شیائومی و اوپو ممکن است چیست های موبایل 5G خود را سال 2021 عرضه نمایند

به گزارش وبلاگ مستند، طبق گزارش سایت DigiTimes، شیائومی و اوپو با توسعه چیپست 5G قصد دارند وابستگی خود را به مدیاتک و کوالکام کاهش دهند. در این گزارش آمده که چیپست های موردنظر در اواخر 2021 یا اوایل 2022 معرفی خواهد شد. به نظر می رسد چیپست این شرکت ها از فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز شبکه های 5G پشتیبانی می نمایند.

شیائومی و اوپو ممکن است چیست های موبایل 5G خود را سال 2021 عرضه نمایند

همان طور که احتمالا می دانید، دولت چین و شرکت های این کشور اخیرا توجه زیادی به توسعه تراشه ها نشان داده اند تا در این زمینه وابستگی کمتری به شرکت های خارجی داشته باشند. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که هواوی به دلیل تحریم های آمریکا تا حد زیادی امکان فراوری تراشه های لازم خود را از دست داده است. طبق این تحریم ها، شرکت های سازنده چیپست ها اگر از فناوری های آمریکایی استفاده نمایند، نمی توانند تراشه های لازم هواوی را در اختیار این شرکت قرار دهند.

مدتی قبل هم اعلام شد که اوپو برای توسعه تراشه های اختصاصی خود یک تیم به رهبری یکی از مدیران ارشد سابق کوالکام تشکیل داده است. شیائومی هم به تازگی از یک چیپ پردازنده تصویر به نام Surge C1 رونمایی نموده که به طور مستقل از چیپست مرکزی موبایل می تواند کار خود را انجام دهد. شیائومی در سال 2017 هم از یک چیپست رونمایی کرد و به نظر می رسد در آینده نزدیک از چیپست 5G اختصاصی خود رونمایی خواهد نمود.

چیپست های اختصاصی به شرکت ها اجازه می دهند که چیزهایی مانند مصرف انرژی و عملکرد کلی را با توجه به نیازهای خود بهینه سازی نمایند. با این حال، این کوشش ها منجر به کنار گذاشتن کامل تراشه های مدیاتک و کوالکام نخواهد شد. علاوه بر شرکت های چینی، به نظر می رسد گوگل پیکسل 6 هم همراه با چیپست اختصاصی به دست کاربران می رسد. بنابراین همان طور که می بینید، شرکت های زیادی می خواهند شانس خود را در این زمینه امتحان نمایند.

  • هر آنچه باید درباره چیپست موبایل (SoC) بدانید

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی و اوپو ممکن است چیست های موبایل 5G خود را سال 2021 عرضه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی و اوپو ممکن است چیست های موبایل 5G خود را سال 2021 عرضه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید