جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری؛ دعوت از 3600 متقاضی

به گزارش وبلاگ مستند، جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که دولت فدرال کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری که به تاریخ 13 نوامبر برگزار گردید برای 3600 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا آنها بتوانند تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند؛ حد اقل امتیاز این متقاضیان برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا 472 بوده و بدین ترتیب از حد اقل امتیاز پذیرش اکسپرس انتری 30 اکتوبر سه امتیاز پایین تر است.

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری؛ دعوت از 3600 متقاضی

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

شش هفته از سال 2019 به جای مانده است. با صدور این 3600 دعوتنامه، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا باید 14500 دعوتنامه دیگر صادر کند تا به هدف خود که شکستن رکورد سال 2018 بود برسد؛ در آن سال 89800 دعوتنامه صادر شد.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 8 اکتوبر 2019 راس ساعت 10:46:01 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 472 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 13 نوامبر 2019 دعوتنامه دریافت نموده اند.

پذیرش امروز باز هم به ما یادآوری کرد که متقاضیان اکسپرس انتری که امتیاز پایین دارند هم می توانند دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم یا ITA را دریافت نمایند. متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS امتیاز ناکافی دارند می توانند چشم امید خود را به برنامه مهاجرت استانی بدوزند و با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب نمایند. گفتنی است چندین استان کانادا مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دارند. مثلا ساسکاچوان در 26 سپتامبر از 404 متقاضی دعوت کرد. منیتوبا هم در 25 سپتامبر برای 15 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه نمایند. در ادامه به نمونه فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کردند توجه نمایید:

سعید 29 ساله است و و فوق لیسانس دارد و چهار سال به اسم مهندس مشغول به کار بوده است. او با شرکت در امتحان آیلتس توانست در دو مهارت شنیداری و مکالمه نمره 8 و در دو مهارت خواندن و نوشتن نمره 7 بگیرد. با اینکه سعید تا به حال در کانادا نه کار ننموده است و نه تحصیل با داشتن 472 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانسته در پذیرش دیروز مورخ 13 نوامبر 2019 دعوتنامه دریافت کند.

هادی و شادی ازدواج نموده اند و به ترتیب 35 و 29 ساله هستند. هر دو لیسانس دارند و سه سال اخیر را به اسم توسعه دهنده نرم افزار مشغول به کار بوده اند. هر دو در سطح پیشرفته به زبان فرانسه تسلط دارند. با اینکه هیچ یک از این دو زوج تا به حال در کانادا نه کار نموده اند و نه تحصیل، هادی یک برادر مقیم دائم در اتاوا مرکز کانادا دارد. شادی متقاضی اصلی بود و هر دو با هم وارد صف انتظار شدند. امتیاز شادی در سیستم جامع رتبه بندی 473 و برای دریافت دعوتنامه یا ITA در پذیرش 13 نوامبر کافی بوده است.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تا اینجای سال 2019 به وسیله سیستم اکسپرس انتری مجموعا 75000 دعوتنامه صادر نموده است؛ هر یک از این دعوتنامه ها فرصتی است برای آغاز زندگی نو برای فرد متقاضی و خانواده اش. همانطور که در خبرهای قبلی وبلاگ مستند اعلام شد، بازار صدور دعوتنامه به وسیله مسیرهای استانی مرتبط با اکسپرس انتری هم طی هفته های اخیر هم حسابی داغ بوده و این خبر خوبی برای متقاضیان اکسپرس انتری است.

منبع: ویزا موندیال

به "جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری؛ دعوت از 3600 متقاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری؛ دعوت از 3600 متقاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید