قاسمی: واحدهای به جامانده مسکن مهر هرچه سریعتر مشخص تکلیف گردد

به گزارش وبلاگ مستند، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت از اقشار کم عایدی نیازمند مسکن حمایت می نماید، گفت: تعداد زیادی متقاضی در دهک های پایین عایدیی وجود دارد که جز با روش هایی که در قانون جهش فراوری مسکن پیش بینی شده است امکان صاحب خانه شدن ندارند.

قاسمی: واحدهای به جامانده مسکن مهر هرچه سریعتر مشخص تکلیف گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ مستند، رستم قاسمی در نشست آنالیز شرایط پیشرفت و اقدامات صورت گرفته نهضت ملی مسکن که با حضور معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها به شکل ویدئوکنفرانسی در ساختمان دادمان وزارت راه برگزار گردید، بر برطرف مسائل بعضی از استان ها در تامین اراضی مورد احتیاج نهضت ملی مسکن، تسریع در صدور پروانه و تسهیل در ساخت و ساز با مشارکت استانداری ها، شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی ساختمان و معین سازنده ها، تاکید نمود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مدیران کل راه و شهرسازی استان ها در مشارکت با معاونان و مدیران ستادی و بعلاوه سایر دستگاه ها در اجرای قانون جهش فراوری مسکن اهتمام داشته باشند، گفت: کوشش های فراوانی به وسیله سازمان ها، شرکت های تابعه و معاونان در تکمیل بانک زمین، تغییر کاربری ها و الحاق های اراضی مورداحتیاج اجرای نهضت ملی مسکن صورت گرفته است که این کوشش ها تا حصول به نتیجه تداوم دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن تاکید بر اینکه مدیران راه و شهرسازی اجرای نهضت ملی مسکن و خودمالکی را در برنامه اولویت دار خود قرار بدهند، اضافه نمود: اکنون و بر اساس آمار، سالانه 20 درصد ساخت و ساز کشور به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد که وزارت راه و شهرسازی حمایت های لازم را برای افزایش این اندازه از بخش خصوصی خواهد داشت.

قاسمی توضیح داد: در قانون جهش فراوری مسکن و تسهیلاتی که به اجرای نهضت ملی مسکن تعلق گرفته است، حمایت از بخش خصوصی در فراوری مسکن پیش بینی شده است و ما نیز در وزارت راه و شهرسازی بر آن تاکید ویژه داریم.

تاکید بر نقش تسهیل نمایندگی دولت در ساخت وساز

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه باید کم کردن بار دولت در بخش مسکن در اولویت بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی باشد، شرح داد: ساخت و ساز به خود مردم واگذار گردد و دولت در این کار، تسهیل نماینده باشد. تجربه های مثبت مسکن مهر و اقدام ملی مسکن که کار مثبتی در کشور بود، حتما در ساخت و ساز نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار بگیرد. بعلاوه معایب اجرای مسکن مهر در کشور در ساخت وسازهای نو مورد نظر باشد تا از آنها بهره مندی کامل انجام بگردد.

واحدهای به جامانده مسکن مهر هرچه سریعتر معین تکلیف گردد

قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در سفرهای استانی به عنوان مسائل مردم مطرح می گردد عدم تکمیل واحدهای مسکونی مهر است، خاطرنشان کرد: در سفر به استان های اردبیل، زنجان و سمنان، بخشی از مسائل مردم مربوط به عدم تکمیل واحدهای مسکن مهر بود که باید حل وفصل گردد. بعلاوه موضوع تعاونی ها و مسائلی که بعضی از تعاونی ها برای ساخت و ساز ایجاد کردند نیز از دیگر موضوعاتی است که بر حل آن تاکید داریم.

امکان ساخت وساز به وسیله بخش خصوصی و خودمالکان تقویت گردد

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: باید کوشش کنیم تا دولت کمتر درگیر مسائل ساخت و ساز گردد و با حمایت بخش خصوصی و حمایت از خودمالکان امکان ساخت و ساز برای متقاضیان تسهیل گردد.

وی توضیح داد: دولت نمی تواند در مقابل مسائلی که در زمینه مسکن در کشور وجود دارد و اینکه سهم مسکن در معیشت خانوار، هزینه زیادی است، بی تفاوت بماند. همه دولت ها در برابر مسائل مسکن و حل آن مسئولیت داشتند.

دولت از اقشار کم عایدی احتیاجمند مسکن حمایت می نماید

قاسمی گفت: هم اکنون اگر سامانه نهضت ملی مسکن برای تمامی شهرها باز گردد بیش از 4 میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام خواهند کرد. برآوردها نشان می دهد که 4 میلیون متقاضی که در سامانه ثبت نام می نمایند افرادی هستند که به وسیله بخش خصوصی امکان صاحب خانه شدن را ندارند و این کار را دولت بر حسب وظیفه در مورد تامین مسکن کم عایدیها انجام می دهد. تعداد فراوانی متقاضی در دهک های پایین عایدیی وجود دارد که جز با روش هایی که در قانون جهش فراوری مسکن پیش بینی شده است امکان صاحب خانه شدن ندارند که دولت در این خصوص مسئولیت دارد.

موضوع مسکن در کشور جدی است

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران ارشد ستادی و بعلاوه مدیران کل راه و شهرسازی استان ها تاکید نمود: موضوع مسکن در کشور جدی است و باید تحولی در ساخت و ساز ایجاد گردد. در این باره، فرصت زیادی وجود ندارد و ما مسئولیت داریم تا پیشرفت پروژه ها را گزارش دهیم.

قاسمی گفت: هم اکنون بخشی از اراضی مناسب برای ساخت وساز در اختیار وزارت راه و شهرسازی است. بخشی ار اراضی نیز احتیاج به تغییر کاربری دارند که باید در استان ها به سرعت انجام شوند و بخشی از اراضی نیز احتیاج به الحاق دارند که موارد قانونی این کار به سرعت انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اراضی سایر دستگاه ها نیز برای اجرای نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون با بعضی از سازمان ها و دستگاه ها در مورد زمین، توافقاتی صورت گرفته است که می تواند در اجرای نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.

قاسمی بعلاوه گفت: طرح اقدام ملی مسکن در قانون جهش فراوری مسکن ادغام شده است تا بتواند از مزیت های آن استفاده کند. بعلاوه واحدهای مسکونی مهر به جامانده نیز باید به زودی معین تکلیف گردد و مردم نباید آسیب ببینند و مسائل مردم در حوزه مسکن باید حل گردد.

وی در خاتمه بر اقدام جدی و جهادی برای حل مسائل مسکن مردم و آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن تاکیدی دوباره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قاسمی: واحدهای به جامانده مسکن مهر هرچه سریعتر مشخص تکلیف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: واحدهای به جامانده مسکن مهر هرچه سریعتر مشخص تکلیف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید