مدیر کل سازمان جهانی بهدشت: پاندمی کرونا را سیاسی نکنید

به گزارش وبلاگ مستند، کنیدمدیر کل سازمان دنیای بهداشت هشدار داد رهبران دنیا نباید پاندمی کرونا را سیاسی نمایند، بلکه باید برای مبارزه با آن متحد شوند.

مدیر کل سازمان جهانی بهدشت: پاندمی کرونا را سیاسی نکنید

به گزارش وبلاگ مستند به نقل از آسوشیتدپرس این اظهارات تدروس آدهانوم قبریسوس در هنگامی بیان می گردد، که او با نقدها دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روبرو است و شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در برزیل، عراق، هند و ایالت های جنوبی و غربی آمریکا در حال اوج دریافت است.

تدروس در اجلاس دولتهای دنیا در دوبی گفت در حالیکه سه ماه طول کشید تا شمار عفونت ها با ویروس کرونا به یک میلیون مورد برسد، فقط در هشت روز گذشت یک میلیون مورد جدید عفونت گزارش شده است.

تدروس در این سخنان نامی از دونالد ترامپ نبرد و به خروج آمریکا از سازمان دنیای بهداشت اشاره ای نکرد، اما هشدار داد که این پاندمی را نباید سیاسی کرد.

او گفت: بزر گترین تهدیدی که اکنون با آن روبرو هستیم خود ویوس نیست، بلکه نبود اتحاد دنیای و رهبری دنیای است. ما نمی تواند با دنیای پراختلاف این پاندمی را شکست دهیم.

آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا به حدود 9 میلیون مورد رسیده و شمار تلفات ناشی از آن از 468000 مورد گذشته است. کارشناسان می گوید شمار واقعی موراد بیماری به علت محدود بودن آزمایش ها و وجود موارد بی علامت بسیار بالاتر است.

تدروس گفت: پاندمی کووید-19 نشان داد که دنیا آماده نیست و این پاندمی هنوز در حال شتاب دریافت است.

در حالی که شرکت های گوناگون در دنیا در کوشش برای یافتن واکسنی برای مقابله با کووید-19 هستند، بحث داغی درباره توزیع عادلانه واکسن در جریان است.

دکتر دیوید نابورو، فرستاده ویژه سازمان دنیای بهداشت در امور کووید-19 در این اجلاس گفت دست کم دو و نیم سال طول خواهد کشید تا واکسن در اختیار همه در دنیا قرار گیرد.

این پزشک بریتانیایی گفت: حتی اگر تا سرانجام سال واکسنی در اختیار قرار گیرد، آزمایش ها درباره بی خطر بودن و تاثیربخشی آن وقت خواهدن گرفت. سپس باید اقداماتی انجام گردد تا مقدارهای بزرگی از واکسن فراوری گردد تا همه در دنیا بتوانند به آن دسترسی یابند و ضروری است برنامه های واکسیناسیون سازماندهی گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مدیر کل سازمان جهانی بهدشت: پاندمی کرونا را سیاسی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کل سازمان جهانی بهدشت: پاندمی کرونا را سیاسی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید