در ورای توکیو ، هشت مورد از بهترین رستوران های ژاپن

به گزارش وبلاگ مستند، ما همه درمورد سوشی، ریمن و تمپورای مجذوب کننده توکیو شنیده ایم. مرکز ژاپن از نظر غذاهای خود، یک سرزمین عجایب محسوب می شود، دیدن هیچ چیز در آنجا تعجب برانگیز نیست. اما اگر می خواهید واقعا قواعد غنی پخت و پز ژاپن را تجربه کنید، باید از توکیو خارج شوید و در اطراف شهر در پی غذاها بروید. پاول کریستی، مدیر ارشد غذاها و تورهای فرهنگی Walk Japan، به CNN Travel گفت: ژاپن یکی از غنی ترین و متنوع ترین غذاها را به نسبت هرجای دیگر در دنیا دارد. شخصیت منطقه ای ژاپن در طول تاریخ این کشور بسیار قوی بوده و کماکان نیز با افتخار در درجات بالا قرار گرفته است. این عوامل به همراه اقلیمی که در منطقه ها مختلف این کشور شدیدا متغیر است، باعث شده تا یک صنعت آشپزی محلی قوی سرشار از غذاهای مختلف در این کشور به وجود آید. اما بزرگترین عامل وجود غذاهایی با کیفیت بالا چیست؟ کشاورزی در مقیاس کوچک، سنت هایی با عمر چند قرن و رستوران های محلی. بیشتر رستوران های معروف ژاپن، با اختلاف، تشکلات خانوادگی هستند و در آنها توانایی بالای پخت غذا به همراه رضایت مشتری بالاترین اولویت ها را شکل می دهند. این ها گفته های کریستی بوده که در 30 سال اخیر در ژاپن زندگی و کار کرده است. غذای بهترین رستوران های ژاپن، ستون های فرهنگ آشپزی این کشور بوده و ده ها هزار رستوران در سطح کشور قرار گرفته است. حال، چگونه یک فرد وسواسی در زمینه غذا را پیدا کنیم که با کمک او ماجراجویی غذایی در ژاپن را شروع کنیم؟ در اینجا، کریستی برخی از محبوب ترین و بهترین رستوران های ژاپن را به مسافران پیشنهاد می دهد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید...

در ورای توکیو ، هشت مورد از بهترین رستوران های ژاپن

کونیساکی و بپو، جزینه کیوشو

شهرهای کوچک ساحلی مانند کونیساکی و بپو که در گوشه شرقی جزیره کیوشو قرار دارند، به دلیل خیابان های عجیب و جالب و همچنین onsen (بهارهای داغ) خود (که در برخی از موارد برای بخارپز کردن نودل ها، غذاهای دریایی و سبزیجات به کار می رود) معروف هستند.

کریستی می گوید: در اویتا (منطقه)، dango-jiru یک غذای ساده اما سیرکننده است که از نودل های گندمی ضخیم و خمیری شکل که به همراه قارچ شیتاکی خوردشده، پیاز و هویج در یک سوپ میسو تشکیل شده و در بهترین رستوران های ژاپن سرو می شود. این غذا همتای غذای vaseuma (همان نودل های استفاده شده در dango-jiru با این تفاوت که در آرد شیرین kinako پیچیده می شوند) بوده که به خوبی با سویای سرخ شده ترکیب می شود.

Vaseuma که گفته می شود از دوران هیان (1185-794) محبوبیت دارد، بیشتر به خاطر اسنک ها یا دسرهای ساده خود طرفدار دارد که در بهترین ترکیب با قهوه یا چای سبز همراه می شوند.

برای خوردن نودل های خانگی، کریستی Kaya-no-ki از رستوران های معروف ژاپن را پیشنهاد می دهد که در سمت دیگر معبد زیبای Fuki-ji در شبه جزیره کونیساکی قرار گرفته است. در اینجا، شما نودل های دوست داشتنی و دست ساز یا خواهید یافت که با مواد تازه ای ترکیب شده که از کشاورزی های محلی به دست آمده اند.

در نزدیکی بپو، در حرکت به سمت جنوب و در امتداد خط ساحلی، کریستی onmen از بهترین رستوران های ژاپن را پیشنهاد می دهد: یک نودل اجاقی گرم که معمولا می توانید ابعاد آن را، از کوچک تا بسیاربزرگ، انتخاب کنید.

کریستی می گوید: این نودل ها که از آرد گندم سیاه اجاقی ساخته شده اند، دارای یک بافت al dente هستند و در یک آبگوشت تمیز به همراه قطعات گوشت تازه، نصف تخم مرغ جوشانده، کیمچی، کلم شور و تند به سبک کره ای، و کنجد سرو می شوند.

شما می توانید این غذای محلی را در تعدادی از رستوران های معروف ژاپن در بپو مانند Kitin-tei بیابید که در آن نودل ها دقیقا در جلوی چشم شما ساخته می شوند.

Kirin-tei که در کنار خلیج بپو واقع شده است، در سال 1974 تاسیس شد و به دلیل نودل های تازه و ابعاد مختلف نودل های خود معروفیت دارد.

Kaya-no-ki, 2421-2 Bungotakada-shi, Oita Prefecture, Japan; +81 978 26 2351

Kirin-tei, 10-45 Mochigahamacho, Beppu, Oita Prefecture, Japan; +81 977 21 0774

هیروشیما، جزیره هونشو

در گوشه جنوب غربی جزیره هونوشو (بزرگ ترین جزیره ژاپن)، شهر هیروشیما وجود دارد که ممکن است زندگی در این شهر به روش مدرن باشد، اما ارتباط خود را آشپزی سنتی خود از دست نداده است.

کریستی می گوید: بهترین غذای هیروشیما بدون شک پنکیک های خوشمزه okonomiyaki از رستوران های معروف ژاپن هستند.

هر رستوران این غذا را به سبک خود درست می کند، اما برخی از مواد ضروری برای ساخت این غذا عبارتند از خمیر و کلم خوردشده در کنار موادی همچون گوشت خوک، میگو، کلم سفید، پولک های خشک شده بونیتا و سس ورچستر.

این غذا که نام آن از عبارت به آن شکل که شما دوست دارید گرفته شده است، معمولا به نحوی است که می توان موادی که درون آن و برروی آن ریخته می شود را به صورت سفارشی تغییر داد.

بیشتر آشپزهای okonomiyaki با لباس های مخصوص خود در اطراف یک فر آهنگی بزرگ در حال گردش هستند، جایی که سرآشپز، پنکیک های کلم را در مقابل شما تهیه می کند

برای این که این غذای محلی و شکوه آن را امتحان کنید، کریستی به شما Micchan Sohonten از بهترین رستوران های ژاپن را پیشنهاد می دهد.

کریستی می گوید: اینجا همان مکانی است که این غذا در سال 1951 از آن سرچشمه گرفت. از آن موقع، okonomiyaki در سراسر ژاپن محبوبیت زیادی یافته و لذا تعداد زیادی رستوران okonomiyaki تاسیس شده اند.

بعد از اینکه پنکیک خود را میل کردید، کریستی به شما کاوش دریای Seto Inland را پیشنهاد می دهد که در همان نزدیکی قرار گرفته است و در آنجا می تواند محل تخم گذاری بسیاری از صدف ها را بیابید.

کریستی اضافه می کند: جای تعجب ندارد که صدف ها که معمولا هم به صورت کباب شده هستند، نوع دیگری از غذاهای ضروری این منطقه است.

Micchan Sohonten, 1-2 Matsubaracho, Mashiminami-ku, Hiroshima 732-8791, Hiroshima Prefecture, Japan; +81 82 263 2217

Izu Peninsula، جزیره Honshu

Izu Peninsula با آب های ساحلی کم عمق، جنگل های انبوه، خاک آتشفشانی بارور و کوه های بسیار مرتفع در درون خود، یکی از بهترین محل های گشت وگذار ژاپن را رقم زده است.

به علاوه، peninsula به دلیل چشمه های طبیعی آب خود معروف است که معمولا از آب آن برای ساخت نوشیدنی استفاده می شود.

اینجا بسیار طبیعی است، و غذاهای آن انواع مختلفی از عقرب ژاپنی و ماهی مرکب تا ماهی دریایی، خرچنگ، قارچ ها، katsuobushi (پولک های خشک شده بونیتو) و ترب کوهی تازه را در بر می گیرند.

در بسیاری از زمان هایی که شام برای شما آماده می شود، از شما دعوت می شود که نوشیدنی دلخواه خود را برای میز شام سفارش دهید.

در اطراف این منطقه، مثال هایی از بهترین رستوران های ژاپن و رستوران های محلی محبوب شامل متخصص غذاهای دریایی در Suiko، غذاهای چندگانه kaiseki در Amagiso، و kaiseki خانگی در مهمانسرای ساحلی Toutei می شوند.

Baird Beer, 19-4 Senbonminatocho, Numazu, Shizuoka Prefecture, Japan; +81 55 963 2628

Suiko, 1271-2 Naramoto, Higashiizu, Kamo 413-0302, Shizuoka Prefecture, Japan

Amagiso, 359 Nashimoto, Kawazu, Kamo District, Shizuoka Prefecture 413-0501, Japan; +81 558-35-7711

Toutei, 348-7 Kisami, Shimoda, Shizuoka Prefecture, Japan; 0558-22-3450

کاواگوئه، جزیره هونشو

کاواگوئه که تنها 30 دقیقه از شمال غربی توکیو فاصله دارد، می تواند یک مسافرت آسان و کوتاه برای کسانی باشد که از نظر زمانی در مضیقه هستند.

شهر قلعه ای Edo-era شما را با معماری و معبدهای قدیمی خود مسحور می کند، اما خیلی حواستان پرت نشود. یادتان باشد: ما برای غذاخوردن به اینجا آمده ایم.

کریستی می گوید: yakitori (سیخ های مرغ کبابی) غذایی است که در سطح ژاپن متداول است، اما بهترین و بهترین آن را می توان اینجا یافت.

محل موردعلاقه او؟ Toraya، که از طریق یک تیم متشکل از یک مرد و همسرش اداره می شود.

کریستی می گوید: شوهر yakitori را بر روی زغال چوب و در جلوی مشتریانی می پزد که در پشت کانتر و در اطراف او می نشینند. در همین حال، همسر او به تمام مشتریان نوشیدنی و سایر اسنک ها را می دهد و با آنها وارد مکالمه های جالب و پر از شوخی می شود.

برای این که yakitori را به شکل محلی تری میل کنید، کریستی به شما پیشنهاد می دهد یک سس قرمز و تند را به آن اضافه کنید.

پس از اینکه کار با سیخ های جوجه تمام شد، مسافران می توانند بر روی یکی از خوراکی های لذیذ دیگر کاواگوئه شیرجه بزنند: سیب زمینی شیرین

در طی 240 سال گذشته، سیب زمینی شیرین به عنوان یکی از مواد استفاده شده در غذاها و دسرهای مختلفی از نوشیدنیimo (به معنی سیب زمینی شیرین) تا بستنی تا ژله بوده است.

کریستی می گوید: یک نانوایی به نام Kameya کیک های نرم و خوشمزه ای را از سیب زمینی شیرین تولید می کند که در دهان شما ذوب می شود.

من همچنین مغازه شیرینی فروشی و اسنک Toyodo را پیشنهاد می کنم، که در آن می توانید imosenbei (قطعات پخته شده و ترد سیب زمینی شیرین) را امتحان کنید.

Toraya, 20-23 Sugawaramachi, Kawagoe, Saitama Prefecture 350-0046, Japan; +81 49 224 3550

Kameya Honten, Nakacho, Kawagoe 350-0065, Saitama Prefecture, Japan; +81 49 222 2051

Toyodo, Yubinbango, Kawagoe 350-0056, Saitama Prefecture, Matsue-cho 2-6-9; +81 49 222 1852

تاکاماتسو، جزیره شیکوکو

تاکاماتسو که در جزیره شیکوکو واقع شده است، خانه کاخ های قدیمی و باغ های زیبای ژاپنی است.

اما مهم ترین چیز درمورد این شهر، قطعا نودل های معروف آن هستند.

کریستی می گوید: نودل های Sanuki udon از بهترین رستوران های ژاپن به عنوان یک رسم معمول در تاکاماتسو شناخته می شوند، بدین معنی که افراد محل این نودل ها را صبح، ظهر و شب مصرف می کنند.

محیط هایی شبیه به سفره خانه که در رستوران های خانوادگی sanuki udon وجود دارند و رستوران موردعلاقه ساکنین محل نیز هستند، کیفیت این غذای ساده اما خوشمزه را به اشتباه نشان می دهند.

کریستی می گوید که در بیشتر غذاخوری ها، سرعت سرو شدن نودل های گندم از سرعت خورده شدن آنها از طریق شما نیز بیشتر هستند.

کریستی می گوید این غذا احتمالا یکی از سریع ترین فست فودهای جهان و قطعا سالم ترین آنهاست.

تعداد بی شماری از رستوران های معروف ژاپن sanuki udon در سطح شهر وجود دارند، اما کریستی تعداد کمی از آنها را مانند Sakaeda و تاکاماتسوی مرکزی، می پسندد.

او می گوید: این مکان به شما حس یک سفره خانه را می دهند و بهترین ادون ها (نوعی نودل ژاپنی) را می توانید در همه جای این مکان بیابید. دیدن ساکنین محلی که در هنگام رفتن یا برگشتن از مدرسه یا سر کار، با سرعت به سمت این محل می روند، جالب توجه است.

اگر در غروب به این شهر بیایید، اسنک دیگری که می توانید از خوردن آن لذت ببرید، دامبلینگ اختاپوس takoyaki است. با وجود این که این غذا تخصص رستوران Osaka است، کریستی اعتقاد دارد که رستوران Hidamari نیز تجربه ای است که نباید از دست بدهید.

او می گوید: این یک رستوران کوچک است که در یک خیابان فرعی مرکز شهر پنهان شده است. این حقیقت که این رستوران بیشتر به یک بار شبیه است، غافلگیرکننده نیست زیرا مالک خود رستوران نیز بعد از بستن رستوران، تشکیلات شبانه خود را اداره می کند.

مالک رستوران، بهترین takoyakiهای موجود در کل ژاپن را تولید می کند و برخی از بهترین نوشیدنی ژاپن را نیز برای شسته شدن غذا به همراه خود دارد.

Sakaeda, 5-2-23 Bancho, Takamatsu 760-0017, Kagawa Prefecture, Japan; +81 87 834 6291

Hidamari restaurant, 2-18-12 Matsushimacho, Takamatsu, Kagawa Prefecture, Japan; +81 87 897 6002

یایاما، ایشیگاکی و ایریوموت، جزایر اوکیناوا

رستوران های ژاپنی این منطقه را از کل منطقه ها دیگر ژاپن جدا کنید. منطقه شمالی اوکیناوا به دلیل غذاها و فرهنگ بی نظیرش معروف است.

این منطقه به نسبت izakaya و نودل ریمن شهرهای بین المللی ژاپن، یک جهان جدا محسوب می شود.

در اینجا، شما می توانید با انواع مختلفی از سوپ های سالم، awamori (نوشیدنی محلی)، umi budo (انگور دریایی)، انواع بسیار زیادی از goya (یک کدوی سبز) و برنج تاکو (که گفته می شود در نتیجه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه به وجود آمده است) آشنا شوید.

کریستی می گوید: اوکیناوا شجره نامه فرهنگی متفاوتی دارد که می تواند چیزی مابین چین و ژاپن تعریف شود، و غذاهای اینجا تجارب کاملا متفاوتی برای شما هستند.

با وجود این که اقلیم و مواد نیمه استوایی اوکیناوا تا حد زیادی با شمال ژاپن متفاوت هستند، تولیدکنندگان این منطقه کماکان مانند گذشته به جزئیات توجه می کنند.

کریستی می گوید: در رستوران Hateruma از رستوران های معروف ژاپن، در منطقه یایاما، غذاهای شاخصی وجود ندارند و سرآشپز که مالک رستوران هم هست تنها از ماهی هایی استفاده می کند که خود او از آب گرفته و از سبزیجاتی استفاده می کند که خودش کاشته است و تنها زمانی وارد بازار می شود که مواد کافی برای پخت غذا برای مشتریان خود را داشته باشد.

از خود گذشتگی او برای استفاده از مواد محلی اوکیناوایی و همچنین اشتیاق او زمانی که در حین پختن غذا، هر یک از مواد غذایی خود را با عشق توضیح می دهد، کاملا مشخص است.

کریستی همچنین Funakura no Sato را توصیه می کند، که غذای شاخص آن برنج سرخ شده در عصاره ماهی است.

کریستی می گوید: این غذا که با نوشیدنی awamori (یک نوشیدنی اوکیناوایی محبوب اما بسیار قوی) همراه می شود، به طور سرگرم کننده ای با شاعرهای دوره گردی همراه است که موسیقی و ترانه های پرنشاط اوکیناوایی را اجرا می کنند.

Hateruma, 201-101 Haemi, Taketomi-chō, Yaeyama District, Okinawa Prefecture, Japan; +81 980 85 5623

Funakura no Sato, 2468-1 Arakawa, Ishigaki 907-0024, Okinawa Prefecture, Japan; +81 980 82 8108

کیسو فوکوشیما، جزیره هونشو

کیسو فوکیشوما یک شهر تاریخی مربوط به دوران پس از Edo است که در حال حاضر مسافرین مختلفی را به دلیل نماهای کوه ها، معماری قدیمی و سنت های غذایی بی نظیر خود جذب می کند.

کریستی می گوید: این شهر کوچک (در محدوده ناگانو) در عمق اطراف کوه ها و به فاصله زیادی از دریا واقع شده است. موقعیت کوه ها به همراه یک اقلیم زمستانی شدید که باعث می شود روییدن برنج سخت باشد، باعث شده است رژیم غذایی مردم این منطقه تفاوت زیادی با سایر مردم ژاپن داشته باشد.

در اینجا، گندم سیاه سوبا به جای برنج استفاده می شود. لذا، در حال حاضر، برخی از بهترین نودل های دست ساز سوبا را می توان در رستوران های معروف ژاپن این منطقه یافت.

نوع موردعلاقه کریستی، سوبای nishin است (یک ترکیب مقوی از نودل ها و ماهی ترد و خیس خورده).

پیشنهاد کریستی این است که رستوران معزز Kurumaya رستوران های ژاپن در کیسو فوکوشیما است که باید بروید، یا اگر در حال بازدید از منطقه ها مرتفع و زیبای Kaida Kogen در نزدیکی آن هستید، به Matsuba بروید، جایی که غذای آن به مقدار سرویس دهی محبت آمیز آن مناسب است.

علاوه بر نوشابه، سایر خوردنی های مخصوص این منطقه شامل ماهی iwana (که معمولاً به صورت گریل شده با همراه کمی نمک سرو می شود) و سوپ hoba miso (گوشت و سبزیجات کباب شده بر برگ درخت hoba) است که برای گرم شدن در فصل زمستان مناسب است.

برای افراد شکمویی که در پی هیجان بیشتر هستند، گوشت اسب خام (که به همراه سس سویا و سیر خورده می شود) را پیشنهاد می دهیم.

Kurumaya, 5367-2 Fukushima, Kiso-machi, Kiso-gun 397-0001, Nagano Prefecture, Japan; +81 264 22 2200

Matsuba, 3904-1 Kaidakogen Suekawa, Kiso-machi, Kiso-gun 397-0301, Nagano Prefecture, Japan; +81 264 42 3100

منبع: همگردی

به "در ورای توکیو ، هشت مورد از بهترین رستوران های ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ورای توکیو ، هشت مورد از بهترین رستوران های ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید