فراوری 9 خودروی نو مالی در سایپا و ایران خودرو ، اسامی خودروها و زمان ورود به بازار

به گزارش وبلاگ مستند، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است از سال آینده 9 خودروی تازه داخلی وارد بازار گردد.

فراوری 9 خودروی نو مالی در سایپا و ایران خودرو ، اسامی خودروها و زمان ورود به بازار

به گزارش وبلاگ مستند، عبدالله توکلی لاهیجانی امروز در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این خودروها بر پایه ساماندهی توسعه محصول در صنعت خودروی کشور از حیث توسعه پلتفرم و محصول به جمع فراوریات خودروسازان داخلی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اسامی خودروها گفت: در سال آینده شاهد فراوری این 9 خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا به توضیح زیر خواهیم.

1-واریانت نخست خودروی مالی سایپا بر پایه پلتفرم خودروی مالی مشترک سایپا و ایران خودرو

2- خودروی ری را (کراس اور پلتفرم اختصاصی ایران خودرو)

3- خودروی اختصاصی پارس خودرو p90 بر پایه پلتفرم به روز شده ال90 و قطعات کاملاً بومی

4- خودروی آریای اتومات (بر پایه مگا پلتفرم اختصاصی سایپا)

5- خودرو TF21 بر پایه پلتفرم به روزآوری شده ایران خودرو

6-خودروی اطلس بر پایه پلتفرم به روزآوری شده ایکس 200 سایپا

7- خودروی سهند بر پایه پلتفرم به روزآوری شده ایکس 200 سایپا

8- وانت آریسان سه منطبق بر استانداردها شرکت ایران خودرو

9- وانت اختصاصی گروه سایپا منطبق بر استانداردها و فیس لیفت های محصولات جاری (مدل های سال) به منظور ارتقا استانداردها.

وی افزود: یکی از معضلات اصلی صنعت خودروی کشور عدم توجه به دانش بنیان شدن این صنعت در سال های گذشته بوده است و اگر بخواهیم ترجمه ای از دانش بنیان شدن در این صنعت ارائه کنیم همانا پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصول و بن سازه (پلتفرم) های بومی را می توان حلقه مفقوده این صنعت در کشور دانست.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر این اساس در گام دوم برنامه های تحولی کوشش شد تا نقصان فقدان بن سازه های باکیفیت در صنعت خودروی کشور که مالکیت فکری آن در اختیار خودروسازان داخلی باشد مدنظر قرار گیرد.

توکلی بیان نمود: در شهریورماه امسال نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تکیه بر دو مفهوم بن سازه های بومی و هم افزایی در صنعت خودرو با مشارکت شرکت های دانش بنیان داخلی برگزار گردید که طی آن نقشه راه آینده صنعت خودرو با تکیه بر بن سازه های با کیفیت بومی به همراه نمونه محصولات به نمایش گذاشته شد.

وی اظهار داشت: بنابراین در گام دوم پوست اندازی پلتفرمی صنعت خودروی کشور برای گذار از محصولات فعلی به سمت محصولات با کیفیت که ابتکار عمل فراوری آنها در دست شرکت های دانش بنیان داخلی باشد شروع شد و هم اکنون به وسیله معاونت حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت به صورت هفتگی مورد پایش قرار می گیرد.

این مقام مسئول وزارت صمت ادامه داد: در این برنامه یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان در صنعت خودروی کشور که همانا دستیابی به محصول مالی باکیفیت با سازوکار اجرایی به روز لحاظ شده و هم اکنون مراحل طراحی و توسعه این پلتفرم به وسیله دو خودروساز کشور در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در محصول مالی مدنظر که با توان مهندسان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان داخلی طراحی صورت گرفته است، خودرویی با مصرف سوخت زیر پنج لیتر در صد کیلومتر طراحی شده است و البته در این خانواده محصول خودروی برقی مقرون به صرفه نیز در حال طراحی و تکوین در یک شرکت دانش بنیان داخلی دیگر است.

توکلی لاهیجانی اظهار داشت: در سال 1401 گونه های مختلف بر روی پلتفرم مالی مشترک سایپا و ایران خودرو مشتمل بر گونه برقی و بعلاوه دو محصول هاچ بک و SUV بر روی پلتفرم sp0 عرضه خواهد شد.

  • عجیب اما واقعی ؛ این مدل پراید ایرانی رتبه جهانی گرفت
  • شروع ثبت سفارش واردات خودرو ؛ ورود 70هزار دستگاه خودرو تا انتها سال | خودروهای وارداتی از کدام کشورها می آیند؟
منبع: همشهری آنلاین

به "فراوری 9 خودروی نو مالی در سایپا و ایران خودرو ، اسامی خودروها و زمان ورود به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 9 خودروی نو مالی در سایپا و ایران خودرو ، اسامی خودروها و زمان ورود به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید