10 درمان خانگی برای نیش حشرات (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ مستند، تابستان فرا رسیده و حشرات زیادی نیش خود را تیز نموده اند تا شما و خانواده تان را نیش بزنند!

10 درمان خانگی برای نیش حشرات (قسمت اول)

فرقی ندارد پشه شما را نیش زده، مورچه گازتان گرفته یا کنه به جان تان افتاده، با این درمان های خانگی می توانید همه نیش ها را درمان کنید. نیش حشرات انواع و اقسام مختلفی دارد اما احساسی که در پوست ایجاد می نماید معمولا یکی است، خارش، سوزش و قرمزی. زمانی که حشره شما را نیشم می زند اندازهی از بزاق یا سم خود را به درون بدن تان می فرستد که سیستم ایمنی بدن آن را یک مهاجم تشخیص می دهد و به آن واکنش نشان می دهد. واکنش سیستم ایمنی به این صورت است که هیستامین (نوعی پروتئین) ترشح می نماید تا این پیام را بفرستد که مسئله ای در اینجا وجود دارد. در نتیجه بدن واکنش آلرژیک نشان می دهد که باعث حس خارش در پوست می گردد.

اگر حشره شما را نیش زده و می خواهید راهی برای خلاص شدن از خارش و سوزش نیش پیدا کنید، این درمان های خانگی را امتحان کنید.

احتیاط! در صورتی که بعد از نیش حشره پوست تان زرد شد، کهیر زد و یا نفس کشیدن برای تان سخت شد، سریعا به دکتر مراجعه کنید.

1- کمپرس سرد

نیش حشره باعث ایجاد حالت خارش و سوزش در پوست می گردد، سریع ترین درمانی که برای رفع کردن این حالت وجود دارد، کمپرس سرد است. کمپرس سرد پوست را سر و بی حس می نماید و به این طریق دیگر در این ناحیه احساس خارش نخواهید داشت.

  • یک مشت یخ را درون حوله ای لطیف و نخی بپیچانید
  • حوله را بر روی جای نیش حشره بگذارید و در هر بار بیش از 10 دقیقه بر روی پوست نگه ندارید.
  • از این درمان هر چند بار که ضروری است بهره ببرید تا حالت خارش و سوزش تان به کلی از میان برود.

احتیاط! یخ را مستقیا بر روی نیش قرار ندهید چرا که به پوست آسیب می رساند.

2- جو دوسر

اگر پوست تان به خاطر نیش حشره تحریک شده و احساس خارش دارید، جو دو سر انتخابی عالی برای بر طرف کردن این حالت است. جو دو سر حاوی ترکیبات ضد التهابی و آرام کننده است.

  • اگر تنها یک قسمت از پوست تان می خارد، اندازه مساوی آب و پودر جو دوسر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیز جو دوسر درست کنید. خمیر را بر روی یک تکه پارچه قرار دهید و آن را برای 10 دقیقه بر روی محل نیش بگذارید. سپس محل را با آب سرد بشویید. هر چند بار که لازم بود از این درمان بهره ببرید.
  • اگر قسمت های مختلفی از پوست تان تحریک شده و می خارد، حمام جو دوسر بگیرید. 1 فنجان جو دوسر آسیاب شده را در وام حمامی پر از آب گرم بریزید. حدود 20 دقیقه در وان بمانید و در همان حال اندازهی از جو دوسرها را بر روی نواحی از پوست که احساس خارش دارند بمالید. از این درمان 1 یا 2 بار در روز بهره ببرید.

3- آلوئه ورا

همانطور که همه می دانیم آلوئه ورا درمانی عالی برای بسیاری از مسائل پوستی است و این بار هم به یاری مان آمده تا ما را از شر خارش نیش حشرات راحت کند.

  • اندازهی از ژل یک برگ آلوئه ورا را خارج کنید و آن را بر روی محل گزیدگی بمالید. اجازه دهید خودش بر روی پوست تان خشک گردد سپس آن را با آب بشویید. از این درمان به اندازه احتیاج بهره ببرید.
  • و یا، اندازه مساوی زرد چوبه و آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید تا خمیری درست گردد. این خمیر را بر روی ناحیه ای از پوست که تحریک شده بمالید. 30 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب سرد بشویید. از این درمان 2 تا 3 بار در روز بهره ببرید.

4- جوش شیرین

جوش شیرین می تواند با حالت خارش و سوزش ایجاده شده در اثر نیش هر حشره ای مبارزه کند.

  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با اندازهی آب مخلوط کنید تا خمیری درست کنید. آن را بر روی محل نیش زدگی قرار دهید. از این درمان 2 بار در روز و به مدت 2 الی 3 روز بهره ببرید.
  • به جای درمان بالا می توانید 1 فنجان جوش شیرین را درون وانی پر از آب سرد بریزید. آب را به خوبی هم بزنید و به مدت 15 دقیقه در این آب بنشینید. سپس با یک حوله نرم خودتان را خشک کنید. از این درمان 1 بار در روز بهره ببرید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "10 درمان خانگی برای نیش حشرات (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درمان خانگی برای نیش حشرات (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید