سگ های کرونایاب در فرانسه تربیت می شوند

به گزارش وبلاگ مستند، تارنمای خبرگزاری فرانس 24 از تربیت و آموزش سگ های کرونایاب در جزیره کرس (یکی از جزایر کشور فرانسه) اطلاع داد.

سگ های کرونایاب در فرانسه تربیت می شوند

به گزارش این خبرگزاری، پروفسور دومینیک گراندیان در مدرسه ملی دامپزشکی الفورت - Alfort از انجام تحقیقاتی اطلاع داد که براساس آن، سگ های تربیت شده می توانند با تشخیص بوی بیماران مبتلا به کووید-19 آنها را شناسایی نمایند.

سگ ها که تا پیش از این در تشخیص بسکمک از بیماری های مزمن مانند سرطان، مالاریا و پارکینسون به پزشکان کمک نموده اند، این بار نیز در تشخیص بیماری همه گیر کووید-19 به کمک پزشکان شتافتند.

رئیس دامپزشکی و مشاور تعلیم سگ های خدمات امداد و نجات جزیره کرس با اذعان بر ناکافی بودن روش های کنونی تشخیص کرونا در بیمارستان ها بر لزوم دست یابی به روش های مکمل تشخیص این بیماری تاکید نمود.

مقام های منطقه کرس به عنوان یکی از آلوده ترین مناطق شیوع ویروس کرونا در فرانسه درصدند با تربیت سگ های کرونایاب جهت تشخیص مبتلایان به این بیماری را آسان تر نمایند.

براساس این تحقیق که نتایج آن اواسط ماه جاری معین می گردد، سگ ها به وسیله بوی عرق بیمارانی که پیش از آزمایش، کرونای آن ها مثبت اعلام شده، قادر به تشخیص موارد مشابه در بدن سایر افراد خواهند بود.

به گزارش روزنامه لوپاریزین، موضوع تشخیص ویروس کرونا در سایر کشورها نیز در حال آنالیز است. رقابت ها میان کشورهای اروپایی در این زمینه بالا گرفته به گونه ای که در 10 روز گذشته سازمان سگ های حقیقت یاب پزشکی در انگلیس با همکاری دانشکده بهداشت لندن در تلاشند قابلیت سگ ها را در تشخیص افراد آلوده به بیماری همه گیر کووید-19 مورد آزمایش قرار دهند.

به گفته محققان، آزمایش ها و تحقیقات اجرا شده به چند هفته زمان نیاز دارد تا معین گردد آیا سگ ها قادر به تشخیص این بیماری به وسیله حس بویایی هستند یا خیر.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "سگ های کرونایاب در فرانسه تربیت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ های کرونایاب در فرانسه تربیت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید