تقدیم گزارش تخلفات دوره قبلی وزارت نفت به هیئت رئیسه مجلس

به گزارش وبلاگ مستند، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: گزارش این کمیسیون از خاموشی ها و تخلف مسئولان سابق وزارت نفت در خصوص آلایندگی فراوری بنزین پتروشیمی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

تقدیم گزارش تخلفات دوره قبلی وزارت نفت به هیئت رئیسه مجلس

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مستند، علی خضریان در خصوص جلسه امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز دو گزارش کارشناسی کمیسیون در خصوص قطع برق و خاموشی های مکرر و علل آن و بعلاوه تخلفات مسئولان سابق وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارائه گزارش ناصحیح در خصوص بنزین فراوریی صنایع پتروشیمی با حضور اعضای کمیسیون آنالیز، جمع بندی و تدوین نهایی و براساس آیین نامه داخلی مجلس جهت قرائت، تقدیم هیئت رئیسه شد.

وی اضافه نمود: خاموشی های مکرر ماه های اخیر و نگرانی های به وجود آمده در خصوص تبعات سنگین این خاموشی ها بر مسائل اجتماعی و سیاسی و به ویژه مسائل اقتصادی مردم و بعلاوه صنایع مختلف باعث شکوائیه های واصله به این کمیسیون از سوی مردم نسبت به سوء مدیریت در سیاست گذاری ها و اجرای قوانین و مقررات در وزارت نیرو شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنالیز های اولیه کمیسیون حاکی از ترز کار غلط و استمرار بی توجهی به قوانین و مقررات و کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی در مشارکت نسبت به تأمین سرمایه گذاری فراوری و توزیع برق بود که به تدریج در سال های گذشته تا به امروز صنعت برق کشور را با چالش های عدیده روبرو کرد.

وی توضیح داد: ناترازی عرضه و تقاضای برق، مسائل ناشی از ساختار اقتصادی صنعت برق، مسائل مربوط به محیط کسب و کار صنعت برق، وجود قریب به هزار قرارداد نیمه تمام، بلاتکلیف و متوقف و بهم خوردن توازن اقتصادی ناشی از قیمت گذاری دستوری و تکلیفی و عدم پرداخت یارانه به فراوری بخشی از دلایل مسائل پیش آمده در صنعت برق کشور بود.

خضریان با اشاره به گزارش کمیسیون در خصوص تخلفات مسئولان سابق وزارت نفت و سازمان محیط زیست در خصوص بنزین فراوریی پتروشیمی ها، گفت: از سال 98 و در پی تحریم های آمریکا در خصوص ممانعت از مشارکت شرکت های خارجی در اجرای طرح های پالایشگاهی، مقدار واردات بنزین با افت قابل ملاحظه ای همراه شد و با توجه به کاهش حجم ذخایر استراتژیک سوخت و تعویق برنامه های توسعه ای، بحث اختلاط بنزین فراوری پالایشگاه با ترکیبات پتروشیمی به عنوان یک اقدام ابتکاری به منظور جبران کمبود در دستور کار نهاده شد.

وی بیان نمود: در پی اجرای این طرح در فراوری بنزین، موضوع آلوده بودن بنزین فراوری شده و بحث سرطان زا بودن آن به دلیل مقدار بالای بنزن، نگرانی های جدی در جامعه ایجاد کرد و کمیسیون اصل نود به موضوع ورود کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنالیز های کمیسیون حاکی از این موضوع است که گزارش سازمان محیط زیست در خصوص مقدار آلایندگی بنزین فراوریی پتروشیمی ها به دلایل مختلف از جمله تعارض منافع در خصوص واردات بنزین، آن هم در زمان اوج تحریم ها، غیر واقعی یا حداقل فاقد دلایل کارشناسی کامل بوده است و با عنایت به مراتب فوق و مستندات نتایج حاصله، افزایش سرطان ها طی سال های گذشته با ریفرمیت فراوریی پتروشیمی ها از لحاظ علمی اثبات نشده، همین طور مقدار بنزین ریفرمیت فراوریی پتروشیمی ها پایین تر و بعضی مشابه ریفرمیت پالایشگاهی است؛ بنابراین بنزین فراوری شده از ریفرمیت پتروشیمی ها حداقل مشابه بنزین فراوریی پالایشگاه ها بوده است.

خضریان توضیح داد: بعلاوه در این جلسه سیدناصر حسینی پور، نماینده گچساران با تصمیم اعضای کمیسیون اصل نود و در پی پیشنهاد میرمحمدی، دبیر دوم کمیسیون جایگزین وی در هیئت رئیسه کمیسیون شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تقدیم گزارش تخلفات دوره قبلی وزارت نفت به هیئت رئیسه مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم گزارش تخلفات دوره قبلی وزارت نفت به هیئت رئیسه مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید