یک هشتم زمین های کالیفرنیا در یک دهه گذشته سوخته است

به گزارش وبلاگ مستند، نتایج یک تحقیق نو نشان می دهد طی یک دهه گذشته یک هشتم زمین های کالیفرنیا دچار آتش سوزی شده و سوخته است.

یک هشتم زمین های کالیفرنیا در یک دهه گذشته سوخته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستند، پایگاه هیل گزارش داده طی یک دهه گذشته از هر 8 جریب (تقریباً برابر با 4046 متر مربع) زمین در استان کالیفرنیا یک جریب آن در نتیجه آتش سوزی سوخته است.

تحلیل وبلاگ مستند گروه Bay Area نشان می دهد که از سال 2012 مجموعاً 12.7 میلیون جریب از زمین های کالیفرنیا سوخته است. این اندازه، دو برابر 6.4 میلیون جریب زمین هایی است که در یک دهه قبل تر در این استان دچار آتش سوزی شده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که محله های سراسر استان کالیفرنیا در معرض خطر آتش سوزی واقع شده است و مقام های این استان هشدار داده اند که اوضاع ممکن است در آینده بدتر گردد.

مقام های دولت فدرال آمریکا و مقام های آتش نشانی در استان کالیفرنیا هشدار داده اند که به علت گرمای بیشتر و خشکی هوا آتش سوزی ها هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ شدت و دوام افزایش یافته اند.

این گزارش خاطرنشان نموده که از میان 10 مورد از شدیدترین آتش سوزی ها که از سال 1932 در کالیفرنیا رخ داده 9 مورد در دهه گذشته رخ داده است.

بزرگترین آتش سوزی ثبت شده در تاریخ کالیفرنیا سال گذشته رخ داد که در جریان آن 1.03 جریب زمین و 935 سازه دچار آتش سوزی شدند.

تهیه نمایندگان این گزارش برای آنکه بتوانند مقیاسی از حجم این آتش سوزی نشان دهند نوشته اند که مساحت شهر سانفرانسیسکو تنها 30016 جریب بوده است.

کارشناسان می گویند فعالیت های بشری سهم عمده ای در تشدید مخاطرات، هزینه ها و لطمات ناشی از آتش سوزی ها داشته اند. به گفته آنها این مخاطرات، رو به توسعه هستند و این یعنی اینکه برای منطقه ها وسیعی از آمریکا، آینده خطرناکی از این حیث در پیش رو واقع شده است.

پایگاه خبری ووکس نیوز، با توجه به نقش تصمیم گیری های انسانی در وقوع این آتش سوزی ها به اطلاق مفهوم بلایای طبیعی به این حوادث ایراد گرفته و نوشته است: آتش سوزی های کالیفرنیا از مفهوم بلایای طبیعی فراتر می فرایند، چون تصمیم های تعمدی و تبعات ناخواسته مربوط به توسعه شهری باعث شده منطقه ها زیادی از این استان به انبار باروت تبدیل گردد.

سکونت در جهت بلا

بسیاری از نواحی کالیفرنیا به طور طبیعی گرم و خشک هستند و بخش زیادی از سال، در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند. اما جمعیت در این استان در دهه اخیر افزایش عمده ای داشته؛ مسئله ای که ایجاد نوعی همپوشانی میان منطقه ها پرخطر و منطقه ها دارای تراکم جمعیتی را به همراه داشته.

آمارها نشان می دهند با افزایش جمعیت در استان کالیفرنیا تراکم جمعیت در منطقه های که خطر آتش سوزی در آنها بیشتر است، افزایش پیدا نموده است.

مطالعات عملی اجرا شده نشان می دهند انتظار می رود تا سال 2050 حدود 645 هزار مسکن در منطقه های که از حیث خطر آتش سوزی در شرایط قرمز قرار دارند ساخته شوند.

لین تالماچوف، یک سخنگوی سازمان اداره جنگل بانی و پیشگیری آتش سوزی به رسانه های آمریکا گفت: شاهد این هستیم که ساخت و ساز در منطقه ها در معرض آتش بیشتر و بیشتر می گردد. 95 درصد جمعیت این استان، تنها در 6 درصد اراضی آن ساکن شده است.

مدیریت جنگل

کارشناسان بارها هشدار داده اند وجود 129 میلیون قطعه درخت خشک شده که در 8.9 میلیون جریب پراکنده شده خطری بالقوه برای وقوع آتش سوزی در کالیفرنیا به تعداد می رود.

وجود این درختان باعث می گردد در فصول گرم مانند اکنون، جرقه های کوچک آتش، رعد و برق یا اشتباهات انسانی به وقوع آتش سوزی های مهیب منجر گردد.

وزارت کشاورزی آمریکا در ماه دسامبر هشدار داده بود از نوامبر 2016 نزدیک به 27 میلیون قطعه درخت دیگر در استان کالیفرنیا خشک شده اند و محتمل است با توجه به هوای گرم باعث آتش سوزی در این منطقه شوند.

کریستال بکهام، عضو کمیسیون لیتل هوور که یک نهاد مستقل نظارتی در کالیفرنیا است به واشنگتن اگزماینر گفت: ازدحام درخت ها در جنگل های ما بیش از حد زیاد است.

وی گفت: منطقه های هستند که تعداد درخت ها در آنها چهار برابر تعدادی است که باید باشد. وقتی این همه درخت با این تراکم کنار هم قرار می گیرند، نمی توانند به آبی که احتیاج دارند دسترسی پیدا نمایند بنابراین در برابر خشکسالی، حشرات و بیماری آسیب پذیر می شوند. و وقتی که این درخت ها می میرند و خشک می شوند به تهدید برای آتش سوزی تبدیل می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یک هشتم زمین های کالیفرنیا در یک دهه گذشته سوخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هشتم زمین های کالیفرنیا در یک دهه گذشته سوخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید