مخابرات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را از سیستان و بلوچستان شروع کرد

به گزارش وبلاگ مستند، شرکت مخابرات ایران از شروع نهضت جهادی توسعه فیبر نوری موسوم به نجما از استان سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

مخابرات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را از سیستان و بلوچستان شروع کرد

روز شنبه 4 تیرماه 1401، همایش آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در این استان برگزار شده است و در حاشیه آن، تفاهم نامه ای میان شرکت مخابرات ایران و استانداری سیستان و بلوچستان برای توسعه فیبر نوری و به امضا می رسد.

موضوع این تفاهم نامه پیرامون پیاده سازی پروژه توسعه فیبرنوری و استفاده از ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان و بعلاوه همکاری های لازم نهاد حاکمیتی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در تبادل نظر با برنامه بازتاب شبکه استانی سیستان و بلوچستان، تاکید نمود توسعه فیبرنوری به صورت جهادی در این استان مهم توسعه می یابد و طرح های FTTH این استان به صرفه تر از گذشته خواهند بود.

مجید سلطانی، اشاره می نماید در کشورمان همزمان با دیگر کشورها، توسعه فیبرنوری را آغاز کردیم ، اما به خاطر مسائل پیش آمده از جمله مسایل ارزی و مهم تر از آن عدم حمایت لازم دولت های گذشته، عقب ماندگی وجود داشته که عزم شرکت مخابرت ایران پیش رفتن در جهت فناوری تازه فیبرنوری برای کشورمان با همکاری دولت فعلی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اضافه نمود: برای سال 1401 برنامه ریزی مشخصی برای هر استان داریم، این برنامه به صورت روتین در تمام استان ها ابلاغ شده و در حال اجرا آن هستیم، اما نهضت جهادی توسعه فیبر نوری علاوه بر برنامه های عادی شرکت مخابرات ایران است.

بیشتر بخوانید:

وی به پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و اهمیت فیبرکشی در آن اشاره نمود و اضافه نمود: طرح نجمای استان با آنالیز های دقیق در ستاد و معاونت های تخصصی تهیه و اکنون آماده اجرا در منطقه است.

وی اضافه نمود: در طرح نجما، محله هایی در شهرهای مختلف انتخاب شده است که قطعا با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو می گردد. طراحی دقیق برای شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر در این مرحله صورت گرفته و با طرح اجرایی به استان آمده ایم.

سلطانی گفت: طرح های FTTH سرعت ها و انواع مختلفی با قیمت های متفاوت دارد، اما در هر حال بسیار به صرفه تر از مدل های پیشین است. به زعم بسیاری از کاربران، شرکت مخابرات، گران بود و هر فردی قدرت خرید اینترنت فیبر نوری ندارد.

منبع: شبکه چی

به "مخابرات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را از سیستان و بلوچستان شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخابرات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را از سیستان و بلوچستان شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید