ضربه مهلک کرونا به صنایع دستی ایلام

به گزارش وبلاگ مستند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ضربه مهلک کرونا به صنایع دستی ایلام مشاهده می گردد.

ضربه مهلک کرونا به صنایع دستی ایلام

قضیه چیست؟

نورالدین محسنی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار صنعتگر در این حوزه در استان مشغول به کار هستند و اگر مسئولان یاری نمایند با برنامه ریزی های صورت گرفته اشتغالزایی این حوزه جهش خوبی خواهد داشت.

وی در مورد برنامه های این معاونت گفت: چند سایت معتبر فروش صنایع دستی دعوت شده اند و صنعتگران را آموزش خواهند داد که این اتصال به سایتهای فروش می تواند به رونق فراوری منجر گردد و خلاقیت و نوآوری ایجاد کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام را یک محل شاداب و سرزنده برای حفظ و معرفی بن مایه های فرهنگی استان دانست و گفت: در این بازارچه که معماری منحصر به فردی دارد هم اکنون 23 فروشگاه و کارگاه صنایع دستی متنوع وجود دارد و بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان چرداول هم آماده بهره برداری است.

محسنی ادامه داد: در مرز بین المللی مهران برنامه راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی را داریم و علاوه بر آن در ایام اربعین نمایشگاه موقت در مهران هم خواهیم داشت.

وی کمبود اعتبار، بیمه صنعتگران و تسهیلات بلندت مدت با درصد بهره پایین را از مسائل صنعتگران صنایع دستی استان خواند و افزود: بیماری کرونا ضربه سختی به صنایع دستی استان وارد کرد و امیدواریم با برطرف شدن آن بتوانیم مسائل ناشی از آن را جبران کنیم.

منبع: همگردی

به "ضربه مهلک کرونا به صنایع دستی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه مهلک کرونا به صنایع دستی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید