پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا کدامها هستند؟

به گزارش وبلاگ مستند، پررفت و آمدترین فرودگاه های جهان از نظر اندازه ورود و خروج مسافر از سوی شورای جهانی فرودگاهها اعلام شد.

به نقل از سازمان جهانی فرودگاهها موسوم به (ACI) مستقر در شهر مونترال کانادا، بر اساس تعداد مسافری که از فرودگاه های جهان استفاده می نمایند و تعداد هواپیمایی که وارد باند می شوند، هر ساله آماری از سوی این شورا اعلام می گردد و سال جاری نیز ده فرودگاه به عنوان پررفت و آمدترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان شناخته شدند.

پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا کدامها هستند؟

لازم به ذکر است در آمار مذکور ذکر شده است که این فرودگاه ها به خاطر حجم و تراکم بسیار بالای مسافر و اثاثیه آنها، بدون داشتن امکانات مناسب فنی و مدرن، قابلیت جوابگویی به این حجم بزرگ از مسافر را نخواهند داشت و بنابراین این فرودگاهها جزو بهترین و پیشرفته ترین فرودگاههای دنیا نیز شناخته می شوند.

در فهرست زیر 10 فرودگاه به ترتیب اهمیت و مقدار تراکم و جابجایی مسافر معین شده است:

10- فرودگاه بین المللی دنور - کلرادو آمریکا

این فرودگاه که در دنیا به فرودگاه سبز نیز معروف است بخشی از انرژی مورد احتیاج خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین می نماید و به الگویی برای ساخت فرودگاه های تازه تبدیل شده است. این فرودگاه در سال گذشته حدود 52 میلیون مسافر جابجا نموده است.

9- فرودگاه بین المللی فرانکفورت

فرودگاه بین المللی فرانکفورت در آلمان که به فرودگاه راین ماین نیز مشهور است، در شهر فرانکفورت و بزرگ ترین فرودگاه کشور آلمان و سومین فرودگاه بزرگ در کل اروپا است. این فرودگاه بیش از 53 میلیون مسافر جابجا نموده است.

8- فرودگاه بین المللی دالاس فورت ورث - تگزاس آمریکا

دالاس فورت ورث فرودگاهی بین المللی در آمریکا است که در شهر فورت وورث در استان تگزاس واقع شده و در جایگاه هشتمین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا از دید سازمان بین المللی فرودگاهها است. این فرودگاه در سال 2010 میلادی 57 میلیون مسافر جابجا نموده است.

7- فرودگاه شارل دوگل پاریس - فرانسه

فرودگاه بین المللی شارل دوگل، فرودگاه اصلی شهر پاریس و بزرگترین فرودگاه در فرانسه است. نام این فرودگاه در احترام به شارل دوگل رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ دنیای دوم مشخص شده است. این فرودگاه در 25 کیلومتری شمال شرقی پاریس واقع شده است. در سال گذشته میلادی بیش از 58 میلیون مسافر در این فرودگاه جابه جا شده اند.

6- فرودگاه بین المللی لس آنجلس - کالیفرنیا آمریکا

فرودگاه بین المللی لس آنجلس در شهر لس آنجلس در استان کالیفرنیا واقع شده و در رده ششم پر رفت و آمدترین فرودگاه ها در دنیا است. معماری این فرودگاه نیز از طریق معمار مشهور دنیا، ویلیام پریرا اجرا شده است. این فرودگاه 59 میلیون مسافر در سال 2010 جابجا نموده است.

5- فرودگاه هانه دا توکیو - ژاپن

فرودگاه بین المللی توکیو که به فرودگاه هانه دا نیز معروف است، فرودگاهی بین المللی است که در شهر توکیو، مرکز کشور ژاپن قرار گرفته است. فرودگاه بین المللی توکیو، آشیانه خطوط هوایی ژاپن نیز به شمار میرود و در سال گذشته 64 میلیون مسافر را جابجا نموده است.

4- فرودگاه هیترو لندن - انگلیس

فرودگاه هیترو در لندن که معمولاً تنها با نام هیترو شناخته می گردد، تا چند سال پیش شلوغ ترین و کارآمدترین فرودگاه دنیا بود اما اکنون در رده چهارم قرار گرفته است ولی همچنان شلوغ ترین فرودگاه اروپا است و مرکز اصلی مسافرت از آسیا، اروپا و آفریقا به قاره آمریکا و بالعکس است. هیترو در 24 کیلومتری غرب چرینگ کراس در مرکز لندن واقع شده است و در سال گذشته 65 میلیون مسافر را جابجا نموده است.

3- فرودگاه بین المللی اوهیر شیکاگو - ایلونیز آمریکا

فرودگاهی بین المللی است که در شهر شیکاگو در استان ایلینوی واقع شده و در جایگاه سومین فرودگاه پررفت و آمد دنیا می باشد.

فرودگاه اوهیر، یکی از شاهکارهای معماری دنیا نیز شناخته شده است و معماری سالن اصلی آن از طریق معمار مشهور آمریکایی چارلز اف. مورفی است. در سال گذشته 67 میلیون با استقاده از این فرودگاه سفر نموده اند.

2- فرودگاه بین المللی پکن - چین

فرودگاه بین المللی پکن، فرودگاهی بین المللی است که در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر پکن، مرکز جمهوری خلق چین واقع شده و پر رفت و آمدترین فرودگاه بین المللی این کشور و قاره آسیا محسوب می گردد. این فرودگاه بعلاوه با جابجایی 74 میلیون مسافر در سال، دومین فرودگاه شلوغ دنیا شناخته شده است. فرودگاه بین المللی پکن، مرکز هواپیمایی ایر چاینا نیز محسوب می گردد. 500 هزار هواپیما در سال گذشته از باند این فرودگاه برای جابجایی مسافر و کالا استفاده نموده اند.

1- فرودگاه بین المللی هارتسفیلد جکسون آتلانتا - شهر جورجیا آمریکا

پررفت و آمدترین فرودگاه دنیا، فرودگاه هارتسفیلد جکسون با ورود 90 میلیون مسافر در سال قبل شناخته شد. در هر دقیقه 3 هواپیما در حال فرود و یا برخاستن از باند فرودگاه است و روزانه 250 هزار مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند.

منبع: الی گشت

به "پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا کدامها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پررفت و آمدترین فرودگاه های دنیا کدامها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید