خودداری فنلاند از تحویل عاملان جنایت اسپایکر به بغداد

به گزارش وبلاگ مستند، رئیس اینترپل عراق از خودداری فنلاند از تحویل دادن عاملان جنایت اسپایکر به بغداد خبر داد.

خودداری فنلاند از تحویل عاملان جنایت اسپایکر به بغداد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستند به نقل از المعلومه، صادق فرج رئیس اینترپل عراق از خودداری کشورهایی که مظنونان جنایت اسپایکر در آنها هستند، برای تحویل آنها به بغداد پرده برداشت.

وی اضافه کرد: فنلاند با تحویل دادن دو تن از اعاملان جنایت و کشتار اسپایکر، خودداری می کند.

فرج تاکید کرد: یکی از متهمان جنایت اسپایکر از فرانسه به آلمان گریخته و در آنجا بازداشت شده است. ترکیه هم یکی از متهمان جنایت اسپایکر را بازداشت کرده است.

این درحالی است که رعد الماس از رهبران ائتلاف دولت قانون قبلا گفته بود که بسیاری از عاملان جنایت اسپایکر همچنان آزاد هستند.

رئیس اینترپل عراق در ادامه گفت: بسیاری از مظنونان تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق، در اردن، امارات و ترکیه هستند.

یادآور می شود فاجعه اسپایکر یکی از وحشتناکترین جنایت های داعش در موصل محسوب می شود. اسپایکر پایگاهی هوایی است در حومه شمال غربی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین واقع در 170 کیلومتری شمال بغداد که در زمان صدام رئیس رژیم بعث احداث شده بود.

این پایگاه جزء سه مکان استراتژیک دولت عراق محسوب می شد که اتفاقا نام آن هم از طریق آمریکایی ها در زمان اشغال عراق انتخاب شده بود. نامی که برگرفته از نام یک خلبان آمریکایی است به نام مایکل اسکات اسپایکر است و گفته می شود برای تحقیر مردم عراق نام بزرگترین پایگاه هوایی شان به نام یک آمریکایی است.

روز 23 خرداد سال 93 مصادف با 15 ژوئن سال 2014 جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است. گروه تکفیری داعش شروع به انتشار تصاویری از کشتار هزاران دانشجوی دانشکده نیروی هوایی در یک پایگاه آموزشی در شمال بغداد به نام اسپایکر کرد و در پی آن رسانه ها خبر از یک قتل عام وحشتناک و باورنکردنی از طریق تکفیری های داعش در این پایگاه دادند: کشتار 2200 نوجوان دانشجو!

این جنایت هولناک 3 روز بعد از سقوط موصل و سیطره تکفیری های داعش بر این شهر رخ داد، در آن روز بیش از 4 هزار دانشجو در پایگاه اسپایکر در حال آموزش بودند که بدون هیچ سلاحی به شکل ناگهانی خود را در محاصره عناصری با پرچم های سیاه دیدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خودداری فنلاند از تحویل عاملان جنایت اسپایکر به بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری فنلاند از تحویل عاملان جنایت اسپایکر به بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید