حراج دو پرتره که به وسیله پابلو پیکاسو خلق شده اند

به گزارش وبلاگ مستند، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، حراج دو پرتره که به وسیله پابلو پیکاسو خلق شده اند، صورت می گیرد.

حراج دو پرتره که به وسیله پابلو پیکاسو خلق شده اند

دو حراجی مشهور کریستیز و ساتبیز از برنامه حراج دو پرتره که به وسیله پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی خلق شده است، خبر دادند.

با وجود افزایش فرایند محبوبیت آثار این هنرمند در آسیا و اقیانوسیه این دو تابلو نقاشی در بهار سال جاری در حراجی آثار هنر مدرن هنگ کنگ چکش خواهند خورد.

تابلو نقاشی که با عنوان مردی در قاب شناخته می گردد و به سال 1969 تعلق دارد، با قیمت تقریبی 19 میلیون دلار در حراجی کریستیز هنگ کنگ ارائه خواهد شد.

دیگر اثر این هنرمند که بزودی در مزایده به فروش گذاشته می گردد، پرتره زنی به نام دورا مار است که به سال 1939 تعلق دارد. ارزش تقریبی این اثر حدود 17.6 میلیون دلار برآورد شده است. این نقاشی زنی با موهای تیره و چشمان درشت را به تصویر میکشد.

سوژه تابلو نقاشی مردی با قاب سوژه ای است که پیکاسو بارها از او نقاشی نموده است. این سوژه از علاقه پیکاسو به شخصیتی که در نقاشی های قرن هفدهم هلندی بسیار دیده میشد، نشأت گرفته است.

دورا مار یک عکاس سورئال است که در بعضی از آثار فاصله دهه 30 تا 40 میلادی پیکاسو بچشم می خورد و حتی تصاویری از او حین نقاشی کردن نیز به ثبت رسانده است.

مدیر آثار هنری مدرن ساتبیز در آسیا معتقد است که علاقه به آثار پیکاسو به بیشترین مقدار تا به امروز رسیده است.

منبع: همگردی

به "حراج دو پرتره که به وسیله پابلو پیکاسو خلق شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج دو پرتره که به وسیله پابلو پیکاسو خلق شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید