ملخ ها آسمان ایالت بلوچستان پاکستان را تیره کردند

به گزارش وبلاگ مستند، ملخ های صحرایی بخش های وسیعی از ایالت بلوچستان پاکستان را هدف حمله قرار داده و محصولات کشاورزی را نابود کردند.

ملخ ها آسمان ایالت بلوچستان پاکستان را تیره کردند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ مستند به نقل از اکسپرس نیوز، ملخ های صحرایی که طی هفته های اخیر تبدیل به معضل بزرگی برای کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا شده اند آسمان ایالت بلوچستان کشور پاکستان را تیره کردند.

گزارش ها حاکی است میلیون ها ملخ ضمن حمله به مزارع در ایالت بلوچستان، ضمن از بین بردن محصولات کشاورزی میلیاردها دلار خسارت وارد کردند.

دولت اسلام آباد در این خصوص بیان کرد: 33 منطقه ایالت بلوچستان با حمله ملخ ها روبرو شده است و در ایالت خیبرپختونخوا نیز 9 منطقه مورد حمله قرار گرفته است.

دولت فدرال پاکستان توضیح داد: عملیات سم پاشی برای جلوگیری از رشد و تکثیر ملخ ها ادامه دارد ولی برای دفع حملات ملخ ها احتیاج به یاری های نهادهای بین المللی نیز وجود دارد.

در حال حاضر 1125 تیم سم پاشی در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در حال از بین برد ملخ های صحرایی هستند و کوشش می نمایند که تا کشاورزان را از خسارت های بیشتر محافظت نمایند.

اقتصاد پاکستان تا حد زیادی به بخش کشاورزی وابسته است و با از بین رفتن محصولات کشاورزی در شرایطی که پاکستان با کرونا نیزو روبرو است اقتصاد این کشور ضربات جبران ناپذیری خواهد دید.

این درحالی است که ملخ ها در بین کشورهای ایران، پاکستان و هند در تردد هستند و بعضی کارشناسان منشا اصلی آنها را بیابان های عربستان و آفریقا می دانند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ملخ ها آسمان ایالت بلوچستان پاکستان را تیره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملخ ها آسمان ایالت بلوچستان پاکستان را تیره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید