قلعه پلس رومانی؛ از زیباترین قلعه های دنیا

به گزارش وبلاگ مستند، قلعه ها به عنوان خاطرات شکوهمند گذشته هنوز پابرجایند و اتفاق هاو رویدادهای بزرگ تاریخی، افسانه ها و داستان های عاشقانه را تداعی می کنند. یکی از بهترین و زیباترین قلعه های دنیا قلعه پلس در رومانی می باشد.

قلعه پلس رومانی؛ از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه Peles در نزدیکی شهر Sinaia در رومانی واقع شده است و بعنوان یکی از زیبا ترین قلعه ها یا قصر های رومانی شناخته می شود. قلعه پلس در پایان قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم احداث شد، قلعه پلس برای پادشاه کارول اول رومانی ساخته شد.

قلعه پلس توسط سلطنت رومانیایی تا پایان سلطنت مورد استفاده قرار گرفت. قلعه پلس در آغاز دهه 1950، به یک موزه تبدیل شد.

سبک معماری قلعه پلس ترکیبی عاشقانه و الهام گرفته از نئو رنسانس و احیای گوتیک شبیه قلعه نوشوانشتاین در باواریاست. قلعه Peles در داخل آن نیز لوکس است. بازدیدکنندگان قلعه پلسمی توانند 35 اتاق از 150 اتاق قلعه را مشاهده کنند که مشتمل بر اسلحه، کلکسیون امپراطوری و سایر اتاقهای مجلل و منحصر به فرد با وسایل گوناگون از نقاط مختلف دنیا است.

یک مجسمه برجسته از شاه کارول اول ساخته رافائلو رومانلی مشرف به محل ورود اصلی است. بسیاری از مجسمه های دیگر در این قلعه موجود است که عمدتاً از سنگ مرمر کارارا است که توسط رومانلی مجسمه ساز ایتالیایی اجرا شده است. این باغها همچنین میزبان چشمه ها، کوزه ها، پله ها ، نگهبانان شیرها، مسیرهای مرمر و سایر قطعات تزئینی است.

آدرس قلعه پلس

قلعه پلس در شمال غربی شهر سینایا واقع شده است که 48 کیلومتر(30 مایل) با برازوف و 124 کیلومتر(77 مایل) با شهر بخارست فاصله دارد.

ساعات بازدید قلعه پلس

ساعت بازدید از قلعه پلس به جز دو شنبه ها که قلعه بسته است از 9 صبح تا 5 عصر است. این ساعات بازدید توسط وزارت فرهنگ رومانی قابل تغییر است. این قلعه برای نگهداری و نظافت در نوامبر هر سال بسته است.

منبع: گردشبان

به "قلعه پلس رومانی؛ از زیباترین قلعه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه پلس رومانی؛ از زیباترین قلعه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید