رئیس جمهور قزاقستان با استعفای دولت موافقت کرد

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان ساعاتی بعد از اعلان حالت فوق العاده در این کشور در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی، استعفای دولت را پذیرفت.

رئیس جمهور قزاقستان با استعفای دولت موافقت کرد

در فرمان امضا شده از سوی وی، به رغم لازم الاجرا بودن استعفای کابینه، از هیئت دولت خواسته شده تا زمان روی کار آمدن کابینه نو، به انجام وظایف خود ادامه دهد.

در حال حاضر، علیخان اسماعیلوف به عنوان سرپرست نخست وزیر منصوب شده است. وی پیش از این، به عنوان معاون اول نخست وزیر مشغول به کار بود.

جابه جایی های سیاسی در قزاقستان نتیجه اعتراضات سراسری به ویژه در دو استان آلماتی و مانگیستو به دلیل افزایش قیمت سوخت است.

پس از افزایش شدید قیمت سوخت، بسیاری از مردم این کشور سوخت خودروهای خود را به گاز مایع LPG تبدیل نموده اند. با این حال، مقام های قزاقستان تصمیم گرفتند قیمت سوخت گاز خودروها را از ابتدای امسال میلادی به مبلغ 120 تنگه (واحد پول قزاقستان) که معادل حدود 28 صدم یک دلار آمریکا است، افزایش دهند.

طبق قانون قزاقستان، برگزاری اعتراضات در این کشور غیرقانونی است مگر این که سازمان دهندگان چنین برنامه هایی پیشتر به مقام های دولتی اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رئیس جمهور قزاقستان با استعفای دولت موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور قزاقستان با استعفای دولت موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید