تمدید تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه تا انتها فروردین 1400

به گزارش وبلاگ مستند، مدیرکل سامانه های الکترونیکی بیمه سلامت از تمدید تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه تا سرانجام فروردین 1400 در تمامی صندوق های بیمه ای بجز صندوق ایرانیان اطلاع داد.

تمدید تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه تا انتها فروردین 1400

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ مستند، صدرالله عباسی مدیرکل سامانه ها و روش های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، جهت کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، برای تمدید دفترچه های بیمه با درخواست اداره کل بیمه گری و درآمد سازمان، دفترچه هایی که تاریخ خاتمه اعتبار آن ها از ابتدای مهر تا خاتمه امسال است، به شکل سیستمی تاریخ اعتبار آن ها تا 31 فرورین سال آینده افرایش پیدا نموده است.

مدیرکل سامانه ها و روش های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: این اتفاق برای تمامی صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت، به جز صندوق بیمه ایرانیان است، البته بیماران خاص صندوق ایرانیان نیز مشمول این تمدید اعتبار شده اند.

وی اعلام کرد: با این تمدید سیستمی، دفاتر 8 میلیون و 290 هزار و 267 بیمه شده در صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و عشایر و سلامت همگانی و 10 هزار و 211 بیمار خاص در صندوق ایرانیان تا خاتمه فروردین ماه سال 1400 تمدید اعتبار شده اند.

عباسی اعلام کرد: بر اساس بند چ ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه، ایجاد پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور به سازمان بیمه سلامت محول و به همین دلیل این مهم در دستور کار قرار گرفته و با جدیت نسبت به ایجاد مولفه های تحقق پذیری آن اقدام شد.

وی گفت: ایجاد ظرفیت های فیزیکی، ذخیره سازی، پردازشی و ارتباطی در قالب یک مرکز دادۀ امن و قابل اطمینان، فراوری بستر نرم افزاری تبادل داده و اطلاعات بین سازمان های بیمه گر، برگزاری جلسات متعدد در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی با سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی و اصلاح شیوه نامه برطرف همپوشانی نمونه ای از فعالیت ها در این پایگاه است.

عباسی اضافه کرد: فراوری سامانه استحقاق سنجی مبتنی بر داده های این پایگاه نیز مد نظر پایگاه اطلاعات بر خط بود، این پایگاه در تاریخ 25 مرداد امسال به بهره برداری عملیاتی رسیده است.

مدیرکل سامانه ها و روش های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت تاکید نمود: از مهمترین دستاورد های این پایگاه می توان به مواردی از جمله ایجاد شفافیت در ارائه آمار بیمه شدگان درمان کشور، کنترل و برطرف همپوشانی های بیمه ای، مدیریت بهینه هزینه ها و یاری به شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت اشاره نمود.

به گفته این مقام مسئول در بیمه سلامت، مردم می توانند با شماره گیری #1666* به وسیله تلفن همراه، با استفاده از سرویس استحقاق سنجی که مبتنی بر این پایگاه است، از آخرین شرایط پوشش بیمه ای و تاریخ اعتبار دفاتر درمانی خود آگاه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تمدید تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه تا انتها فروردین 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید تاریخ اعتبار دفترچه های بیمه تا انتها فروردین 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید