سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری زاکربرگ در حوزه سلامت ، کوشش برای نابودی بیماری ها ، همکاری با 3 موسسه پژوهشی

به گزارش وبلاگ مستند، مارک زاکربرگ با فروش 13 میلیارد دلاری سهام فیس بوک قصد تامین هزینه های پروژه سلامتی بلند پروازانه ای را دارد. پروژه ای که در کوشش است بیماری های بشر را خاتمه دهد.

سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری زاکربرگ در حوزه سلامت ، کوشش برای نابودی بیماری ها ، همکاری با 3 موسسه پژوهشی

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از سی ان بی سی، مارک زاکربرگ 13 میلیارد دلار از سهام فیس بوک را برای تأمین مالی طرح ابتکاری چان زوکربرگ که اهدافی درمانی دارد هزینه می نماید. این طرح با هدف پیشگیری و مدیریت بیماری ها و افزایش طول عمر بچه ها بیمار انجاممی گردد.

این طرح با هدف سرمایه گذاری در سلول انسانی پیش می رود و پژوهشگرانی از سه موسسه تحقیقاتی علمی دانشگاهی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در آن مشارکت دارند.

بیشتر اهداف این سازمان به وسیله چان زاکربرگ؛همسر مارک پیگیری می شوند و موسس فیسبوک نیز از دفتر خود با ارتباط زنده جلسات این موسسه را پیگیری می نماید.

در ماه آوریل گذشته، مارکیتا لندری، یک مهندس شیمی پس از تلاشی چند ساله راهکاری برای توسعه ابزارهای میزان گیری شیمی مغز جست و جو کرد. سپس زاکربرگ از وی دعوت کرد به مجموعه درمانی وی بپیوندد.

لندری به هیئت مدیره گفت که هدف نهایی وی آزمایش اثربخشی داروهایی است که برای شرایط سلامت روانی تنظیم شده اند مانند افسردگی که در جامعه پزشکی بسیار مورد احتیاج است.

لندری شرح داد: به عنوان دانشمندان، ما تمایل داریم در خصوص افزایش تعداد هفته ها یا ماههای حیات بیمار فکر کنیم، اما مارک من را به بحث در خصوص تاثیر بالقوه در سالها یا حتی دهه ها تشویق کرد.

زاکربرگ می تواند از این پژوهش ها به عنوان روشی برای تنفس استفاده کند. چرا که طی ماه های گذشته درگیر حواشی متعددی بوده که به نظر می رسد فعلا خاتمه یافته اند.

منبع: انتخاب

به "سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری زاکربرگ در حوزه سلامت ، کوشش برای نابودی بیماری ها ، همکاری با 3 موسسه پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری زاکربرگ در حوزه سلامت ، کوشش برای نابودی بیماری ها ، همکاری با 3 موسسه پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید