حجم مبادلات تجاری با ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

به گزارش وبلاگ مستند، مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت گفت: حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان تا سال 1404 به وسیله توسعه صادرات کالا به یک میلیارد دلار می رسد.

حجم مبادلات تجاری با ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

خرمالی گفت: در سال گذشته چند اجلاس با کشور ازبکستان برگزار گردید و با توجه به پتانسیل های بالا در کالاهای تولیدی ،صادرات خدمات فنی ومهندسی، گردشگری علمی وفرهنگی توافق شد تا حجم مبادلات دو کشور به یک میلیارد دلار در افق کوتاه مدت 1404 تا 2025 برسد.

به گفته مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت، در چند سال اخیر حجم مبادلات ایران و ازبکستان به 500 میلیون دلار رسید که این رقم بی سابقه بود اما با توجه به آنکه مبادلات بیش از 20 میلیارد دلاری ازبکستان، این رقم کم است.

او می گوید: هدف گذاری اجرا شده آن است که با توجه به حوزه صنعتی و توسعه زیر ساخت و زمینه های همکاری فراهم گردد. در سفر رئیس جمهور به این کشور، 17 تفاهم نامه در زمینه ویزا، بهداشتی، حمل ونقل، علمی فرهنگی و گمرک منعقد شده و امیدوار هستیم در کوتاه مدت شاهد افزایش حجم مبادلات دو کشور باشیم.

مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت گفت: در مورد ویزا تاکید نموده ایم در فاصله یک ماهه تجار بدون ویزا به کشورها سفر نمایند و درخصوص گمرک هم تبادلات گمرکی و اسناد از سامانه الکترونیکی انجام گردد تا سرعت ترخیص کالا بیشتر گردد .بعلاوه در بخش بهداشتی هم شاهد توسعه تجارت در حوزه دارو و تبادل استاد خواهیم بود.

وبلاگ مستند مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حجم مبادلات تجاری با ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم مبادلات تجاری با ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید