خبرنگاران مادورو: ایران از دوستان واقعی ونزوئلا است

به گزارش وبلاگ مستند، تهران- خبرنگاران- نیکلاس مادورو توضیح داد که ایران، روسیه، چین و کوبا دوستان واقعی ونزوئلا هستند.

خبرنگاران مادورو: ایران از دوستان واقعی ونزوئلا است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تاس در آمریکای لاتین، رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (یکشنبه) در نطقی تلویزیونی خاطر نشان کرد، یاری های ایران، روسیه، چین و کوبا به ونزوئلا از جمله یاری های بشردوستانه نشان داد که این کشورها دوستان واقعی ونزوئلا هستند.

وی عنوان نمود که آمریکا نیز پیشنهاد یاری 20 میلیون دلاری به ونزوئلا نموده بود اما حتی یک دلار نیز از آمریکا به ونزوئلا یاری نشد.

مادورو پیشتر نیز ضمن قدردانی از دولت ایران به دلیل ارسال نفتکش های حامی بنزین برای ونزوئلا خاطر نشان نموده بود که قرار است بزودی به ایران سفر کند و در این سفر در کمیسیون مشترک با حضور مقامات دو کشور شرکت خواهد نمود تا دو طرف توافق نامه هایی را در حوزه انرژی، کشاورزی، مالی، تکنولوژی، علمی و بهداشت امضا نمایند.

ایران اخیرا به رغم مواجهه با تحریم های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی عظیم برای ایران دانستند.

به دنبال انتقال محموله های سوخت ایران برای ونزوئلا، دولت کاراکاس توانسته توزیع سوخت به سراسر این کشور را با سیستم جدیدی شروع کند.

پهلو دریافت نفتکش های ایران در بنادر و پالایشگاه های ونزوئلا در حالی صورت گرفته که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید مالی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش ها به سواحل ونزوئلا نموده بود.

با رسیدن نفتکش های ایران به ونزوئلا، مقام های دولتی و نظامی کاراکاس از همبستگی مردم ایران برای ارسال سوخت به این کشور را تشکر نموده و وعده ادامه روابط برادرانه میان دو کشور دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مادورو: ایران از دوستان واقعی ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مادورو: ایران از دوستان واقعی ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید