معاون وزیر کشور: 31 مورد از 42سانحه طبیعی در ایران رخ می دهد

به گزارش وبلاگ مستند، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: از 42سانحه طبیعی 31 مورد آن در کشور ایران رخ می دهد که مهمترین آن شامل سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، رانش زمین، فرونشست، آفت گیاهی و طوفان است.

معاون وزیر کشور: 31 مورد از 42سانحه طبیعی در ایران رخ می دهد

به گزارش ایرنا، محمد حسن نامی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار گردید، اضافه نمود: سیل و زلزله بیشترین حوادثی است که در کشور رخ می دهد به طوری که سالانه زلزله های بسیاری در کشور به وقوع می پیوندد که پس از وقوع زلزله بم، حساسیت بر روی مقاوم سازی خانه ها و سازه ها بیشتر شد.

به گفته وی، سه درصد از کل بودجه سالانه به مدیریت بحران اختصاص دارد که اگر آن را تنها به جبران خسارت های خشکسالی و سرمازدگی اختصاص دهیم جوابگوی دیگر خسارت ها نیست.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران توضیح داد: برای مقابله با حوادث ناشی از زلزله باید تا می توان سازه های قدیمی را به سازه های پایدار تبدیل کنیم تا آسیب پذیری کشور در این حوزه کمتر گردد.

نامی سیل را از دیگر حوادث مهم کشور مطرح نمود و گفت: برای کاهش خسارت های ناشی از سیل نیز باید تا می توان طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را اجرا کرد چرا که خسارتی که سیل بر جا می گذارد و باعث شُسته شدن خاک می گردد بسیار قابل توجه است.

وی پیشنهاد داد، استان چهارمحال و بختیاری پایلوت اجرای طرح های آبخیزداری و جمع آوری آب های روان با استفاده از نرم افزار GIS گردد و اضافه نمود: مدیریت جهادی در این استان فرصت مناسبی را برای اجرای این طرح فراهم نموده است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران بعلاوه به سیلاب ناشی از توده هوای مانسون اشاره نمود و گفت: اطلاع رسانی و اقدام به موقع سبب شد تا از خسارت های اقتصادی و جانی گستره جلوگیری گردد.

نامی توضیح داد: به کارگیری شدت عمل یکی از اقدامات ضروری در مواجهه با سیلاب است و باید از این راه حل در کاهش شدت خسارت ها استفاده کرد.

وی با قدردانی از کوشش نیرو های مردمی و امدادی در یاری به مردم سیل زده کشور اظهار داشت: همراهی و همدلی نیرو های مردمی در کنار نیرو های مردمی از نکات قابل توجه در حادثه سیلاب اخیر بود.

نامی اضافه نمود: 136 شهر و یک هزار و 344 روستا در قالب 958 بخش و 133 شهرستان کشور از سیلاب ناشی از توده بارشی مونسون متاثر شدند.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران برای ارزیابی خسارت های ناشی از سیلاب، یک سفر 2 روزه به چهارمحال و بختیاری داشت و از منطقه ها سیل زده این استان ملاقات کرد.

منبع: فرارو

به "معاون وزیر کشور: 31 مورد از 42سانحه طبیعی در ایران رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر کشور: 31 مورد از 42سانحه طبیعی در ایران رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید