انعقاد قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ از مرز سرخس خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ مستند، سرپرست اداره کل گمرک سرخس در خراسان رضوی گفت: قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ از کشور های مستقل مشترک المنافع به وسیله مرز ریلی سرخس منعقد شده است.

انعقاد قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ از مرز سرخس خراسان رضوی

علی اکبر کیانی علی آباد سرپرست اداره کل گمرک سرخس در خراسان رضوی گفت: عمده زغال سنگی که قرار است به وسیله ایران و مرز ریلی سرخس ترانزیت گردد، متعلق به کشور قزاقستان است، اما سایر کشور های حوزه سی آی اس مانند روسیه نیز در این قرارداد حضور دارند.

وی اضافه کرد: یک نمونه بار در قالب چند واگن زغال سنگ تا به امروز برای آنالیز راستا ریلی ایران از مرز سرخس عبور نموده و اکنون اقدامات برای اجرای قرارداد در حال اجرا است و در آینده این محموله بزرگ از مرز ریلی سرخس وارد کشور می گردد.

سرپرست اداره کل گمرک سرخس ادامه داد: مقصد اصلی محموله زغال سنگ صادراتی قزاقستان، کشور های هند و پاکستان است و محموله پس از ورود به ایران به وسیله ناوگان جاده ای و مرز های زمینی جنوب غرب کشور به پاکستان وارد شده و بعلاوه پس از بارگیری در کشتی به وسیله بنادر جنوبی به هند منتقل می گردد.

کیانی اعلام کرد: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا از گذرگاه های ریلی و جاده ای مرز سرخس با ترکمنستان طی هفت ماه گذشته به مرز 1.5 میلیون تن رسید که از این میان صادرات و ترانزیت به ترتیب 13 و 62 درصد افزایش داشته است.

وبلاگ مستند خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انعقاد قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ از مرز سرخس خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ از مرز سرخس خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید