(ویدئو) واکسن تاکسی، اقدامی جالب برای افزایش واکسیناسیون

به گزارش وبلاگ مستند، یک پزشک عمومی برای ترغیب اقشار محروم لندن به واکسیناسیون، آن ها را با تاکسی به مراکز واکسیناسیون می برد و در صورت احتیاج، تزریق در درون تاکسی انجام می گردد. بسیاری از مسافران واکسی تاکسی مهاجران تنگدست لندن هستند.

(ویدئو) واکسن تاکسی، اقدامی جالب برای افزایش واکسیناسیون

به گزارش وبلاگ مستند، حدود سه هفته پیش شرون ریموند، پزشک عمومی ساکن لندن پروژه واکسی تاکسی (Vaxi Taxi) را به راه انداخت و اکنون به یکی از چهره های محبوب مبارزان ویروس کرونا تبدیل شده است.

ریموند مشاهده نموده بود که بسیاری از شهروندان پایتخت انگلیس، به ویژه مهاجران سالخورده تمایلی به واکسیناسیون ندارند.

علت این امر، علاوه بر تبعیض هایی که برای بخشی از مهاجران وجود دارد، شایعاتی است که بین مهاجرتباران رواج بیشتری یافته است. مشکل زبان هم برای بعضی از آن ها مانعی برای آگاهی کامل از چگونگی واکسیناسیون است.

این پدیده شرون ریموند را به فکر ایجاد یک سرویس حمل و نقل انداخت تا افرادی را که خودروی شخصی ندارند و مایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیستند، یا افرادی که توان ایستادن در صف انتظار را ندارند، در اسرع وقت به محل واکسیناسیون برساند.

تا به امروز صد ها تن از شهروندان لندن از این امکان بهره برده اند و اکنون این پروژه گسترش یافته و در اختیار بی خانمان های حاشیه شهر هم قرار گرفته است.

ریموند و همکارانش برای واکسینه کردن افراد چادر هایی کوچکی دایر نموده اند و بدون بوروکراسی رایج ثبت نام افراد و مشاوره و کار تزریق را انجام می دهند.

معلولان یا کسانی که به طور موقت از جایگاه چرخدار استفاده می نمایند حتی لازم نیست به چادر منتقل شوند، بلکه در همان تاکسی واکسینه می شوند و راننده آن ها را به خانه برمی گرداند.

منبع: فرارو

به "(ویدئو) واکسن تاکسی، اقدامی جالب برای افزایش واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) واکسن تاکسی، اقدامی جالب برای افزایش واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید