قدرتمندترین رایانه دنیا به جنگ کرونا می رود

به گزارش وبلاگ مستند، مقامات ژاپنی اعلام کردند قرار است از یک ابر رایانه این کشور که برای اولین بار در مدت 9 سال اخیر به عنوان قدرتمندترین رایانه دنیا معرفی شده است برای یافتن راه های مبارزه با ویروس کرونا استفاده نمایند.

قدرتمندترین رایانه دنیا به جنگ کرونا می رود

ابر رایانه فوگاکو که به طور مشترک توسط موسسه تحقیقاتی ریکن (RIKEN) و شرکت فوجیتسو، غول سازنده لوازم الکترونیکی، توسعه داده شده است روز دوشنبه در رده بندی رایانه های سریع که هر سال دو بار در یک همایش بین المللی کارشناسان اعلام می گردد، صندلی نخست را به خود اختصاص داد.

این کامپیوتر ژاپنی در موسسه ای در شهر کوبه در غرب ژاپن نصب شده و توانسته است برای اولین بار وارد رده بندی دنیای گردد.

فوگاکو پیروز شده است از مجموع شش بخش در چهار بخش از جمله سرعت محاسبات، برتر از سایر ابر رایانه ها قرار بگیرد.

ابرکامپیوتر فوگاکو توانایی انجام 415 هزار تریلیون محاسبه در ثانیه را دارد که 2.8 برابر سریعتر از ابرکامپوتر سامیت ساخت شرکت آمریکایی آی بی ام است.

فوگاکو همچنین در سه بخش دیگر که شامل اندازه گیری عملکرد در روش های محاسباتی برای کاربردهای صنعتی، استفاده های هوش مصنوعی و تحلیل داده های عظیم می گردد هم صندلی برتر را به خود اختصاص داد.

مقامات موسسه ریکن گفتند که فوگاکو بهترین و قابل توجه ترین کارایی را در این بخش های اصلی داشته است آنها ابراز امیدواری کردند که این ابر رایانه و فناوری های آن به حل و فصل طیفی از مسائل اجتماعی از جمله یافتن راهی برای مبارزه با کرونا یاری کند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "قدرتمندترین رایانه دنیا به جنگ کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین رایانه دنیا به جنگ کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید