شکست مذاکرات پسابرگزیت پیامدهای قابل توجه دارد

به گزارش وبلاگ مستند، وزیر دارایی آلمان به لندن هشدار داد که شکست مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا پیامدهایی بسیار قابل توجه برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.

شکست مذاکرات پسابرگزیت پیامدهای قابل توجه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ مستند، اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان به لندن هشدار داد که شکست مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا پیامدهایی بسیار قابل توجه برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.

به گفته وزیر دارایی آلمان اتحادیه اروپا با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است مانند انگلیس از شکست مذاکرات بر سر رابطه دوجانبه پس از دوران انتقالی برگزیت متضرر نخواهد شد.

وی با این حال ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای اتحادیه اروپا با انگلیس به نتیجه برسد. پائولو جنتیلونی، کمیسر مالی اتحادیه اروپا نیز در نشست خبری با حضور اولاف شولتس تأکید کرد که لندن باید در مذاکرات با اتحادیه اروپا اعتمادسازی کند. نخست وزیر پیشین ایتالیا اضافه نمود: در هر حال ما برای رویارویی با هرگونه نتیجه منفی خارق العاده این گفتگوها آماده هستیم.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال (11 بهمن سال 1398 شمسی) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند. دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق اجرا شده تا انتها امسال ادامه خواهد داشت.

تنش در روابط انگلیس و اتحادیه اروپا در روزهای گذشته پس از آنکه دولت محافظه کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تصمیم به ارائه لایحه ای برای بازنگری در بخش هایی از توافق برگزیت گرفت افزایش یافته است. دولت انگلیس روز چهارشنبه گذشته لایحه ای را به مجلس عوام این کشور فرستاد که با بخش هایی از توافق برگزیت در تناقض است.

نخست وزیر انگلیس ضمن پذیرش اینکه ارائه این لایحه ناقض مقررات بین المللی است تأکید می نماید که گزینه دیگری پیش رو نداشته است.

تصمیم دولت بوریس جانسون انتقادهایی را در میان هم حزبی های او برانگیخته است. نخست وزیر انگلیس بر این باور است که اتحادیه اروپا میخواهد با استناد به توافق برگزیت بین ایرلند شمالی و دیگر مناطق انگلیس از نظر مقررات مواد غذایی حصار ایجاد کند.

این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده است که شماری از مسئولان انگلیسیی پیش از امضای توافق برگزیت به بوریس جانسون نسبت به استناد استفاده اتحادیه اروپا از مفاد توافق برای زیر سؤال بردن یکپارچگی مالی انگلیس هشدار داده بودند.

شرایط ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت یکی از مهم ترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت پیش بینی شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال بعضی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت خواهد نمود. این در حالی است که در لایحه دولت انگلیس پیش بینی شده است که این کشور می تواند به طور یک جانبه برای ایرلند شمالی در زمینه امور تجاری تصمیم گیری کند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "شکست مذاکرات پسابرگزیت پیامدهای قابل توجه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست مذاکرات پسابرگزیت پیامدهای قابل توجه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید