طهماسبی: جدایی کشتی گلستان از مازندران به ضرر ما تمام شد، مسئولان اینجا دغدغه کشتی ندارند

به گزارش وبلاگ مستند، عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک 2020 توکیو با انتقاد از مسئولان کشتی گلستان تاکید نمود که در تمام دوران کشتی اش و بعلاوه مربیگری اش در تیم های ملی حمایتی ندیده است.

طهماسبی: جدایی کشتی گلستان از مازندران به ضرر ما تمام شد، مسئولان اینجا دغدغه کشتی ندارند

حسن طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ مستند، با انتقاد از عدم توجه مسئولان کشتی استان گلستان به شرایط کشتی این منطقه گفت: مسئولان ما زیاد به فکر ورزش نیستند. مدیران کشتی ما اینقدر ضعیف هستند که اصلا نمی گردد بحثی کرد. رزومه کشتی استان ما در این چند سال معلوم است، استان ما را استان بیست و هفتم و هشتم ایران کردند.

وی در خصوص اینکه قبل و بعد از المپیک توکیو، آیا از او به عنوان تنها عضو استان گلستان در تیم ملی کشتی حمایتی شد؟ بیان کرد: استقبال که نیامدند. کرونا بهانه بود، دوستان دنبال چیزهای دیگری هستند. آن موقع هم که مسئولان استان ها در اردوی تیم ملی حاضر می شدند، مدیرکل آمد و از او تشکر می کنم. مسئله اصلی کسانی هستند که مسئولیت کشتی استان را برعهده دارند. یک زمانی خودم کشتی می گرفتم، بعد هم از سال 2015 از رده های پایه تا بزرگسالان عضو کادرفنی تیم ملی بوده ام. کشتی استان ما متاسفانه دست عده ای است که هرگز دغدغه شان کشتی نیست.

قهرمان سابق کشتی آزاد با تاکید بر اینکه در هیچ مقطعی از حمایت مدیران استان برخوردار نبوده، اعلام نمود: یکی از خصوصیات اخلاقی ام این است که دنبال حاشیه نیستم، چه آن موقع که کشتی می گرفتم و چه در دوره مربیگری ام. در تمام این دوران هم هیچ حمایتی از مدیران استانم ندیدم. زمانی که مربی شدم، گویا دوستان ناراحت بودند که مربی تیم ملی هستم. آنها می گفتند از روی ارتباطات به کادرفنی تیم ملی رسیده ام، درحالیکه با ارتباطات می گردد چند ماه، یک سال و یا نهایتا دو سال مربی تیم ملی بود، نه 6-7 سال. در تمام این سال ها هم فقط دنبال کارم بوده ام.

طهماسبی با اشاره به قهرمانان بزرگ کشتی استان گلستان، تاکید نمود که در این سال ها این استان هیچ قهرمانی در سطح تیم ملی نداشته است: استان گلستان سابقه خوبی در کشتی داشته است. بزرگانی همانند رمضان خدر، اویس ملاح، علی اصغر اسلامی، عیسی مومنی، داود قنبری و... اینها کشتی گیران خوبی بودند. ما در کشتی حرف برای گفتن داشتیم، اما مدیریت ضعیف در کشتی استان باعث شد که سیستان و بلوچستان هم از ما در رنکینگ استانی جلو بزند. هر موقع در محفلی از من در خصوص صندلی کشتی گلستان پرسیده می گردد، خجالت می کشم که بگویم ما در این سال ها در هیچ یک از رده های سنی کشتی گیر ملی نداشته ایم.

عضو تیم ملی کشتی آزاد در جهانی 2007 گفت: مدیرکل ورزش استان گلستان تازه چند ماه است که این مسئولیت را برعهده گرفته، چند باری با من تماس داشته و قبل از المپیک هم به اردو آمد. چیزی که من از او خواستم، این بود که یک سالن کشتی در اختیارم قرار داده گردد. در حال حاضر تنها یک سانس تمرینی دارم که در آن هیچ کار مفیدی نمی گردد برای کشتی انجام داد. باید یک سالن تمام وقت به من بدهند که بتوانیم بار دیگر برای بهبود صندلی کشتی گلستان کوشش کنیم. متاسفانه تا امروز هزار بهانه آورده اند. من در استان تنها هستم. در تمام این سال ها هم در کشتی گلستان تنها بوده ام، درحالیکه بهبود این شرایط احتیاج به برنامه ریزی و حمایت دارد. هرچه به دوستان می گویم یاری نمایند اما آنها دنبال کشتی نیستند. ظاهرا درآمدهایی دارند که دودستی آنها را چسبیده اند.

طهماسبی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط را با رئیس فدراسیون کشتی در میان گذاشته است؟ توضیح داد: با علی آقا (دبیر) از گذشته به من لطف داشته، صحبت کردم. حقیقت این است که مشکل ما باید از داخل استان حل گردد و اینجا حرکت هایی شکل بگیرد. علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی دغدغه یک استان را نمی تواند داشته باشد و فکر او مربوط به کشتی کل ایران است. استان گلستان یک زمانی منطقه ای کشتی خیز بود. یک زمانی بعضی فکر می کردند از مازندران جدا شدیم سود کردیم، در حالیکه در کشتی ضرر کردیم. زمانی که با مازندران بودیم، جلوتر بودیم. وقتی از مازندران جدا شدیم، یک سری مدیر ضعیف آمدند. همه باید دست به دست هم بدهیم. من به تنهایی زورم نمی رسد که این شرایط را تغییر بدهم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طهماسبی: جدایی کشتی گلستان از مازندران به ضرر ما تمام شد، مسئولان اینجا دغدغه کشتی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طهماسبی: جدایی کشتی گلستان از مازندران به ضرر ما تمام شد، مسئولان اینجا دغدغه کشتی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید