اسلامی: دشمنان ایران تلاش جهادگونه در راستای قدرت علمی و فناوری کشور را بر نمی تابند

به گزارش وبلاگ مستند، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان ایران اسلامی تلاش گسترده و جهادگونه در راستای قدرت علمی و فناوری کشور را بر نمی تابند و با شهادت دانشمندان ما سعی کردند جهت پیشرفت ما را مسدود کنند، ولی پیروز نشدند.

اسلامی: دشمنان ایران تلاش جهادگونه در راستای قدرت علمی و فناوری کشور را بر نمی تابند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مستند، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ظهر امروز چهارشنبه 19 آبان ماه با حضور در نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور با عنوان در راستا پیشرفت که به مناسبت 13 آبان و هفته استکبارستیزی به مدت یک هفته در محل لانه جاسوسی برگزار گشت، از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و با جمعی از دانش آموزان و دانشجویان بازدیدکننده در خصوص تصور آن ها از گستره فعالیت های صنعت هسته ای، علایق و لزوم تلاش های علمی آن ها مصاحبه کرد.

معاون رئیس جمهور در این بازدید با تاکید بر اینکه توسعه فناوری های پیشرفته بویژه علوم و فناوری هسته ای، الزامی برای توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: دنیای استکبار به هیچ وجه نمی پذیرد که ما بدون تبعیت از آن ها و بطور مستقل بر اساس دانش بومی نیرو های علمی و پژوهشگران متعهد خودمان در این عرصه ها حضور پیدا کنیم و در راستا پیشرفت گام برداریم. دشمنان ایران اسلامی این تلاش گسترده و جهادگونه را که برای ایجاد قدرت علمی و فناوری کشورمان صورت می گیرد، بر نمی تابند.

اسلامی در ادامه گفت: به همین دلیل طی 50 سالی که سازمان انرژی اتمی ایران ایجاد شده است، نه قبل و نه بعد از انقلاب اسلامی کمکی به ایران نکرده اند تا بتوانیم در این راستا به فناوری دست پیدا کنیم. از این مهمتر اینکه همواره تلاش کرده اند تا در اجرای همان ظرفیت هایی که مورد تاکید قوانین بین المللی است، ممانعت ایجاد کنند. آن ها نه تنها از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران حمایتی نکرده اند، بلکه تخریب و مزاحمت ایجاد می کنند و از هیچ توطئه و حرکت ظالمانه ای دست بر نمی دارند. استکبار جهانی با شهادت دانشمندان ما سعی کرده اند راستا پیشرفت ما را مسدود کنند، اما به لطف الهی این امر باعث شد تا ایمان دانشمندان هسته ای و مدیران اجرایی ما قوی تر شود و با جدیت هرچه بیشتر حرکت جهشی در علوم و فناوری نوین انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی شرح داد: ما مسئولیت داریم تا تاثیرات و نقشی که فناوری هسته ای می تواند در زندگی مردم داشته باشد را بیش از پیش توسعه دهیم و به مردم معرفی کنیم. از مهمترین این تاثیرات می توان به بخش های محیط زیست و اکوسیستم، کشاورزی، صنعتی و بخش سلامت اشاره کرد که این اقدامات باید بیش از پیش توسعه یابد و تاثیر آن ها در زندگی مردم تبیین شود.

اسلامی اضافه نمود: این دستاوردها، توانایی ها و ظرفیت های فناوری هسته ای است که هر کشور پیشرفته ای به محض دستیابی به آن ها تلاش می کند تا عموم مردم بتوانند ارزش و اهمیت فناوری را در زندگی روزمره حس کنند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: لازم است بیشتر به علوم و فناوری هسته ای بپردازیم و آن را توسعه دهیم تا تصور نشود صنعت هسته ای فقط غنی سازی است؛ غنی سازی بخش کوچکی از کل این فرآیند است. ان شاءالله با تلاش های گسترده ای که صورت می گیرد، روز به روز مردم بیشتر شاهد تاثیرگذاری این فناوری در زندگی خود خواهند بود.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه بخشی از دستاورد های مهم و قابل عرضه صنعت هسته ای کشور از جمله در حوزه های کاربرد پرتوها، کشاورزی هسته ای، سانتریفیوژ های صنعتی و پزشکی، رادیودارو های تشخیصی و درمانی، لیزر پزشکی جراحی پروستات، چرخه سوخت هسته ای، تولید آب سنگین و دوتره، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، ژئوفیزیک هوابرد، گداخت هسته ای و نیروگاه اتمی بوشهر به همراه زنجیره 10 تایی سانتریفیوژ IR1، ماکت آبشار سانتریفیوژ، کیت غربالگری، ماکت واحد تولید استون دوتره، ماکت فناوری کوانتوم و اندازه گیر های هسته ای چگالی سنج، سطح سنج و اسکنر برج های تقطیر در صنایع پتروشیمی به نمایش در آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اسلامی: دشمنان ایران تلاش جهادگونه در راستای قدرت علمی و فناوری کشور را بر نمی تابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: دشمنان ایران تلاش جهادگونه در راستای قدرت علمی و فناوری کشور را بر نمی تابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید