تست خط دیدی که به وسیله متخصصان بینایی طراحی شده است!

به گزارش وبلاگ مستند، این تصویر خطای دید مستطیل-دایره یکی از خطا های دید را به تصویر می کشد. این تصویر خطای دید، خزانه نامیده می گردد و به وسیله روانشناس و دانشمند بینایی دانشگاه استنفورد آنتونی نورسیا ایجاد شده است.

تست خط دیدی که به وسیله متخصصان بینایی طراحی شده است!

بازی با خطای دید همواره سرگرم نماینده است، اما بعضی از آن ها می توانند به ویژه برای چشمان و مغز چالش برانگیز باشند.

تماشا اینکه چگونه افراد مختلف خطای دید را پردازش می نمایند و چقدر سریع یا آهسته، یا گاهی اوقات همواره چیز هایی را می بینند که واقعاً وجود ندارند یا تصاویر پنهان در تصاویر دیگر را می بینند، مجذوب کننده است.

تست خطای دید پیدا کردن دایره در میان خطوط صاف چیست؟ این تصویر خطای دید مستطیل-دایره یکی از خطا های دید را به تصویر می کشد. این تصویر خطای دید، خزانه نامیده می گردد و به وسیله روانشناس و دانشمند بینایی دانشگاه استنفورد آنتونی نورسیا ایجاد شده است.

تصویر از طرحی از خطوط سیاه، سفید و خاکستری با سایه های مختلف تشکیل شده است که توهم مستطیل ها را ایجاد می نماید. تماشا مستطیل ها آسان است. آنچه تماشاش سخت است، 16 دایره در تصویر است. بله، آن ها واقعا در تصویر وجود دارند.

تنها چیزی که در نگاه اول در این تس خطای دید مستطیل-دایره می بینیم خطوط مستقیم است. خطوط مستقیم به صورت افقی. خطوط مستقیم به صورت عمودی. حتی یک خط منحنی در هیچ کجای تصویر دیده نمی گردد. اگر چیزی جز زوایای قائمه در تصویر وجود نداشته باشد، چگونه می توان دایره ای وجود داشته باشد؟

تست خطای دید پیدا کردن دایره در میان خطوط صاف چیست؟ یکی از راه های تماشا دایره ها، تمرکز روی میله های عمودی بین مستطیل ها است. برای بعضی، این باعث می گردد که دایره ها به طور ناگهانی در تصویر ظاهر شوند. وقتی آن ها را دیدید، جابه جایی به جلو و عقب بسیار آسان است، اما واقعا کمی طول می کشد تا برای اولین بار آن ها را ببینید.

چرا اینطور است؟

تست خطای دید پیدا کردن دایره در میان خطوط صاف چیست؟ طبق توضیحات استاد و دانشجوی دانشگاه سیدنی، علت اینکه ما در ابتدا برای تماشا دایره ها مشکل داریم، تمایل شدید مغز ما به شناسایی اشیاء در آنچه می بینیم است. خطوط به هم می رسند تا لبه ها و شکل ها را تشکیل دهند و مغز ما اشیا را پر می نماید.

برای بیشتر مردم، گروه بندی به مستطیل ها در ابتدا غالب است. این ممکن است به این علت باشد که مستطیل ها در محیط روزمره ما رایج تر هستند و بنابراین مغز گروه بندی ای را که شکل های مستطیلی را ارائه می نماید، ترجیح می دهد. به احتمال زیاد به این علت است که مستطیل ها سه بعدی تر (شبیه یک شی واقعی) به نظر می رسند در حالی که دایره ها به صورت دو بعدی ظاهر می شوند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "تست خط دیدی که به وسیله متخصصان بینایی طراحی شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست خط دیدی که به وسیله متخصصان بینایی طراحی شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید