موزه های زیر آبی عجیب!

به گزارش وبلاگ مستند، موزه های زیر دریایی

همیشه باور ایده های تازه برای فکر چارچوب دار آدم ها کار بسیار سختی بوده و است؛ به طور مثال اگر بخواهیم بگوییم موزه هایی در زیر آب وجود دارد که برای تماشای آنها تورهای گردشگری متعددی برگزار می شود موضوع عجیبی به نظر می آید و عده ای می گویند مگر چنین چیزی امکان دارد! این تورها به این منظور تشکیل شده اند که دیگر نگرانی بابت نداشتن گواهی غواضی و شنا کردن در افراد وجود نداشته باشد. اما در این مطلب خبرنگاران می خواهند چند مورد از این موزه های که در زیر آب وجود دارند را برای شما معرفی کند. با ما در ادامه مطلب با موزه های زیر دریایی همراه ما باشید.

موزه های زیر آبی عجیب!

1- پارک زیر آب بایا | Baia Underwater Park

یکی از شهرهای نام آشنای باستانی در ایتالیا، پمپئی (Pompeii) است که در نزدکی ناپل کنونی واقع شده است. شهر زیبای پمپئی که محل ییلاق ثروتمندان در دوران امپراتور بزرگ روم باستان در قرن 8 قبل از میلاد، محسوب می شد، یک بندر باشکوه بوده است. در اثر یک حادثه شهر پمپئی و 2000 نفر از ساکنین آن، به کام مرگ فرو رفتند. حادثه ای غم انگیز که در سحرگاه 24 اوت سال 79 میلادی به وقوع پیوست. فوران آتشفشان کوه وسوویوس به مدت 3 روز شهر زیبای پمپئی را در زیر خروارها خاکستر و گدازه به ضخامت 3 تا 5 متر فرو برد. در سال 1748 میلادی در پی یک اتفاق تصادفی، یک کشاورز که در حال کندن زمین بود که به چند مجسمه دست پیدا کرد. در پی یافتن این مجسمه ها و افزایش جستجوها، شهر مدفون پمپئی هویدا شد.

اما تعداد کمی از افراد درباره شهری به نام بایا اطلاعات دارد که تقریبا سه برابر پمپی وسعت داشته است. این شهر بزرگ در چند کیلومتری ناپل، واقع شده است. در گذشته های دور محلی برای ثروتمندان شهر رم و حتی امپراتور کالیگولا به حساب می آمده اما در قرن هشتم میلادی به زیر آب فرو رفت. امروزه مورخان و باستان شناسان این شهر را با لاس وگاس یا بورلی هیلز مقایسه می کنند. در روزهای آفتابی تابستان، می توانید با قایق های کف-شیشه ای، اسنورکلینگ یا غواصی اسکوبا پارک زیر آب بایا (Baia Underwater Park) را ببینید. حتما به همراه یک راهنما به این منطقه بروید و هنگام بازدید می توانید، مجسمه ها و اشیایی که در زیر آب مدفون شده اند را لمس کنید و تجربه بی نظیر را زیر دریا داشته باشید.

2- موزه سوبوأتیکو د ِ آرته | Museo Subacuático de Arte

موزه زیر دریایی دیگر، موزه سوبوأتیکو د آرته (Museo Subacuático de Arte) است که در کشور مکزیک واقع شده است. این موزه که دارای آثار هنری دوره معاصر بوده و بیش از 500 مجسمه نمادین در آب های اطراف کانکون می باشد. هدف از تشکیل این موزه ایحاد تعامل بین هنر و علم بوده و همچنین تشکیل صخره ای مرجانی برای زندگی موجوداتی دریایی در مکزیک است. آثار هنری که در این موزه قرار دارند باعث از جنس خاصی تشکیل شده اند سبب بهبود در زندگی مرجان های دریایی می شوند.

3- موزه آتلانتیکو لنزروته | Museo Atlantico Lanzarote

موزه زیردریایی دیگری نیز در شهر اسپانیا ساخته شده است که از موزه موزه سوبوأتیکو د ِ آرته در اسپانیا الهام گرفته است. این موزه در اسپانیا در سال 2016، افتتاح شد و جزء اولین موزه های هنرهای معاصر در زیر آب در قاره اروپا به شمار می رود. هدف از تأسیس این موزه جلب توجه به مسائل تغییرات اقلیمی و همچنین ساختن زیستگاهی دریایی در جزایر قناری بود. مربیان غواصی در این موزه تورهایی را با جزئیات تمام درباره حدود 300 مجسمه برگزار می کنند.

4- شیپ رک تریل | Shipwreck Trail Florida

در دهه 1960، افرادی به منظور کشف گنج در شیک رک تریل فلوریا به بقایای چندین کشتی غرق شده در اعماق دریا دست پیدا کردند. داستان های زیادی از افراد مختلف نقل شده است، که یکی از آنها به این صورت بوده که قدیمی ترین کشتی غرق شده سن پدرو نام داشته، که هاوانا در کوبا را در سال 1733 به مقصد اسپانیا ترک کرد و حامل سکه های نقره مکزیکی و جعبه های ظروف ساخت چین بوده است. علت غرق شدن این در دریا طوفانی بوده که این کشتی گرفتار آن شده است و چون زمان کافی برای برگشت به بندر را نداشت، غرق شد. تازه ترین کشتی نیز تاندربولت (thunderbolt) نام دارد که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. اگرچه این کشی هرگز به طور رسمی راه اندازی نگردید، اما بعدها برای تحقیق روی انرژی الکتریکیِ صاعقه های رعدوبرق به جزایر فلوریدا نیز اهدا کردند. برای تماشای این کشتی راهنمایانی وجود دارند که از موقعیت کشتی، گذشته این کشتی و همچنین تمامی اطلاعاتی که لازم است درباره این کشتی بدانید را در اختیارتان قرار می دهد.

منبع: الی گشت

به "موزه های زیر آبی عجیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های زیر آبی عجیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید