طرز تهیه آب آنتی اکسیدان قلیایی

به گزارش وبلاگ مستند، تعداد آنتی اکسیدان ها در آب می تواند با تیمار آب با جوش شیرین و دیگر ترکیباتی که پی اچ آب را افزایش می دهند، بهبود یابد. آب قلیایی دارای ویژگی های درمانی بوده و در مبارزه با تعدادی از بیماری ها مفید است. در این مقاله، ما درباره خواص آب قلیایی، نحوه تهیه و مصارف آن صحبت می کنیم.

طرز تهیه آب آنتی اکسیدان قلیایی تقریبا 70 درصد آب بدن ما را آب تشکیل می دهد که این آب در سلول ها، خون، اندام ها و غیره وجود دارد. آب آشامیدنی یکی از برترین شیوه های درمانی برای تعدادی از اختلالات در نظر گرفته شده و همه ما از مزایای آب مطلع هستیم. لازم است که آب موجود در بدن حفظ شود، به طوری که عملنمودهای حیاتی موجود در بدن بدون هیچ گونه اختلالی انجام شود. نوع جدیدی از آب به یاری علم طراحی شده که برای بدن مفید می باشد که آب آنتی اکسیدان قلیایی نامیده شده که نوعی از آب آشامیدنی است، اما دارای اندازه بالایی آنتی اکسیدان ها می باشد. موادی شیمیایی مانند سدیم بیکربنات، پتاسیم هیدروکسید و غیره به وسیله فرایند الکترولیز به آب اضافه شده و سطح پی اچ آب آشامیدنی معمولی را افزایش می دهند.

پی اچ آب معمولی حدود 7 است. اما این نوع آب تیمار شده که به عنوان آب یوهمه هم به آن اشاره می شود دارای پی اچ برابر 1/7 یا 2/7 است. این نوع آب برای مصرف انسان امن بوده و دارای فواید بیشتری برای سلامتی می باشد. از نظر علمی و بعلاوه به وسیله جامعه پزشکی سراسر دنیا هم امنیت این نوع آب آشامیدنی به اثبات رسیده است. اگرچه آب یوهمه در فروشگاه های بهداشتی موجود می باشد، اما می توان به راحتی با استفاده از بعضی ترکیبات پایه که به راحتی در هر خانه ای موجود است، اقدام به تهیه این آب کرد.

تهیه آب آشامیدنی یوهمه در خانه

اقلام مورد احتیاج
آب مقطر یا آب معمولی، جوش شیرین، نوارهای مخصوص تست پی اچ
دستور العمل
جوش شیرین که به عنوان سدیم بیکربنات هم شناخته می شود، در آب حل می شود. نصف قاشق چای خوری یا 10 گرم جوش شیرین به یک گالن آب اضافه شود. همزمان با حل شدن جوش شیرین در آب باید محلول را کاملاً به هم زد تا خوب با هم ترکیب شوند. سپس با یاری یک نوار مخصوص تست پی اچ یا کاغذ تورنسل، سطح پی اچ محلول را تست کنید. برای درجات قوی تر قلیائی بودن، جوش شیرین بیشتری را به آب اضافه کنید. در صورتی که کاغذ آبی رنگ شد، محلول شما به طرز صحیح تهیه شده است.

اثرات

آب قلیایی دارای مزایای زیادی برای سلامت کلی بدن می باشد، چون باعث خنثی سازی اسیدیته بدن می شود. بعلاوه باعث جوان سازی سلول ها و بافت های بدن شده و به جلوگیری از بروز حالت اسیدی بدن هم یاری می نماید.

از آن جا که این آب حاوی آنتی اکسیدان می باشد، می تواند به مبارزه بدن در برابر رادیکال های آزاد که مسئول بروز تعدادی عفونت ها و بیماری ها می باشند، یاری کند. آب قلیایی به ایمنی بدن در برابر انواعی از اختلالات هم یاری می نماید.

آب قلیایی مسائل مربوط به سلامتی مانند یبوست، سردرد، سوء هاضمه، گرفتگی معده و سایر اختلالات مربوط به هضم را رفع می نماید.

به واسطه افزایش در سطوح اکسیژن، بهبود قابل توجهی در گردش خون رخ می دهد. با توجه به این واقعیت، بهبود در جذب مواد غذایی رخ می دهد که این موضوع هم منجر به بهبود سلامت بدن می شود.

اختلالاتی مانند فشار خون بالا، دیابت، آرتریت و غیره ممکن است به واسطه سطوح اسیدی شدید ایجاد شود که با مصرف آب قلیایی این اختلالات هم رفع می شود.

از آن جا که آب قلیایی به دفع اسید و سموم از بدن یاری می نماید، مصرف آن برای انسان مفید می باشد.

مزیت دیگر مصرف این نوع این است که فرایند پیری را کند می نماید. این آب اسیدهای موجود در بدن که مسئول پیری سریع پوست می باشند را خنثی نموده و باعث جوان سازی پوست می شود. چین و چروک موجود بر روی پوست هم با مصرف آب قلیایی کاهش پیدا می نماید.

مصرف منظم آب با تشکیل فیبرینوژن، فرایند بهبودی فرد از هر گونه اختلالات، زخم یا آسیب را تسریع می بخشد. بافت زخمی هم با سرعت بیشتری التیام می یابد.

به منظور بهبود سلامتی و جلوگیری از بروز هر گونه بیماری های مختلف که بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، نوشیدن آب یوهمه راه حلی مفید در این زمینه می باشد. جهت دستیابی به این نوع آب مسئله ای وجود ندارد چون به راحتی در همه فروشگاه ها موجود است.

در واقع از زمان اولین مطالعات دانشمندان بر روی خواص مفید آب های قلیایی، بیش از یک قرن می گذرد. نوع جدیدی از آب به یاری علم طراحی شده که برای بدن مفید می باشد که آب آنتی اکسیدان قلیایی نامیده می شود آب قلیایی به علت تأمین املاح ضروری بدن نظیر کلسیم و مهمیم می تواند از بروز بعضی بیماریهای مزمن مانند بیماری های قلبی، بالا رفتن فشارخون، دیابت و البته پوکی استخوان جلوگیری کند و در بهبود آنها مؤثر باشد و این موضوع در مقالات معتبر بین المللی مورد تایید قرار گرفته است.

در گذشته آب قلیایی از چشمه های درمانی تامین می شد. معروف ترین چشمه های آب قلیایی، چشمه زمزم در عربستان، نوردنائو (nordenau water) در آلمان، هیتا تنریوسویی (hita tenryosui water) در ژاپن و تلاکوت (Tlacote) در مکزیک است. زندگی شهری، استفاده همگانی از آب چشمه های قلیایی را محدود نموده است. به همین علت دانشمندان برای فراوری آبی با خواص مشابه چشمه های قلیایی به فعالیت پرداختند.

گفتنی است که انواع فیلترهای تجاری وجود دارند که ادعای قلیایی کردن آب معمولی و سودمند کردن آن را دارند ولی تنها در صورتی که از دستگاه الکترولیت اصلی که تکنولوژی آن در انحصار آمریکا، ژاپن و اروپا است و تحت لیسانس این کشورها فراوری می شود استفاده بشود می توان آب را به طور واقعی و ثمربخش یوهمه شده تلقی کرد.

آب قلیایی از یک سو موجب تعادل اسید و باز در بدن شده و از طرف دیگر، غنی از هیدروژن فعال است که خواص آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کنندگی بالایی دارد.

با وجود این که بیش از یک دهه از عرضه این محصول به بازارهای دنیای می گذرد، استفاده از آن خیلی رایج نشده است.

در ژاپن مطالعه بر روی آب قلیایی از سال 1931 شروع شد و در سال 1966 وزارت بهداشت ژاپن استفاده از آب قلیایی را برای اسهال مزمن، سوء هاضمه، تخمیر غیرطبیعی دستگاه گوارش و ترش کردن معده مجاز خاطرنشان کرد.

در سال 1994 بنیاد آب عملگرای ژاپن با حمایت وزارت بهداشت تاسیس شد. محققان اعتقاد دارند که عمده ترین خاصیت آب های قلیایی، به قدرت آنتی اکسیدانی آن مربوط می شود.

منبع: سایت بازل

منبع: راسخون

به "طرز تهیه آب آنتی اکسیدان قلیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آب آنتی اکسیدان قلیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید