آیا کامپیوتر در حالت Hibernate برق کمتری نسبت به حالت Sleep مصرف می نماید؟

به گزارش وبلاگ مستند، کاربران برای غیرفعال کردن کامپیوتر می توانند از بین دو حالت Hibernate و Sleep دست به انتخاب بزنند. بین این دو حالت تفاوت های کلیدی وجود دارد اما کامپیوتر در کدام شرایط برق کمتری را مصرف می نماید؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

آیا کامپیوتر در حالت Hibernate برق کمتری نسبت به حالت Sleep مصرف می نماید؟

تفاوت بین حالت Sleep و Hibernate کامپیوتر

قبل از این که به بحث مصرف انرژی بپردازیم، باید بگوییم که اصلا چرا کامپیوترها از این دو حالت بهره می برند. در حالت Sleep، کامپیوتر تمام داده های حیاتی را در رم نگه می دارد و باقی قطعات خاموش می شوند. به همین دلیل کامپیوتر می تواند خیلی سریع از این شرایط خارج گردد و به حالت نرمال خود برگردد. به زبان ساده حالت Sleep را می توانیم به عنوان یک نوع چرت سبک در نظر بگیریم.

از سوی دیگر در حالت Hibernate داده های مهم در هارد درایو یا حافظه SSD قرار می گیرند. به همین دلیل زمانی که سیستم دوباره روشن می گردد، داده ها به رم راه پیدا می نمایند. از آنجایی که داده ها در هارد قرار دارند، این قطعه سخت افزاری هم می تواند به طور کامل خاموش گردد. اما به علت همین موضوع، بوت شدن و خروج از حالت Hibernate کامپیوتر کمی طول می کشد.

مثلا اگر می خواهید فقط برای چند ساعت یا دقیقه کامپیوتر را رها کنید، بهتر است سیستم را در شرایط Sleep قرار دهید. اما از سوی دیگر اگر می خواهید قبل از خواب سیستم را به طور کامل خاموش کنید، پس در این شرایط استفاده از حالت Hibernate را توصیه می کنیم.

کامپیوتر در کدام حالت برق کمتری مصرف می نماید؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، طبیعتا کامپیوتر در حالت Hibernate برق کمتری مصرف می نماید. اما تفاوت مصرف برق این دو حالت چقدر است؟ برای این کار می توانیم یک آزمایش ساده را انجام دهیم. بعضی از پریزهای هوشمند ولتاژ مصرفی دستگاه برقی را نشان می دهند و با استفاده از آن می توانیم مقدار مصرف انرژی کامپیوتر را در حالت های مختلف مقایسه کنیم.

در حالت روشن، سیستم موردنظر بین 40 تا 100 وات برق مصرف می نماید. در حالت Sleep مصرف برق آن به حدود 4 وات می رسد. اما در حالت Hibernate مصرف کامپیوتر به 0.2 و حتی 0 وات می رسد. همانطور که می بینید در حالت Sleep هم برق بسیار کمی مصرف می گردد اما در نهایت در حالت Hibernate مصرف برق بسیار کمتر است. بنابراین به جای اینکه سیستم خود را خاموش کنید، همیشه از حالت Hibernate استفاده کنید تا مثلا اگر قبل از خاموش کردن سیستم برنامه هایی مانند فایرفاکس و فتوشاپ باز هستند، دیگر بعد از روشن شدن نیازی به باز کردن مجدد آن ها نداشته باشید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا کامپیوتر در حالت Hibernate برق کمتری نسبت به حالت Sleep مصرف می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کامپیوتر در حالت Hibernate برق کمتری نسبت به حالت Sleep مصرف می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید