ابداع نو دانشمندان برای شناسایی ماده تاریک

به گزارش وبلاگ مستند، دانشمندان توانستند روش جدیدی را برای شناسایی ماده تاریک ابداع نمایند که در آن از تلسکوپهای رادیویی استفاده خواهد شد.

ابداع نو دانشمندان برای شناسایی ماده تاریک

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از تکنا، ماده تاریک از ذره بنیادی اکسیون تشکیل شده که به هنگام نزدیک شدن به میدان های مغناطیسی قدرتمند می تواند به تابش الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی تبدیل گردد و از این طریق قابل شناسایی باشد.

تبدیل ذره اکسیون به تابش الکترومغناطیسی می تواند به وسیله ابزارهای نجومی قابل تشخیص بوده و روش جدیدی را برای تایید یا وجود ماده تاریخ به وجود آورد. بدین ترتیب می توان از سیگنال رادیویی بوجود آمده به اسم یک طیف فوق العاده باریک در فرکانس مربوط به ذره اکسیون برای شناسایی استفاده کرد.

پیش از این روبرتو پسی و هلن کوین در سال 1977 تئوری ای را ارائه دادند که در آن نشان می دهد اکسیون زیادی در ماده تاریک سرد ایجاد می گردد. تحقیقات گسترده پس از آن هم نشان داد که اکسیون موجود می تواند به انتشار رادیویی باند باریک و قوی تبدیل گردد. این تحقیقات به وسیله رادیو تلسکوپ افلزبرگ و بانک سبز، از بزرگترین تلسکوپ های رادیویی دنیا در آلمان و آمریکا به دست آمده است. طی تحقیقات تعیین شد سیگنال هایی که از تبدیل اکسیون ماده تاریک در یک کانال فرکانس فراوری می گردد می تواند قدرت اضافه ایجاد کند. در این میان تشخیص سیگنال های فراوری شده به وسیله تبدیل اکسیون و سیگنال های گمراه کننده بسیار سخت است. برای این کار هم دانشمندان از تجزیه و تحلیل داده ها برای فیلتر کردن سیگنال های پس زمینه استفاده نموده بودند.

منبع: جام جم آنلاین

به "ابداع نو دانشمندان برای شناسایی ماده تاریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع نو دانشمندان برای شناسایی ماده تاریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید