چین بهترین نصب کننده توربین های بادی ساحلی دنیا شد

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از سی جی تی ان، چین کوشش های زیادی برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای تا سال 2030 انجام داده و امیدوار است تا سال 2060 اندازه انتشار گاز دی اکسید کربن را به صفر برساند. دستیابی به این موفقیت نشان می دهد چین در پی استفاده گسترده از انرژی های تجدید پذیر برای تحقق این هدف است.

چین بهترین نصب کننده توربین های بادی ساحلی دنیا شد

در سال 2020 در سراسر دنیا، معادل ظرفیت 6.1 گیگاوات دکل انرژی بادی نصب شده که از این رقم 3 گیگاوات متعلق به چین بوده است. بنابراین نصف ظرفیت دکل های بادی در دنیا که در نقاط ساحلی نصب شده اند به چین تعلق دارد.

بعد از چین، هلند با 1.5 گیگاوات در رتبه دوم و بلژیک با 706 مگاوات در رتبه سوم است. تا انتها سال 2020 در هشت استان ساحلی چین طرح های نو توربین بادی اجرا شده اند که مجموع ظرفیت آنها 9 گیگاوات بوده است. در حال حاضر بر طبق آمار کلی چین بعد از انگلیس دومین کشور برتر دنیا در زمینه نصب توربین های بادی ساحلی است.

بر طبق این گزارش، توربین های بادی ساحلی عظیم ترین منبع رشد بالقوه برای دسترسی به فناوری انرژی های تنو پذیر محسوب می گردد و ظرفیت کلی 35 گیگاواتی آن در سراسر دنیا موجب عدم انتشار 62.5 میلیون تن گاز دی اکسید کربن شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چین بهترین نصب کننده توربین های بادی ساحلی دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بهترین نصب کننده توربین های بادی ساحلی دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید