کارنامه ریکاردو ساپینتو، گزینه راهنمایی آبی ها

به گزارش وبلاگ مستند، ریکاردو ساپینتو مردی که روزگاری در اسپورتینگ لیسبون کاپیتانِ کریستانو رونالدو بود، قرار است راهنمایی استقلال را در لیگ بیست و دوم برعهده بگیرد.

کارنامه ریکاردو ساپینتو، گزینه راهنمایی آبی ها

پس از قهرمانی قاطع استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران، فرهاد مجیدی که رکورد های متعددی را با تیمش برجای گذاشت از جمع آبی های جدا شد و راهنمایی اتحاد کلبا در امارات را برعهده گرفت.

در حالی که ابتدا مدیران استقلال در کوشش برای جذب جواد نکونام بودند، اما منتفی شدن این مساله موجب شد تا مربیان خارجی مدنظر قرار بگیرند.

همانطور که مدیران استقلال وعده داده بودند پس از آنالیز شرایط به گزینه اصلی خود که ریکاردو ساپینتو رسیدند مردی که روزگاری در اسپورتینگ لیسبون کاپیتان کریستانو رونالدو بود.

ریکاردو ساپینتو مربیگری را با تیم دوم اسپورتینگ لیسبون شروع کرد، در حالی که این تیم در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار داشت راهنماییش را به ساپینتو سپرد. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که او در این تیم رقم زد پیروزی مقابل منچسترسیتی پرستاره روبرتو مانچینی در لیگ قهرمانان اروپا بود و توانست به جمع چهار تیم برتر قاره سبز برسد.

ساپینتو در اواخر فصل دست به تصمیم عجیب زد و در حالی که فقط و فقط 3 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت به علت اختلاف با کادر مدیریتی از سمت خود استعفا کرد.

در سال 2013 مرد پرتغالی سرمربی ستاره سرخ بلگراد شد، این تیم بحران زده که شرایط خوبی در لیگ نداشت به یکباره ساپینتو متحول شد و با هشت پیروزی متوالی صعود چشمگیری در جدول داشت و به رتبه دوم رسید. او در انتها فصل ترجیح داد ستاره سرخ را به مقصد یونان ترک کند!

OFI کریت یونان مقصد بعدی ریکاردو ساپینتو بود، این تیم با سرمربی خود به مقام ششم در لیگ دست یافت و بعد آترومیتوس را برگزید. مربی پرتغالی که در آن روز ها جوان و پرانگیزه بود دو سال روی نیمکت این تیم نشست و بعد ترجیح داد به زادگاهش برگشته و راهنمایی بلننسه را بر عهده بگیرد، اما روز های خوبی را در این تیم نتوانست رقم بزند و در انتها فصل به خاطر مسائل اقتصادی و البته ناکامی به کار خودش انتها داد.

در کارنامه ساپینتو حضور در لیگ عربستان و تیم الفتح به چشم می خورد، حضوری کوتاه مدت که فقط پنج هفته دوام داشت، این حضور موقت با توافق طرفین به انتها رسید.

برترین روز های مربیگری ساپینتو پس از حضور در عربستان و در تیم استاندارد لیژ رقم خورد. قهرمانی در جام حذفی، نایب قهرمانی در لیگ و انتخاب به عنوان برترین مربی فصلی رویایی را برای او رقم زد. طرفداران استاندارد لیژ که یک دهه ناکامی را در پست سر گذاشته بودند به قدری از موفقیت های تیمشان مسرور و مسرور بودند که به وی لقب ریکاردوی شیردل را دادند! او با تمام این اتفاقات خوب ترجیح داد در انتها فصل به لهستان رفته و سرمربی لژیا ورشو گردد، اما یک سال دوام آورد.

ساپینتو در سال 2019 مربیگری براگا را برعهده گرفت و در این تیم نیز کارنامه ای خوب را تقریبا از خود بر جای گذاشت، صدرنشینی جدول مسابقات در لیگ اروپا را کسب کرد، به فینال جام حذفی صعود کرد و در حالی که در جایگاه ششم جدول لیگ قرار داشت از این تیم جدا شد.

واسکوداگامای برزیل، قازی انتب ترکیه و موریننزه تیم های بعدی مرد پرتغالی بودند. البته او در موریننزه ناموفق بود و با این تیم به لیگ دسته پایین تر پرتغال سقوط کرد.

منبع: فرارو

به "کارنامه ریکاردو ساپینتو، گزینه راهنمایی آبی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه ریکاردو ساپینتو، گزینه راهنمایی آبی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید