تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش بنیان ها

به گزارش وبلاگ مستند، شناسایی شرکت ها و محصولات دانش بنیان دارای توان صادراتی یکی از اولویت هایی است که در قانون جهش فراوری دانش بنیان نگاه ویژه ای به آن شده است.

تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش بنیان ها

شناسایی شرکت ها و محصولات دانش بنیان دارای توان صادراتی ماموریتی است که به دستگاه های ذی ربط واگذار شده تا با هم افزایی و همکاری های مشترک، زمینه توسعه صادرات محصولاتی که با دانش و تخصص بومی به فراوری رسیده و ظرفیت صادرات و ورود به بازار جهانی را دارند، فراهم گردد.

قانون جهش فراوری دانش بنیان در کنار تسهیل فعالیت کسب و کار های فناورانه در داخل کشور، در پی ارتقای توان و ظرفیت صادراتی این محصولات و خدمات باکیفیت نیز است.

بر همین اساس هم در کوشش است تا بازیگران این عرصه را حمایت و توانمند کند.

آئین نامه اجرایی این قانون هم که به وسیله هیئت وزیران ابلاغ شده است، بر این نکته تاکید دارد و آمده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موظف است لیست شرکت ها و محصولات دانش بنیان با توان صادراتی را تهیه کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مکلف است این لیست را به صورت سالانه به روزرسانی کند و ضمن قراردادن در سامانه فکر نو (ایده ها) و احتیاج ها (نان)، با همکاری دستگاه متولی نسبت به تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش بنیان ها اقدام کند.

وبلاگ مستند علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نقشه راه توسعه صادرات دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید