صحیفه سجادیه مغفول مانده است

به گزارش وبلاگ مستند، سیدمهدی شجاعی گفت: من در کارهای مذهبی و آیینی ام غیرمستند حرف نمی زنم و تک تک جملاتی که می آید استناد دارد، به همین جهت کار قدری سخت تر است و در عین خلاقیت، به استناد هم پایبند هستم.

صحیفه سجادیه مغفول مانده است

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ مستند، سیدمهدی شجاعی که مهمان منصور ضابطیان در برنامه پنجشنبه آدینه رادیو ایران بود، در ابتدا درباره دوران کرونا گفت: از یک جهت برای من خوب شد چون همواره دنبال فرصت خلوت می گشتم و شلوغی های فضای اجرایی نمی گذاشت اما این گونه فرصتی برای نوشتن پیدا کردم . از ارتباطاتم کم کردم و مشغول کار نوشتن شدم. بنابراین از این وجه برایم خوب شده است اما اینکه دوستان و عزیزان را نمی بینیم محرومیت است. امیدوارم این روزها زودتر سپری گردد.

وی درباره راز نوشته هایش که مورد استقبال مردم قرار می گیرد، اظهار کرد: من از ابتدا که قلم را به دست گرفتم بنایم بر این بوده که جز برای رضای خدا ننویسم و قلم را نفروشم و در اختیار قدرت و ثروت قرار ندهم. فکر می کنم اگر چیزی باشد عنایت خود مردم است. من هیچ هدفی به جز اینکه رضایت خدا را جلب کنم نداشتم، اشتباه هم قطعا زیاد نموده ام اما تلاشم این بوده که قطعا درست حرکت کنم و قلم را در جهت همان کسی که این استعداد را به من داده به کار ببرم.

شجاعی یادآور شد: تعداد کتاب هایم از دستم در رفته است اما ظاهرا 80 عنوان کار کودک و 50، 60 عنوان هم کار بزرگسال دارم.

مدیر انتشارات کتاب نیستان با بیان اینکه از 18 سالگی نوشتن را شروع نموده ام، ادامه داد: اولین کتابم 19 سالگی منتشر شد. اکنون هم که وارد 60 سال شده ام. پرتیراژترین کتابم همچنان کشتی پهلو گرفته است که چاپ 45 را پشت سر گذاشته و بالای 600 هزار نسخه آن فروش رفته است.

حمایت یا خرید سازمانی هم درباره این کتاب وجود نداشته است. ارزش این کتاب آن است که مخاطب خودش سراغ آن رفته و به لطف خدا کتاب خودش جای خود را باز نموده است.

شجاعی در پاسخ به اینکه آیا با این همه وقتی که برای نوشتن می گذارد آیا فرصتی برای مطالعه هم دارد، توضیح داد: اصلا نمی گردد مطالعه نکرد. خدا مرحوم دکتر بهشتی را بیامرزد که می گفت بعد از هر 5 هزار صفحه ای که می خوانید 1 صفحه بنویسید. از سال 58 که من خدمت ایشان رسیدم این گفته در گوشم مانده است. بنابراین نمی گردد بدون مطالعه نوشت.

وی ادامه داد: عمده وقت من به مطالعه می گذرد و از هر 20 ساعتی که مطالعه می کنم شاید 4 ساعت بنویسم. تمام پشتوانه ما خواندن است، به خصوص که ناگزیریم کتاب های منابع را بخوانیم. من در کارهای مذهبی و آیینی ام غیرمستند حرف نمی زنم و تک تک جملاتی که می آید استناد دارد، به همین جهت کار قدری سخت تر است و در عین خلاقیت، به استناد هم پایبند هستم.

شجاعی همچنین به عنوان معرفی کتاب گفت: من چون مشغول کار حضرت سجاد هستم، با صحیفه سجادیه مشغول هستم و با اینکه قبلا جسته و گریخته این کتاب را خوانده بودم و برخی از دعاها را هم ترجمه نموده بودم، اما وقتی با رویکرد تاریخی وارد این کتاب شدم، آن را به عنوان یک کلاس معارفی و تاریخی دیدم که بی نظیر است و به نظرم بین ما مغفول مانده است. هرکسی سراغ صحیفه سجادیه برود پشیمان نخواهد شد.

این نویسنده در سرانجام دعا کرد بیماری ها از بین برود و مردم با کتاب محشور باشند.

پنجشنبه آدینه با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و آدینه ساعت 22 همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صحیفه سجادیه مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحیفه سجادیه مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید