امارات را برای شما گرد آورده ایم. با خبرنگاران همراه باشید.

10 حقیقت درباره ایرلاین امارات

1. اولین پرواز ایرلاین امارات، در سال 1985 و از دبی به مقصد کراچی بود

هواپیمایی امارات در سال 1985 تاسیس شد، یعنی کمی بیشتر از 30 سال پیش. اولین پرواز این هواپیمایی در تاریخ 25 اکتبر 1985 و به وسیله هواپیمای بوئینگ 727 انجام شد، که به وسیله خانواده سلطنتی کراچی در پاکستان ترتیب داده شده بود. پرواز EK600 نقطه عطفی تاریخی و در حقیقت تولد ایرلاینی بود که قرار بود 30 سال بعد بیش از 3600 پرواز در هفته به 140 شهر در 80 کشور دنیا داشته باشد.

خرید بلیط هواپیمای امارات

2. خدمه ایرلاین امارات از بیش از 150 کشور مختلف هستند

به طور میانگین خدمه پرواز امارات، حداقل از 12 ملیت مختلف هستند که در مجموع می توانند به 9 تا 18 زبان مختلف صحبت نمایند. امارات کشوری با ملیت های گوناگون است و به سختی می توان کسی که واقعا اهل امارات باشد را در این کشور پیدا کرد.

بیشتر 20.000 خدمه ای که در استخدام این شرکت هواپیمایی هستند اهل بریتانیا هستند، و جای تعجب نیست که به طور میانه 20 پرواز میان دبی و بریتانیا انجام می گردد. بعد از بریتانیا، بیشتر خدمه هواپیمایی امارات از کشورهای استرالیا، مصر، هند و فیلیپین هستند..

رزرو بلیط هواپیمای امارات

3. کابین های فرست کلاس خارق العاده ایرلاین امارات

مینی بار، تخت خواب، سینمای اختصاصی، غذاهای لذیذ و دوش حمام. تعجب نکنید! در خصوص هتلی لوکس صحبت نمی کنیم. این ها تمام امکاناتی است که در فرست کلاس هواپیمایی امارات به مسافرین ارائه می گردد. علاوه بر تمام این امکانات، می توانید درِ کابین خود را ببندید و از فضای خصوصی که به شما اختصاص داده می گردد لذت ببرید.

4. با هواپیماهای ایرلاین امارات در آسمان دوش بگیرید

قبل از اینکه از سفر بعدی خود با هواپیمایی امارات هیجان زده شوید، می توانید با صرف چند هزار دلار بیشتر و تهیه بلیط فرست کلاس ایرلاین امارات، به امکانات دوش هواپیما دسترسی داشته باشید.

البته حتی اگر چند هزار دلار بیشتر هم پرداخت کنید، باز هم تضمینی نیست که بتوانید از خدمات دوش این هواپیمایی بهره ببرید. چون فقط هواپیماهای سوپر جامبو امارات و ایرباس A380، این امکان را برای مسافرین خود فراهم می نمایند. بیشتر هواپیماهای بوئینگ 777 هواپیمایی امارات شامل کلاس پروازی فرست کلاس هستند اما متاسفانه بدون خدمات دوش هستند.

5. ایرلاین امارات دارنده بزرگترین ناوگان پهن پیکر در دنیا

هواپیمایی امارات یکی از چندین ایرلاین در دنیا است که تنها ناوگان پهن پیکر را دارد. در حقیقت هواپیمایی امارات فقط دو نوع هواپیما دارد، یکی ایرباس A380 و دیگری بوئینگ 777. هواپیمایی امارات بزرگترین اجرا نماینده پرواز به وسیله این دو ناوگان هوایی است.

هواپیمایی امارات در مجموع 234 هواپیما دارد. نکته جالب در خصوص این هواپیماهای مانند هم این است که صندلی هایشان نیز یکسان است. بعلاوه هواپیمایی امارات تنها هواپیمایی در دنیا است که هر صندلی صفحه نمایش شخصی و مخصوص به خود را دارد.

6. طولانی ترین پرواز ایرلاین امارات 17 ساعت و 25 دقیقه به طول انجامید

طی 17 ساعت می توانید به راحتی از لندن به سمت نیویورک پرواز کنید، در منهتن قهوه استارباکس بخورید و به بریتانیا برگردید یا متناوبا با طولانی ترین پرواز A380 در دنیا، از آوکلند نیوزلند به دبی بروید.

نخستین پرواز EK449 در 2 مارس 2016 انجام شد و در آن موقع طولانی ترین پرواز در دنیا شناخته می شد. تا اینکه قطر ایرویز در سال 2017 طولانی ترین پرواز از دوحه به مقصد آوکلند را با پیروزیت انجام داد.

7. فرودگاه دبی سومین فرودگاه شلوغ دنیا

فرودگاه بین المللی دبی پس از فرودگاه های آتلانتا جکسون ویل و فرودگاه پکن، شلوغ ترین فرودگاه در دنیا شناخته می گردد. در حالی که شلوغی این دو فرودگاه نامبرده بیشتر به خاطر پروازهای داخلی شان است، ترافیک فرودگاه دبی بیشتر به علت پروازهای بین المللی است که در آن انجام می گردد.

در سال 2016 فرودگاه دبی، شاهد حضور 83.6 میلیون مسافر بود که این مقدار مسافر نسبت به سال 2010 دو برابر شده بود. از این 83 میلیون نفر مسافر، 56 میلیون نفر بلیط هواپیمایی امارات را رزرو نموده بودند. گفتنی است که پروازهای ایرلاین فلای دبی هم از این فرودگاه انجام می گردد.

8. ایرلاین امارات حامی فوتبال دنیای

هواپیمایی امارات نه تنها ایرلاینی پیروز محسوب می گردد، بلکه با حمایت از رویدادهای ورزشی و باشگاه های سراسر دنیا، مخصوصا تیم های فوتبال، ایرلاینی شناخته شده در سطح دنیای است. هواپیمایی امارات یکی از حامیان اصلی باشگاه رئال مادرید، آ. ث. میلان، پاری سن ژرمن و آرسنال لندن است.

ورزشگاه امارات، یکی از مدرن ترین ورزشگاه های دنیا در بسیاری از بازی ها میزبان بازی های باشگاه آرسنال است. هواپیمایی امارات بعلاوه یکی از حامیان اصلی بازی های فوتبال جام دنیای در سال 2014 بود. وقتی ماریو گوتسه گل فزونی آلمان در برابر آرژانتین را به ثمر رساند، لوگوی هواپیمایی امارات، روی بُرد تبلیغاتی، در برابر چشمان 3 میلیارد نفر در سراسر دنیا، به نمایش عایدی.

9. کسب چهار بار عنوان ایرلاین برتر سال از سوی اسکای ترکس

هواپیمایی امارات به شدت محبوب است و برند آن به تنهایی در سال 2016، 7 میلیارد دلار ارزش داشت. اما این ایرلاین بعلاوه چهار بار عنوان ایرلاین برتر سال را در سال های 2001، 2002، 2013 و 2015، از سوی اسکای ترکس(Skytrax) از آن خود نموده است. این بزرگترین افتخاری است که شرکت های هوایی می توانند در صنعت خود دریافت نمایند.

10. ایرلاین امارات عضو هیچ اتحادیه ای نیست

هواپیمایی امارات تنها ایرلاین شناخته شده در دنیا است که عضو هیچ اتحادیه ای نیست. سه اتحادیه اصلی ایرلاین ها، یعنی اتحادیه استار الیانس که ایرلاین هایی مانند لوفت هانزا و هواپیمایی تایلند، عضو آن هستند؛ اتحادیه وان ورلد که هواپیمایی بریتیش یا قطر ایرویز عضو آن هستند؛ و بعلاوه اتحادیه اسکای تیم که ایرلاین هایی مانند ایرفلوت و چاینا ساترن اعضای آن هستند؛ همواره سعی داشته اند تا این غول خاورمیانه را عضوی از اتحادیه خود نمایند، اما تا به حال، هیچ یک پیروز به انجام این کار نشده اند.

سر تیم کلارک، مدیر عامل ایرلاین امارات، هیچ وقت علاقه ای به پیوستن به اتحادیه ها نشان نداده است و ترجیح می دهد که مستقل عمل کند. با این حال هواپیمایی امارات، قرارداد نماد مشترک را با ایرلان هایی نظیر کانتاس، هواپیمایی آفریقای جنوبی و هواپیمایی سریلانکان به امضا رسانده است.

منبع: فلای تودی

به "10 حقیقت درباره ایرلاین امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت درباره ایرلاین امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید