ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان، منبع ایرانی: این ادعا صحت ندارد

به گزارش وبلاگ مستند، خبرگزاری خبرنگاران- روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از گفت وگوهای مستقیم مقام های عربستان سعودی و ایران برای بهبود روابط دو کشور خبر داده است.

ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان، منبع ایرانی: این ادعا صحت ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ مستند، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز اعلام نموده که مقام هایی از عربستان سعودی و ایران، تبادل نظر های مستقیمی را در بغداد پایتخت عراق، برای اصلاح روابط بین دو کشور انجام داده اند.

فایننشال تایمز از نقش نخست وزیر عراق برای شروع مذاکرات مستقیم بین مقام های ارشد ایران و عربستان سعودی بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور خبر داده است.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان نموده که در جریان دور نخست این نشست، درباره حملات انصارالله یمن نیز تبادل نظر شده که مثبت بوده است.

فایننشال تایمز به نقل از منابع خود مدعی شده، اولین دور مذاکرات مستقیم عربستان سعودی و ایران در تاریخ نهم آوریل (20 فروردین) انجام شد و به گفته یکی از مقام ها، این گفت و گوها، مثبت بودند. گفته شده، ریاست هیات سعودی در مذاکرات بیستم فروردین ماه را خالد بن علی الحمیدان مدیرکل اداره اطلاعات عمومی برعهده داشته و دور بعدی مذاکرات مستقیم بین ریاض و تهران هم برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.

فایننشال تایمز گزارش داده که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق فرایند این مذاکرات را تسهیل نموده است وی ماه گذشته در ریاض با شاهزاده محمد (ولی عهد عربستان سعودی) در این باره گفت و گوهایی داشته است.

در این گزارش همچنین آمده، یک مقام عراقی که نام او نیز اعلام نشده، اظهار داشته که بغداد کانال های ارتباطی بین ایران و مصر و ایران و اردن را نیز برقرار نموده است.

او گفته: نخست وزیر عراق بسیار علاقه مند است تا نقش پل ارتباطی بین قدرت های منطقه ای را بازی کند. این موضوع به نفع عراق است و به همین دلیل مذاکرات اینجا برگزار شده است.

انتشار خبر گفت وگوهای مقام های ایران و عربستان درحالی از سوی فایننشال تایمز انجام شده که مقام های رسمی جمهوری اسلامی ایران تا کنون این خبر را تایید ننموده اند. علاوه بر این مقام های عربستان و عراق نیز هنوز در این خصوص اظهارنظری ننموده اند.

منبع ایرانی: گفت وگو با عربستان سعودی صحت ندارد

یک منبع ایرانی گفت که اخبار مرتبط با گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی صحت ندارد.

یک منبع ایرانی بدون ذکر نام خود به شبکه المیادین گفت که خبر گفت وگوی ایران و عربستان سعودی در عراق صحت ندارد.

او در واکنش به ادعای روزنامه فایننشال تایمز این سخن را گفته و در ادامه توضیحات دیگری ارائه نداده است.

ساعاتی بعد از انتشار خبر روزنامه فایننشال تایمز، روزنامه عرب نیوز عربستان سعودی این خبر را تکذیب کرد. در گزارش این رسانه آمده است: یک مقام ارشد سعودی انجام شدن مذاکرات مستقیم با ایران را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان، منبع ایرانی: این ادعا صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان، منبع ایرانی: این ادعا صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید