10 راه حل سریع و خانگی برای درمان نیش پشه و حشرات

به گزارش وبلاگ مستند، نیش پشه اغلب منجر به یک برجستگی کوچک می گردد که علاوه بر خارش می تواند سبب عفونت نیز گردد. انواع زیادی از داروهای خانگی سبب کاهش این آسیب ها می گردد و بعلاوه می توان با بکارگیری روش های پیشگیری، این آسیب ها را به حداقل رساند. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای سریع و خانگی، درمان نیش پشه بپردازیم پس با ما همراه باشید.

10 راه حل سریع و خانگی برای درمان نیش پشه و حشرات

درمان خانگی نیش پشه و حشرات با 10 روش موثر و سریع:

1- یخ:

یکی از رایج ترین روش های مرسوم در درمان خانگی نیش پشه، یخ است. یخ به دلیل درجه حرارتی که دارد باعث ایجاد تسکینی کوتاه مدت می گردد چرا که دمای پایین خاصیت ضد التهابی دارد. یخ علاوه بر تسکین کوتاه مدتی که دارد، خارش ناشی از این نیش را تا حد زیادی کاهش می دهد. البته قابل ذکر است که یخ آسیب ناشی از نیش را کاهش نمی دهد بلکه فقط به صورت یک مسکن بر روی آن عمل می نماید.

درمان گرمازدگی با 9 روش ساده خانگی و سنتی

2- آلوئه ورا:

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که مدت ها برای خاصیت ضد التهابی مورد توجه قرار گرفته است. خاصیت ضد التهابی آلوئه ورا سبب شده است که برای درمان التهاب و خارش ناشی از نیش پشه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. بعلاوه این گیاه سبب کاهش دمای سطح پوست شده و به عنوان بی حسی کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

14 ماسک مو با ژل آلوئه ورا

3- جوش شیرین:

جوش شیرین یا بی کربنات پتاسیم یک باز است که با بزاق دهان پشه که اسیدی است ترکیب شده و آن را خنثی می نماید به همین دلیل برای بهبودی محل آسیب دیده و بعلاوه درمان خارش بسیار موثر می باشد. با ترکیب آب و جوش شیرین و قرار دادن آن روی زخم ناشی از نیش پشه، بهبود زخم تسریع می یابد. جوش شیرین به سبب خاصیت درمانی قابل ملاحظه ای که دارد بعلاوه برای بیماری های دیگری مانند: آبله مرغان یا اگزما که باعث خشکی پوست، خارش و لکه های ملتهب پوست می گردد، کاربرد دارد.

آیا ترفندهای شگفت انگیز استفاده از جوش شیرین را می دانید ؟

4- جو دوسر:

جو دوسر همچون جوش شیرین یکی از مواد رایج در خانه ها می باشد که برای برطرف خارش می توان از آن بهره برد. متداول ترین روش استفاده از جو دوسر برای برطرف خارش، حمام جو دوسر است اما این حمام به چه صورت است؟ با افزودن یک لیوان جو دوسر به وان آب گرم به راحتی محلولی معجزه آسا ایجاد نموده اید که علاوه بر بهبود زخم ناشی از نیش پشه، خارش را نیز از بین می برد. بعلاوه جو دوسر سدی محافظتی بر روی پوست ایجاد می نماید که می تواند به عنوان ماده پیشگیری کننده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

25 راه خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق بدن

5- عسل:

عسل نیز یکی از مواردی است که علاوه بر دسترسی آسان، خاصیت درمانی فوق العاده ای نیز دارد. استفاده از عسل علاوه بر کاهش التهاب، به طور موثری از ایجاد عفونت جلوگیری می نماید. عسل نیز همچون آلوئه ورا می تواند سوزش زخم ناشی از نیش پشه را تسکین دهد. در واقع عسل مایعات ترشح شده از دهان پشه و مانده در زیر سطح پوست را بیرون کشیده و علاوه بر شستشوی زخم، بافت های مُرده آن ناحیه را نیز ترمیم می نماید.

11 روش امتحان شده و قابل انجام برای تشخیص عسل طبیعی از غیرطبیعی

6- سیر:

سیر یکی از ارزشمند ترین گیاهانی است که در درمان بسیاری از بیماری ها به خصوص جلوگیری از التهاب و عفونت مورد استفاده قرار می گیرد. سیر حاوی ترکیبات گوگرددار است که سبب شده خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته باشد. سیر علاوه بر تسکین سریع و موثری که در برابر گزش ها دارد، به عنوان محافظی روی پوست نیز عمل می نماید.

11 خاصیت شگفت انگیز سیر

7- ریحان:

ریحان گیاه خوشبو یی است که انواع خواص درمانی دارد. ریحان به دلیل دارا بودن استون و روغن اِتر خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کننده ای دارد، به همین دلیل برای تسکین خارش و التهاب ناشی از نیش پشه به کار می رود. ریحان علاوه بر خاصیت دارویی که دارد، عطر و بوی بسیار زیادی را داراست که سبب دفع پشه ها از سطح پوست می گردد.

8- روغن نارگیل:

روغن نارگیل یکی از مواردی است که علاوه بر خاصیت ترمیمی که بر روی پوست بدن دارد باعث ایجاد لطافت و نرمی پوست نیز می گردد. هنگامی که روغن نارگیل را بر روی سطح پوست استفاده گردد علاوه بر اینکه از عفونت زخم جلوگیری می نماید به عنوان سدی در برابر گزش دوباره پشه ها عمل می نماید. این خاصیت روغن نارگیل ناشی از اندازه بسیار زیادی اسیدهای چربی است که در ساختارش موجود می باشد.

25 ماسک مو با روغن نارگیل

9- پیاز:

پیاز یک منبع غنی از ترکیبات فیتوشیمیایی همچون آلیسین و کوئرستین است که آن را به ماده ای ضد التهابی و آنتی اکسیدانی معروف نموده است. بعلاوه پیاز دارای بوی قوی است که می تواند به عنوان ماده ای دفع کننده در برابر گزش پشه ها مورد استفاده قرار بگیرد. پیاز به دلیل ضد التهاب بودن و دارا بودن آنتی اکسیدان به بهبودی زخم و تسکین خارش یاری بسزایی می نماید.

9 خاصیت پیاز برای سلامتی

10- زردچوبه:

زردچوبه یکی از مواد طبیعی و در دسترسی است که به طور گسترده برای درمان انواع بیماری ها به کار می رود. وجود ماده ای به نام کورکومین در زردچوبه، سبب شده که این گیاه از بسیاری جهات مفید باشد. کورکومین یک ماده ضد التهاب و آنتی اکسیدانی قدرتمند است که به تسکین و بهبود خارش، یاری قابل توجهی می نماید. علاوه بر این موارد، بوی قوی و زننده زردچوبه سبب می گردد که این گیاه به عنوان ماده ای دفع کننده، در برابر گزش پشه ها مورد استفاده قرار بگیرد. در بخش دانستنی های مجله اینترنتی وبلاگ مستند می توانید به روزترین، جدیدترین و متنوع ترین مطالب را مشاهده کنید.

21 خاصیت باورنکردنیزردچوبه؛ ادویه طلایی

چه زمانی برای درمان نیش پشه به دکتر مراجعه کنیم؟

شاید در این بخش این سوال مطرح گردد که در چه زمانی پس از نیش پشه به پزشک مراجعه کنیم؟ گاهی اوقات نیش پشه و بعلاوه نیش سایر حشرات می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک گردد. این مورد می تواند موجب شوک در بدن که بسیار هم خطرناک است، گردد بنابراین هر فردی که یکی از علائم زیر را در خود مشاهده کند باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند:

  • مسائل تنفسی
  • کهیر یا تورم
  • حالت تهوع
  • سرگیجه

در این مقاله با 10 راه چاره درمان خانگی نیش پشه و حشرات آشنا شدیم و دیدیم که با چند روش و ترفند می توان درد نیش پشه و حشرات را برطرف و درمان کرد. شما چه پیشنهاداتی برای درمان درد نیش پشه و حشرات دارید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: اُکالا

به "10 راه حل سریع و خانگی برای درمان نیش پشه و حشرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه حل سریع و خانگی برای درمان نیش پشه و حشرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید