خبرنگاران نخست وزیر یمن: تمام اهداف ما در کشورهای متجاوز مشروع است

به گزارش وبلاگ مستند، تهران - خبرنگاران - نخست وزیر یمن با اشاره به حمله موفقیت آمیز موشکی به پالایشگاه آرامکو در بندر جده تاکید نمود که همه اهداف ما در کشورهای ائتلاف متجاوز مشروع و قانونی است .

خبرنگاران نخست وزیر یمن: تمام اهداف ما در کشورهای متجاوز مشروع است

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ مستند عبدالعزیز بن حبتور در گفت وگو با شبکه المسیره با تبریک این پیروزیت به وزارت دفاع و نیروهای مسلح یمن تاکید نمود که هر کس صلح می خواهد باید جلوی تجاوز و محاصره را بگیرد .

وی گفت که ادامه محاصره بدون پاسخ نخواهد بود.

یگان موشکی ارتش یمن بامداد دیروز (دوشنبه) پیروز شد با استفاده از موشک قدس 2 پایانه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان را در بندر جده هدف قرار دهد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای تاکید نمود که موشک دقیقاً به محلی که از پیش مشخص شده بود اصابت کرد و خودروهای آتش نشانی و آمبولانس ها بلافاصله به طرف محل اصابت رفت و آمد کردند.

وی توضیح داد که این حمله در پاسخ به تداوم تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده نیروهای مسلح مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق خاک عربستان انجام شد.

او با تاکید بر اینکه عملیات نیروهای مسلح یمن ادامه خواهد یافت به شهروندان و شرکت های خارجی که در عربستان فعالیت دارند توصیه کرد که از تاسیسات حیاتی این کشور دور شوند.

مقامات عربستان سعودی پس از چند ساعت سکوت دوشنبه شب حمله جنبش انصارالله یمن به ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی در شمال جده را تایید کردند.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) به نقل از یک مقام در وزارت انرژی عربستان خاطرنشان کرد که ساعت سه و 50 دقیقه بامداد روز دوشنبه، مخزن سوختی در ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی در شمال جده در پی یک حمله موشکی آتش گرفت.

وی اضافه نمود: نیروهای امداد و آتش نشانی، آتش را خاموش کردند و این حمله هیج تلفات جانی در پی نداشته است.

همچنین ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی نیز با تایید این حمله آن را محکوم کرد و مدعی شد که این حمله، شاهرگ انرژی دنیا را هدف قرار داده است.

پیشتر نیز یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن در شهریور سال 98 در عملیاتی با عنوان توازن بازدارندگی دوم پالایشگاههای بقیق و خریص وابسته به شرکت نفتی آرامکو عربستان را با 10 پهپاد خود هدف قرار دادند که در پی آن ظرف مدت کوتاهی فراوری نفت این کشور به نصف رسید.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را شروع کرد، اما در حدود 6 سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

براثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخست وزیر یمن: تمام اهداف ما در کشورهای متجاوز مشروع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر یمن: تمام اهداف ما در کشورهای متجاوز مشروع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید