کتابخانه هاروکی موراکامی در توکیو راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ مستند، تهران (پانا) - یک کتابخانه مختص هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی به زودی در توکیو افتتاح می گردد.

کتابخانه هاروکی موراکامی در توکیو راه اندازی می گردد

به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، کتابخانه ای که به آثار و دست نوشته های هاروکی موراکامی اختصاص دارد از یکم اکتبر در توکیو شروع به کار خواهد نمود.

بازدیدنمایندگان از کتابخانه هاروکی موراکامی که در دانشگاه واسدا واقع شده در این ساختمان پنج طبقه که به وسیله کنگو کوما معمار برجسته طراحی شده است از یک معبر تونلی شکل عبور می نمایند. کوما از هواداران موراکامی است و طراحی ورزشگاه المپیک توکیو را هم برعهده داشته است.

این معمار می گوید این تونل تصورات او از داستان های موراکامی است که در آن ها اغلب اوقات شخصیت اصلی در بین واقعیت و خیال در سفر است.

این کتابخانه که نام رسمی خانه بین المللی ادبیات واسدا برای آن انتخاب شده است درحال حاضر حدود 3000 کتاب، دست نوشته و سایر آثار این نویسنده از جمله کتاب های ترجمه شده او را در خود جای داده است.

موراکامی اعلام نموده است تا حد ممکن با این کتابخانه همکاری خواهد داشت.

موراکامی در سال 1979 نخستین اثرش یعنی بشنو آواز باد را را منتشر کرد، اما این کتاب جنگل نروژی بود که در سال 1987 منتشر شد و به نخستین اثر پرفروش او تبدیل شد و این نویسنده را به اسم یک چهره ادبی جوان پیروز معرفی کرد. موراکامی که همیشه از نامزدهای دریافت جایزه ادبیات نوبل قلمداد شده است برای نگارش کتاب هایی همانند 1Q84 و تعقیب گوسفند وحشی هم معروفیت دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کتابخانه هاروکی موراکامی در توکیو راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه هاروکی موراکامی در توکیو راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید