واکسن تازه کرونا ایمنی طولانی تری ایجاد می نماید

به گزارش وبلاگ مستند، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می دهد که واکسن نو کووید-19 که برای ایجاد سلول های تی (T) طراحی شده است نسبت به واکسن هایی که در حال حاضر استفاده می شوند، پاسخ ایمنی بهتری ایجاد می نماید.

واکسن تازه کرونا ایمنی طولانی تری ایجاد می نماید

به نقل از نیوز، واکسن کووک-1 (CoVac-1) که در دانشگاه توبینگن آلمان در حال توسعه است، اولین آزمایش انسانی خود را با پیروزیت پشت سر گذاشت.

هم آنتی بادی ها و هم سلول های تی عواملی در پاسخ ایمنی بدن به ویروس هستند؛ پاسخ فوری بدن به وسیله آنتی بادی ها راهنمایی می گردد در حالی که سلول های تی مدت زمان بیشتری برای واکنش احتیاج دارند اما مدت پاسخگویی آنها طولانی تر است بنابراین راه حلی برای محافظت طولانی تر محسوب می شوند.

شایان ذکر است، سطح آنتی بادی در طول زمان کاهش می یابد اما سلول های تی می توانند برای چند سال در جریان خون باقی بمانند.

نتایج کارآزمایی بالینی این واکسن نشان داد که تزریق کووک-1 در تمام 36 شرکت کننده آزمایش فاز یک پاسخ سلول تی قوی ایجاد می نماید.

این واکسن می تواند به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند به عنوان مثال دریافت کنندگان پیوند یا بیماران سرطانی که واکسن های فعلی برای آنان کارایی چندانی ندارد، مفید باشد.

محققان خاطرنشان کردند که پاسخ سلول تی تحت تاثیر انواع تازه فعلی قرار نگرفته است.

آنان افزودند: کووک-1 ایمنی مطلوبی را نشان داد و پاسخ های سلول تی گسترده و قوی القا و از ارزیابی در حال اجرا در کارآزمایی فاز دوم برای بیماران مبتلا به کمبود سلول بی و آنتی بادی حمایت کرد.

مدیر شرکت داروسازی آسترازنکا نیز استدلال می نماید که نرخ بالای بستری شدن در بیمارستان در اروپا می تواند ناشی از نپذیرفتن واکسن این شرکت به وسیله کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا باشد و به این واقعیت اشاره نمود که واکسن فراوری شده به وسیله شرکت وی در تحریک سلول های تی در افراد مسن تر پیروز بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکسن تازه کرونا ایمنی طولانی تری ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن تازه کرونا ایمنی طولانی تری ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید